Bosch: Zdokonalený systém Štart-stop by mal autám ušetriť až 10 % paliva

Technológie
0

bosch_start_stop.jpg Spaľovací motor vo vašom automobile beží od okamihu naštartovania, až kým ho nevypnete po príchode do cieľovej destinácie. Podľa testov spoločnosti Bosch však až 30 % jeho aktivity tvorí voľnobeh, keď vlastne beží zbytočne.

Bosch chce preto zdokonaliť svoj systém Štart-stop, ktorý v súčasnosti vypína motor pri čakaní na zelenú. Po novom by sa mal motor vypínať aj počas voľnobehu bez toho, aby to ovplyvnilo rýchlosť či akceleráciu auta. Systém by vypol motor vždy, keď možno rýchlosť vozidla udržiavať voľnobehom - napríklad pri jazde smerom dolu z mierneho svahu alebo pri dojazde k semaforu. Systém na takúto situáciu zareaguje v priebehu niekoľkých sekúnd, vypne motor a spustí ho až vo chvíli, keď sa vaša noha dotkne plynového alebo brzdového pedála.

bosch_start-stop.png

Podľa prvých odhadov by úspora paliva v tomto prípade mala dosiahnuť 10 % so zodpovedajúcim znížením emisií oxidu uhličitého. Implementácia tejto technológie do súčasných automobilov by si vyžadovala len malé úpravy. Využíva totiž rovnaké snímače, aké sa v nich už používajú, bolo by treba len pridať niekoľko ďalších komponentov na zabezpečenie rýchleho reštartu v okamihu aktivovania akcelerátora alebo bŕzd.

Systém Štart-stop ďalšej generácie by sa mohol využiť v európskych a amerických autách s benzínovým a dieselovým pohonom, ako aj v ázijských vozidlách jazdiacich na komprimovaný zemný plyn. Bosch je presvedčený, že by sa mohol stať bežnou súčasťou budúcich automobilov podobne ako dnes napríklad klimatizácia.

Zdroj: geek.com

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať