Image
22.12.2016 0 Comments

Big data v praxi: Kam smerujú davy adventných zákazníkov?

Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľne trend posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály, ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci?

Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát - desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna používateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend – 17. a 18. december 2016.  

Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Na porovnanie, do ostatných nákupných centier prichádza polovica návštevníkov z takmer dvojnásobnej vzdialenosti. V tabuľke sú uvedené vzdialenosti prichádzajúcich návštevníkov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion je voľba číslo jeden pre mimobratislavských návštevníkov. Preto neprekvapí, že traja zo štyroch zákazníkov prichádzajú do Avionu v rámci vzdialenosti do 24 kilometrov.

Pohľad z dynamickej perspektívy

Aupark

Obchodné centrum Aupark ťaží z polohy na najväčšom sídlisku na Slovensku, v Petržalke. Odtiaľ prichádza aj najpočetnejšia skupina jeho návštevníkov. V tesnom závese za domácimi sú návštevníci z mestských častí Staré Mesto a Nové Mesto. Len v tejto trojici mestských častí pritom štatisticky býva takmer polovica všetkých obyvateľov Bratislavy (190 902).

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion

Aj obchodné centrum Avion ležiace v mestskej časti Trnávka láka Petržalčanov. Tí sú medzi návštevníkmi tohto centra zastúpení najviac. Druhá najpočetnejšia skupina sú obyvatelia Rače.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Bory Mall

Obchodné centrum Bory Mall podľa predpokladov láka mimobratislavských návštevníkov – Stupava a okolie majú tretie najpočetnejšie zastúpenie medzi návštevníkmi. V kvantite návštevníkov opäť vedú Petržalka a Nové Mesto, a to aj pre ľahkú dostupnosť diaľnice.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Eurovea

V počte zaznamenaných návštev je Eurovea nekorunovaným kráľom tohto prieskumu. Opäť v štatistikách vedú Petržalčania a Novomešťania, ale centrum je obľúbenou destináciou aj občanov Rače a Dlhých Dielov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Komentár bol spracovaný na základe populačnej analytiky na vzorke 1,5 mil. ľudí. Big data prezentujú výhradne štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora.  

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 3

Priemerný plat v IT je na úrovni 1886 eur

03.09.2019 00:00

Vlani bolo v rámci 28 krajín Európskej únie zamestnaných až takmer 9 miliónov ľudí v IT oblasti. Táto profesia je prevažne mužskou doménou naprieč všetkými krajinami únie. Ženy predstavujú len 17 % z ...

Biznis

Predaje smartfónov v druhom štvrťroku klesli. Huawei, prekvapivo, napriek embargu narástol

02.09.2019 00:10

V druhom štvrťroku bolo podľa čísel zostavených analytikmi spoločnosti Gartner celosvetovo predaných koncovým užívateľom (osobám i firmám) bezmála 368 miliónov smartfónov - to predstavuje medziročný p ...

Biznis

Ako zjednodušiť firemné IT?

27.08.2019 00:00

Špeciálny projekt Zaujímate sa o automatizáciu a riadenie firemných procesov bez chýb? Ako vyriešiť najväčšie IT výzvy v malých firmách? Chcete vidieť kanceláriu budúcnosti? Ak áno, prihláste sa odbo ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

AMCHAM 2019

Najnovšie videá

SlovakiaTech 2019

IT GALA stvorec 2019