Image
22.12.2016 0 Comments

Big data v praxi: Kam smerujú davy adventných zákazníkov?

Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľne trend posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály, ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci?

Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát - desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna používateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend – 17. a 18. december 2016.  

Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Na porovnanie, do ostatných nákupných centier prichádza polovica návštevníkov z takmer dvojnásobnej vzdialenosti. V tabuľke sú uvedené vzdialenosti prichádzajúcich návštevníkov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion je voľba číslo jeden pre mimobratislavských návštevníkov. Preto neprekvapí, že traja zo štyroch zákazníkov prichádzajú do Avionu v rámci vzdialenosti do 24 kilometrov.

Pohľad z dynamickej perspektívy

Aupark

Obchodné centrum Aupark ťaží z polohy na najväčšom sídlisku na Slovensku, v Petržalke. Odtiaľ prichádza aj najpočetnejšia skupina jeho návštevníkov. V tesnom závese za domácimi sú návštevníci z mestských častí Staré Mesto a Nové Mesto. Len v tejto trojici mestských častí pritom štatisticky býva takmer polovica všetkých obyvateľov Bratislavy (190 902).

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion

Aj obchodné centrum Avion ležiace v mestskej časti Trnávka láka Petržalčanov. Tí sú medzi návštevníkmi tohto centra zastúpení najviac. Druhá najpočetnejšia skupina sú obyvatelia Rače.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Bory Mall

Obchodné centrum Bory Mall podľa predpokladov láka mimobratislavských návštevníkov – Stupava a okolie majú tretie najpočetnejšie zastúpenie medzi návštevníkmi. V kvantite návštevníkov opäť vedú Petržalka a Nové Mesto, a to aj pre ľahkú dostupnosť diaľnice.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Eurovea

V počte zaznamenaných návštev je Eurovea nekorunovaným kráľom tohto prieskumu. Opäť v štatistikách vedú Petržalčania a Novomešťania, ale centrum je obľúbenou destináciou aj občanov Rače a Dlhých Dielov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Komentár bol spracovaný na základe populačnej analytiky na vzorke 1,5 mil. ľudí. Big data prezentujú výhradne štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora.  

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Technologickí jednorožci sa na burze trápia

18.11.2019 00:00

Odhaduje sa, že v USA je v súčasnosti približne 180 technologických jednorožcov – startupov ohodnotených na viac než miliardu USD. V predchádzajúcej dekáde ich bolo len deväť. Tento status prináša veľ ...

Biznis

8-miliardový Xerox zvažuje kúpu 27-miliardového HP

07.11.2019 16:44

Spoločnosť Xerox, ktorá sa stala známou svojimi kopírovacími strojmi, zvažuje kúpu výrobcu počítačov a tlačiarní HP Inc. Správu o tom priniesol denník Wall Street Journal, odvolávajúc sa na „ľudí oboz ...

Biznis

Toto sú najrýchlejšie rastúce technologické firmy na Slovensku

18.10.2019 00:05

V tohtoročnom, v poradí už dvadsiatom ročníku rebríčka Deloitte CE Fast 50 pre najrýchlejšie sa rozvíjajúce technologické spoločnosti v strednej Európe, sa umiestnili tri slovenské spoločnosti. Okrem ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_122019

Najnovšie videá