Image
22.12.2016 0 Comments

Big data v praxi: Kam smerujú davy adventných zákazníkov?

Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľne trend posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály, ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci?

Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát - desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna používateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend – 17. a 18. december 2016.  

Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Na porovnanie, do ostatných nákupných centier prichádza polovica návštevníkov z takmer dvojnásobnej vzdialenosti. V tabuľke sú uvedené vzdialenosti prichádzajúcich návštevníkov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion je voľba číslo jeden pre mimobratislavských návštevníkov. Preto neprekvapí, že traja zo štyroch zákazníkov prichádzajú do Avionu v rámci vzdialenosti do 24 kilometrov.

Pohľad z dynamickej perspektívy

Aupark

Obchodné centrum Aupark ťaží z polohy na najväčšom sídlisku na Slovensku, v Petržalke. Odtiaľ prichádza aj najpočetnejšia skupina jeho návštevníkov. V tesnom závese za domácimi sú návštevníci z mestských častí Staré Mesto a Nové Mesto. Len v tejto trojici mestských častí pritom štatisticky býva takmer polovica všetkých obyvateľov Bratislavy (190 902).

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion

Aj obchodné centrum Avion ležiace v mestskej časti Trnávka láka Petržalčanov. Tí sú medzi návštevníkmi tohto centra zastúpení najviac. Druhá najpočetnejšia skupina sú obyvatelia Rače.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Bory Mall

Obchodné centrum Bory Mall podľa predpokladov láka mimobratislavských návštevníkov – Stupava a okolie majú tretie najpočetnejšie zastúpenie medzi návštevníkmi. V kvantite návštevníkov opäť vedú Petržalka a Nové Mesto, a to aj pre ľahkú dostupnosť diaľnice.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Eurovea

V počte zaznamenaných návštev je Eurovea nekorunovaným kráľom tohto prieskumu. Opäť v štatistikách vedú Petržalčania a Novomešťania, ale centrum je obľúbenou destináciou aj občanov Rače a Dlhých Dielov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Komentár bol spracovaný na základe populačnej analytiky na vzorke 1,5 mil. ľudí. Big data prezentujú výhradne štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora.  

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 2

Analytik, vývojári, tester, projektový manažér, admin, UX špecialista. Ríša "ajťákov" a ako sa v nej vyznať

03.12.2018 00:10

Ak hovoríme o IT, asi sa zhodneme na tom, že ide v súčasnosti o jeden z najperspektívnejších odborov. Odborníci sú tu žiadaní, je ich málo, a tomu tiež zodpovedajú ich mzdy. Vo firme potom býva "ajťák ...

Biznis

Ako sa vo firme nezblázniť z Black Friday

30.11.2018 00:05

Nákupné šialenstvo počas Black Friday je každoročne výbornou príležitosťou, ako pred Vianocami odštartovať predaj vianočných darčekov vo veľkom. Ak si však nedáte pozor, môže to skončiť chaosom na skl ...

Biznis

365.bank spustila ostrú prevádzku, ponúka účet zadarmo, ktorý si vybavíte iba z mobilu

20.11.2018 08:43

Po 6 mesačnom beta testovaní dnes spustila ostrú prevádzku mobilná banka 365 bank. Banka vychádza v ústrety používateľom, ktorý žijú mobilnými technológiami. Umožňuje založiť si účet cez mobil a bez p ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ACER_SWIFT 5_122018

Najnovšie videá



PC forum button