Image
22.12.2016 0 Comments

Big data v praxi: Kam smerujú davy adventných zákazníkov?

Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľne trend posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály, ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci?

Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát - desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna používateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend – 17. a 18. december 2016.  

Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Na porovnanie, do ostatných nákupných centier prichádza polovica návštevníkov z takmer dvojnásobnej vzdialenosti. V tabuľke sú uvedené vzdialenosti prichádzajúcich návštevníkov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion je voľba číslo jeden pre mimobratislavských návštevníkov. Preto neprekvapí, že traja zo štyroch zákazníkov prichádzajú do Avionu v rámci vzdialenosti do 24 kilometrov.

Pohľad z dynamickej perspektívy

Aupark

Obchodné centrum Aupark ťaží z polohy na najväčšom sídlisku na Slovensku, v Petržalke. Odtiaľ prichádza aj najpočetnejšia skupina jeho návštevníkov. V tesnom závese za domácimi sú návštevníci z mestských častí Staré Mesto a Nové Mesto. Len v tejto trojici mestských častí pritom štatisticky býva takmer polovica všetkých obyvateľov Bratislavy (190 902).

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion

Aj obchodné centrum Avion ležiace v mestskej časti Trnávka láka Petržalčanov. Tí sú medzi návštevníkmi tohto centra zastúpení najviac. Druhá najpočetnejšia skupina sú obyvatelia Rače.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Bory Mall

Obchodné centrum Bory Mall podľa predpokladov láka mimobratislavských návštevníkov – Stupava a okolie majú tretie najpočetnejšie zastúpenie medzi návštevníkmi. V kvantite návštevníkov opäť vedú Petržalka a Nové Mesto, a to aj pre ľahkú dostupnosť diaľnice.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Eurovea

V počte zaznamenaných návštev je Eurovea nekorunovaným kráľom tohto prieskumu. Opäť v štatistikách vedú Petržalčania a Novomešťania, ale centrum je obľúbenou destináciou aj občanov Rače a Dlhých Dielov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Komentár bol spracovaný na základe populačnej analytiky na vzorke 1,5 mil. ľudí. Big data prezentujú výhradne štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora.  

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Huawei očakáva, že pre americké sankcie klesnú príjmy o 30 miliárd USD

19.06.2019 00:00

Kampaň USA proti spoločnosti Huawei Technologies, najväčšiemu výrobcovi sieťových zariadení na svete a druhému najvýznamnejšiemu výrobcovi smartfónov, si vyberá svoju daň. Zakladateľ spoločnosti Ren Z ...

Biznis 1

Huawei predbehol Apple v rebríčku výrobcov smartfónov

29.05.2019 00:00

Podľa aktuálnej štatistiky predajov inteligentných telefónov od spoločnosti IDC trh zaznamenal už šiesty štvrťrok za sebou pokles. Objem dodávok sa v prvom kvartáli 2019 znížil o 6,6 % na 310,8 mil. s ...

Biznis 1

Čínska technológia umožní dramaticky znížiť náklady na ťažbu lítia. Batérie by tak mohli byť omnoho lacnejšie

24.05.2019 00:10

Čínska vláda tvrdí, že krajine sa podarilo dosiahnuť prielom, ktorý stlačí náklady na produkciu lítia na rekordne nízku úroveň. Mohlo by to mať vplyv na ceny batérií pre elektromobily. Nový proces úda ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá



PC forum button