Image
22.12.2016 0 Comments

Big data v praxi: Kam smerujú davy adventných zákazníkov?

Nakupovanie v pohodlí veľkých obchodných centier je nespochybniteľne trend posledných rokov, ktorý ovplyvňuje aj také zaužívané rituály, ako sú vianočné nákupy. Každoročne sa počas adventu zapĺňajú parkoviská a príjazdové cesty nákupných centier a obchodníci sa tešia rastúcim obratom. Odkiaľ prichádzajú zákazníci?

Pozreli sme sa na obchodné centrá Aupark, Avion, Bory-Mall a Eurovea. Každé miesto sme pozorovali na základe telekomunikačných dát - desiatky miliónov udalostí denne na vzorke vyše milióna používateľov na celom Slovensku. Aktuálne sme si vybrali štvrtý adventný víkend – 17. a 18. december 2016.  

Z týchto údajov vyplýva, že Aupark aj Eurovea sú vnímané ako obchodné centrá pre blízke okolie. Polovica návštevníkov Auparku prichádza zo vzdialenosti málo presahujúcej 5 kilometrov a štvrtina návštevníkov oboch centier je dokonca zo vzdialenosti do 3 km – to je trasa zvládnuteľná rádovo v minútach akýmkoľvek spôsobom – peši, bicyklom či hromadnou dopravou. Na porovnanie, do ostatných nákupných centier prichádza polovica návštevníkov z takmer dvojnásobnej vzdialenosti. V tabuľke sú uvedené vzdialenosti prichádzajúcich návštevníkov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion je voľba číslo jeden pre mimobratislavských návštevníkov. Preto neprekvapí, že traja zo štyroch zákazníkov prichádzajú do Avionu v rámci vzdialenosti do 24 kilometrov.

Pohľad z dynamickej perspektívy

Aupark

Obchodné centrum Aupark ťaží z polohy na najväčšom sídlisku na Slovensku, v Petržalke. Odtiaľ prichádza aj najpočetnejšia skupina jeho návštevníkov. V tesnom závese za domácimi sú návštevníci z mestských častí Staré Mesto a Nové Mesto. Len v tejto trojici mestských častí pritom štatisticky býva takmer polovica všetkých obyvateľov Bratislavy (190 902).

Zdroj: Market Locator, december 2016

Avion

Aj obchodné centrum Avion ležiace v mestskej časti Trnávka láka Petržalčanov. Tí sú medzi návštevníkmi tohto centra zastúpení najviac. Druhá najpočetnejšia skupina sú obyvatelia Rače.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Bory Mall

Obchodné centrum Bory Mall podľa predpokladov láka mimobratislavských návštevníkov – Stupava a okolie majú tretie najpočetnejšie zastúpenie medzi návštevníkmi. V kvantite návštevníkov opäť vedú Petržalka a Nové Mesto, a to aj pre ľahkú dostupnosť diaľnice.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Eurovea

V počte zaznamenaných návštev je Eurovea nekorunovaným kráľom tohto prieskumu. Opäť v štatistikách vedú Petržalčania a Novomešťania, ale centrum je obľúbenou destináciou aj občanov Rače a Dlhých Dielov.

Zdroj: Market Locator, december 2016

Komentár bol spracovaný na základe populačnej analytiky na vzorke 1,5 mil. ľudí. Big data prezentujú výhradne štatistické údaje napočítané zo zvyškových telekomunikačných dát, uchovávané priamo u operátora.  

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 6

Ktoré profesie budú najviac odolné zmenám na trhu práce?

31.12.2019 00:05

Automatizácia by v nasledujúcich rokoch mohla spôsobiť zrušenie miliónov pracovných miest. Ak ste v produktívnom veku, musíte sa týmto trendom zaoberať. V globálnej ekonomike totiž prebiehajú zmeny, k ...

Biznis

Business Intelligence z pohľadu developerky: Nové kompetenčné centrum v Košiciach

19.12.2019 00:12

V poslednej dobe sa business intelligence čoraz častejšie spája s konceptom ďalšej generácie reportingu (new generation reporting). Súhrn postupov, metód a analýz na prepájanie oblastí biznisu má pris ...

Biznis

Už aj firemný softvér chcú manažéri nakupovať cez e-shop

29.11.2019 00:10

Manažéri chcú nakupovať firemný softvér rovnako, ako si v súkromí objednávajú bežné potreby do domácnosti. Teda online. Príklon B2B segmentu k „e-shopom“ potvrdil nový prieskum od Futurum Research, do ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá