Image
16.12.2018 0 Comments

BMW i8 Roadster: Zážitky z budúcnosti

Neobmedzená radosť z jazdy. To je prvý dojem, keď zbadáte BMW i8 Roadster niekde vonku na ulici. Keď si doň sadnete, naštartujete a na elektrický pohon sa pomaličky presúvate v podzemnej garáži alebo na vonkajšom parkovisku tíško ako žralok na love. A keď sa dostanete na hlavnú cestu a naplno šliapnete na plyn, motor zaburáca a vy zažijete prudké návaly adrenalínu. Rovnako prudko vyletí aj rýchlomer, vďaka plug-in hybridnému pohonu s výkonom 374 koní a krútiacim momentom 570 Nm. Iba 4,6 sekundy stačí na to, aby BMW i8 Roadster zrýchlil z 0 na 100 km/h. A zážitky pokračujú.

Inteligentný manažment energie koordinuje interakciu elektrického motora a batérie so spaľovacím motorom s cieľom dosiahnuť maximálnu dynamiku pri minimálnej spotrebe. Výsledkom je hybridný systém so spotrebou paliva iba 2,1 l/100 km a emisiami CO2 len do 46 g/km. Tankovanie alebo nabíjanie je bezproblémové. Doma môžete BMW i8 nabíjať štandardným káblom alebo cez zariadenie BMW i Wallbox. 

BMW i8 Roadster je futuristické auto každým svojím detailom. Najmarkantnejší prvok sú impozantné krídlové dvere z ľahkého karbónu. Atletické predné partie vyjadrujú individuálny charakter automobilu dvojitou mrežou chladiča, po bokoch sa vynímajú predné full LED svetlomety a nový dizajn vzduchových záclon. Typický „čierny pás“ sa začína nápadným tvarom písmena V na prednej kapote a tiahne sa po celom vozidle, podčiarkujúc jeho štíhlu siluetu. Neprehliadnuteľne aerodynamický dizajn optimalizuje obtekanie vozidla vzduchom v maximálnej možnej miere.

Roadster má oproti kupé skladaciu strechu, ktorá sa skladá do priestoru pre zadné sedadlá, čo z neho urobí dvojmiestny automobil. Za predným radom sedadiel je malý odkladací priestor na notebook a kabelku, ďalší je pod zadnou kapotou, kde sa zmestí väčší nákup potravín alebo základ na letnú dovolenku. Strecha je plátenná a elektricky ovládaná, celý proces trvá zhruba iba 15 sekúnd a môže prebiehať až do rýchlosti 50 km/h.  

Stred palubnej dosky je natočený smerom k vodičovi a ovládacie prvky sú usporiadané intuitívne na lepšiu orientáciu a prehľadnosť. Za volantom sa sedí nízko, ako sa na superšport patrí. Miesta je dostatok aj na dlhé nohy. Nové elektricky nastaviteľné športové sedadlá s pamäťovou funkciou poskytujú bočnú oporu pri dynamickej jazde v zákrutách. Sedenie zostáva pohodlné i pri dlhších výjazdoch.  LED interiérové osvetlenie sa postará o nočnú atmosféru,  pričom jeho farby možno meniť medzi EfficientDynamics Blue, Amber Yellow a White.

BMW i8 Roadster je vybavený množstvom asistenčných systémov. Napríklad v mokrom počasí sa funkcia osúšania bŕzd stará o to, aby ostal zachovaný maximálny brzdný účinok. Dynamická kontrola trakcie (DTC) pomôže pri rozjazde na klzkom povrchu maximalizáciou záberu kolies. Počas jazdy pohon všetkých kolies BMW xDrive prispeje k stabilite v každej situácii – aktivuje sa v režime hybridnej jazdy, pričom sa pomer záberu predného pohonu elektrickým motorom a zadného pohonu benzínovým motorom variabilne reguluje podľa aktuálnej situácie. V štandardnej výbave sa nachádzajú adaptívne tlmiče, ktoré menia charakteristiku v závislosti od štýlu jazdy. 

Dohora sa otvárajúce dvere, zložená strecha i tvary karosérie extrémne pútajú pozornosť a automaticky spúšťajú komunikáciu, kdekoľvek zastanete. BMW i8 Roadster poskytuje úžasný pocit z jazdy v rýchlom športovom aute. A keď si navyše ešte dáte dole strechu, z auta sa vám ani nebude chcieť vystupovať a s pohodou a radosťou by ste vyrazili aj na dlhú cestu, napríklad k moru. I8 Roadster  však nie je určený pre bežných zákazníkov. Ocenia ho najmä tí, ktorí preferujú zážitky a sú ochotní za ne aj zaplatiť.

Technické údaje

Typ spaľovacieho motora: radový zážihový
Zdvihový objem motora (cm3): 1499
Počet valcov: 3
Max. výkon (kW/k pri ot./min): 170/231 pri 5800 – 6000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min): 320 pri 3700
Typ elektromotora: synchrónny
Max. výkon elektromotora (kW/k): 105/143
Max. krútiaci moment (Nm): 250
Systémový výkon (kW/k): 275/374
Prevodovka: 6-stupňová automatická
Poháňaná náprava: obe
Max. rýchlosť (km/h): 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 4,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km): 2,1
Typ batérie: Li-Ion
Kapacita batérie (kWh): 11,6
Počet miest na sedenie: 2
Základná cena: 158 900 EUR

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Problémy a slabiny biometrického zabezpečenia

16.12.2018 14:48

Aktuálne sme svedkami veľkého rozširovania biometrického zabezpečenia. Či už má formou odtlačku prsta, rozpoznávania tváre, alebo skenovania očnej dúhovky, je nepochybne veľmi populárne. Problém je v ...

Magazín

Prehrávanie hudby vo vysokej kvalite aj cez bluetooth

16.12.2018 14:24

Kvalitu reprodukcie reťazca zvukových zariadení určuje najslabší prvok. V mnohých prípadoch to nie je ani prehrávač, ani zosilňovač, ani reproduktory či slúchadlá, ale kvalita hudobnej nahrávky a v pr ...

Magazín

Samsung Galaxy A9: Prvý smartfón so 4 objektívmi

16.12.2018 13:05

Po uvedení Samsungu Galaxy A7, ktorý priniesol do strednej triedy tri objektívy, sme boli zvedaví, čím prekvapí A9, najvyšší model „áčkovej“ rodiny. Na premiére v Miláne sme sa zúčastnili, takže môžem ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá



PC forum button