Image
16.12.2018 0 Comments

BMW i8 Roadster: Zážitky z budúcnosti

Neobmedzená radosť z jazdy. To je prvý dojem, keď zbadáte BMW i8 Roadster niekde vonku na ulici. Keď si doň sadnete, naštartujete a na elektrický pohon sa pomaličky presúvate v podzemnej garáži alebo na vonkajšom parkovisku tíško ako žralok na love. A keď sa dostanete na hlavnú cestu a naplno šliapnete na plyn, motor zaburáca a vy zažijete prudké návaly adrenalínu. Rovnako prudko vyletí aj rýchlomer, vďaka plug-in hybridnému pohonu s výkonom 374 koní a krútiacim momentom 570 Nm. Iba 4,6 sekundy stačí na to, aby BMW i8 Roadster zrýchlil z 0 na 100 km/h. A zážitky pokračujú.

Inteligentný manažment energie koordinuje interakciu elektrického motora a batérie so spaľovacím motorom s cieľom dosiahnuť maximálnu dynamiku pri minimálnej spotrebe. Výsledkom je hybridný systém so spotrebou paliva iba 2,1 l/100 km a emisiami CO2 len do 46 g/km. Tankovanie alebo nabíjanie je bezproblémové. Doma môžete BMW i8 nabíjať štandardným káblom alebo cez zariadenie BMW i Wallbox. 

BMW i8 Roadster je futuristické auto každým svojím detailom. Najmarkantnejší prvok sú impozantné krídlové dvere z ľahkého karbónu. Atletické predné partie vyjadrujú individuálny charakter automobilu dvojitou mrežou chladiča, po bokoch sa vynímajú predné full LED svetlomety a nový dizajn vzduchových záclon. Typický „čierny pás“ sa začína nápadným tvarom písmena V na prednej kapote a tiahne sa po celom vozidle, podčiarkujúc jeho štíhlu siluetu. Neprehliadnuteľne aerodynamický dizajn optimalizuje obtekanie vozidla vzduchom v maximálnej možnej miere.

Roadster má oproti kupé skladaciu strechu, ktorá sa skladá do priestoru pre zadné sedadlá, čo z neho urobí dvojmiestny automobil. Za predným radom sedadiel je malý odkladací priestor na notebook a kabelku, ďalší je pod zadnou kapotou, kde sa zmestí väčší nákup potravín alebo základ na letnú dovolenku. Strecha je plátenná a elektricky ovládaná, celý proces trvá zhruba iba 15 sekúnd a môže prebiehať až do rýchlosti 50 km/h.  

Stred palubnej dosky je natočený smerom k vodičovi a ovládacie prvky sú usporiadané intuitívne na lepšiu orientáciu a prehľadnosť. Za volantom sa sedí nízko, ako sa na superšport patrí. Miesta je dostatok aj na dlhé nohy. Nové elektricky nastaviteľné športové sedadlá s pamäťovou funkciou poskytujú bočnú oporu pri dynamickej jazde v zákrutách. Sedenie zostáva pohodlné i pri dlhších výjazdoch.  LED interiérové osvetlenie sa postará o nočnú atmosféru,  pričom jeho farby možno meniť medzi EfficientDynamics Blue, Amber Yellow a White.

BMW i8 Roadster je vybavený množstvom asistenčných systémov. Napríklad v mokrom počasí sa funkcia osúšania bŕzd stará o to, aby ostal zachovaný maximálny brzdný účinok. Dynamická kontrola trakcie (DTC) pomôže pri rozjazde na klzkom povrchu maximalizáciou záberu kolies. Počas jazdy pohon všetkých kolies BMW xDrive prispeje k stabilite v každej situácii – aktivuje sa v režime hybridnej jazdy, pričom sa pomer záberu predného pohonu elektrickým motorom a zadného pohonu benzínovým motorom variabilne reguluje podľa aktuálnej situácie. V štandardnej výbave sa nachádzajú adaptívne tlmiče, ktoré menia charakteristiku v závislosti od štýlu jazdy. 

Dohora sa otvárajúce dvere, zložená strecha i tvary karosérie extrémne pútajú pozornosť a automaticky spúšťajú komunikáciu, kdekoľvek zastanete. BMW i8 Roadster poskytuje úžasný pocit z jazdy v rýchlom športovom aute. A keď si navyše ešte dáte dole strechu, z auta sa vám ani nebude chcieť vystupovať a s pohodou a radosťou by ste vyrazili aj na dlhú cestu, napríklad k moru. I8 Roadster  však nie je určený pre bežných zákazníkov. Ocenia ho najmä tí, ktorí preferujú zážitky a sú ochotní za ne aj zaplatiť.

Technické údaje

Typ spaľovacieho motora: radový zážihový
Zdvihový objem motora (cm3): 1499
Počet valcov: 3
Max. výkon (kW/k pri ot./min): 170/231 pri 5800 – 6000
Max. krútiaci moment (Nm pri ot./min): 320 pri 3700
Typ elektromotora: synchrónny
Max. výkon elektromotora (kW/k): 105/143
Max. krútiaci moment (Nm): 250
Systémový výkon (kW/k): 275/374
Prevodovka: 6-stupňová automatická
Poháňaná náprava: obe
Max. rýchlosť (km/h): 250
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h (s): 4,6
Kombinovaná spotreba (l/100 km): 2,1
Typ batérie: Li-Ion
Kapacita batérie (kWh): 11,6
Počet miest na sedenie: 2
Základná cena: 158 900 EUR

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

HONDA CR-V 2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Lifestyle / Inovatívne hybridné SUV

06.06.2019 13:09

Honda si svojím SUV CR-V získava zákazníkov už od roku 1995, najnovšia generácia však ako prvá prichádza aj s hybridným pohonom. Hybrid dnes už nájdete v ponuke viacerých automobiliek, no Honda prichá ...

Magazín

Elektromobilita alebo vodík? V ťažkej doprave

06.06.2019 11:38

Rovnako ako pri individuálnej doprave osôb existuje v Európe regulačný tlak aj na znižovanie emisií vo verejnej doprave. Európska únia si do nasledujúcich rokov stanovila ciele, ktoré do roku 2050 pre ...

Magazín

Výrazne účinnejší slovenský kolektor

06.06.2019 11:33

 V rámci nepretržitého hľadania efektívnejších obnoviteľných zdrojov prebieha aj vývoj v oblasti slnečných kolektorov. Slnečné kolektory predstavujú perspektívny spôsob využitia slnečnej energie, mome ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá



PC forum button