Autonómne modely vozidiel Volvo dostanú nové laserové senzory na 3D rozpoznávanie okolitého sveta

Technológie
0

Luminar, startup zaoberajúci sa výrobou laserových senzorov LIDAR, po uzavretí dohody s Toyotou oznámil, že bude svoje senzory vyrábať lacnejšie a rozšíri ich výrobu, aby mohol lepšie uspokojiť rastúci dopyt.

Teraz automobilka Volvo ohlásila, že takisto uskutoční „strategickú investíciu“ do tohto startupu prostredníctvom svojho novovytvoreného fondu rizikového kapitálu. Jej výšku však Volvo ani Luminar nezverejnili.

Okrem toho Luminar uviedol na trh nový produkt – softvér na 3D percepciu, ktorý pomáha označovať a komentovať snímky zachytené snímačmi LIDAR. Veľa prevádzkovateľov autonómnych vozidiel používa 2D nástroje na percepciu dát a ich označovanie. Nová vývojová platforma spoločnosti Luminar umožní samojazdným automobilom Volvo spracúvať údaje zachytené senzormi LIDAR v pokročilejšom prostredí.

Volvo je určite zaujímavá voľba pre Luminar, ktorý sa usiluje konkurovať iným výrobcom snímačov LIDAR, ako sú Velodyne a Quanergy, a získať pozíciu hlavného hráča na trhu. Čínska automobilka vlastniaca značku Volvo tvrdí, že do roku 2021 začne s výrobou autonómnych automobilov v rámci joint venture s výrobcom bezpečnostných systémov Autoliv a komunikačnou spoločnosťou Ericsson. Spoločnosť Zenuity, čo je názov spoločného podniku Volvo-Autoliv-Ericsson, takisto oznámila, že plánuje používať pre svoj systém počítačové platformy nVidia.

Zároveň Volvo plánuje odvážny experiment – chce, aby vo Švédsku začali skutoční ľudia jazdiť vozidlami vybavenými pokročilým asistenčným systémom pre vodičov Pilot Assist. Projekt Drive Me sa mal začať v roku 2017, ale teraz spoločnosť hovorí, že ho posunula až na rok 2021 a zároveň znižuje počet zúčastnených vozidiel. Od decembra 2017 dostali takýto automobil k dispozícii len dve švédske rodiny. A namiesto toho, aby získali automobil s autonómnosťou na úrovni 4, ktorý sa zaobíde úplne bez vodiča, budú účastníci testovať autá s rovnakými poloautonómnymi asistenčnými systémami úrovne 2, ktoré sú komerčne dostupné v Európe a v USA.

Luminar rozširuje svoj biznis zameraný na autonómnu jazdu v rozhodujúcom čase. Donedávna jediná spoločnosť ponúkajúca spoľahlivý LIDAR bola Velodyne. Veci sa však rýchlo menia. Aj Waymo, divízia spoločnosti Alphabet zameraná na autonómne vozidlá, vyrába proprietárny LIDAR a chce redukovať náklady o 90 % - na 7500 dolárov za senzor.

Zdroj: theverge.com

redakcia

Všetky autorove články
Volvo autonomne vozidlo auto laser senzor okolie

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať