Image
19.11.2018 0 Comments

Audi Q8: Špičkové SUV Made in Slovakia

S najnovším SUV od Audi určite nezapadnete do priemeru. Veľkú pozornosť a rešpekt na ceste vzbudzuje svojím vzhľadom aj rozmermi. Modelovo patrí za Q7, ale rozmerovo je oproti nemu kratší, nižší, ale aj širší, vďaka čomu lepšie sedí na ceste. Expresívny dizajn dodáva modelu Q8 najmä osemuholníková maska chladiča v spojení s predným spojlerom a veľkými, výraznými otvormi na prívod chladiaceho vzduchu. Športový charakter dopĺňa dozadu klesajúca línia strechy. Zadnému svetelnému pásu, ktorý plynule prechádza celou zadnou časťou vozidla, dominuje čierny podklad. Spojler, kryty podbehov, ochranné lišty dverí a difúzor sú farebne odlíšené a súčasne zvýrazňujú off-road dizajn vozidla. Do rozšírených podbehov kolies sa zmestia aj kolesá s veľkými rozmermi. Vcelku pôsobí Q8 robustne, ale agilne. A vzbudzuje záujem, na parkovisku aj na cestách sa za ňou otočila nejedna hlava.

Interiér je priestranný, luxusný, s vysokým podielom technologických inovácií – od ergonomických sedadiel s masážnou funkciou a ventiláciou cez štvorzónovú automatickú klimatizáciu až po noblesný infotainment. V Audi Q8 ovládate takmer všetky funkcie pomocou dvoch veľkých displejov systému MMI touch response. Horný s uhlopriečkou 10,1 palca slúži na ovládanie infotainmentu a navigácie. Pomocou 8,6-palcového displeja pod ním ovláda vodič klimatizáciu, komfortné funkcie a zadáva text. Audi Q8 obsahuje aj hlasové ovládanie, pričom nie je viazané na preddefinované príkazy.  Trojmiestna zadná lavica sa dá posúvať podľa toho, či potrebujú viac miesta spolucestujúci alebo batožina. Po sklopení operadiel zadných sedadiel získate úložný priestor s objemom 1755 litrov. Vďaka elektrickému ovládaniu dverí batožinového priestoru pohodlne naložíte a vyložíte batožinu, aj keď máte ruky „obsadené“ nákupmi.

MMI navigácia plus, dodávaná sériovo, rozpozná preferencie vodiča na základe prejdených trás a vďaka tomu mu vie ponúknuť inteligentné návrhy. Dodatočne k obidvom displejom ponúka ešte lepší prehľad virtuálny prístrojový panel Audi virtual cockpit s displejom s uhlopriečkou 12,3 palca. Veľká pomôcka je head-up displej, ktorý zobrazuje užitočné informácie na čelnom skle jasne a kontrastne, takže ich ostro vidíte aj za slnečného dňa. Čerešničkou na záver je zobrazovanie záberu z infračervenej kamery s nočným videním a detekciou ľudí, ktorých by ste v tme inak nevideli alebo ich zbadali až príliš neskoro, napr. neosvetlených cyklistov alebo zvieratká prebiehajúce cez cestu. Žive objekty v možnej kolíznej blízkosti sú zvýraznené žltým rámčekom, v prípade, že sa dostanú do jazdnej dráhy na veľmi krátku vzdialenosť, žltá sa zmení na červenú.

Pre smartfón je určená špeciálna priehradka Audi phone box, ktorá vďaka prepojeniu s vonkajšou anténou zabezpečí lepšiu kvalitu hovoru a lepší príjem. Ak smartfón podporuje štandard Qi, bude sa v tejto priehradke aj induktívne nabíjať. Po spárovaný s vozidlom cez bluetooth ho môžete ovládať pomocou systému MMI, multifunkčného volantu alebo prostredníctvom hlasových povelov. Audi connect key umožňuje zamknutie a odomknutie auta pomocou kompatibilného smartfónu.

Audi Q8 napriek väčším rozmerom dokáže jazdiť športovo. Medzinápravový diferenciál prenáša krútiaci moment na prednú a zadnú nápravu štandardne v pomere 40:60 a v prípade potreby prenesie väčší podiel krútiaceho momentu na nápravu s lepšou trakciou. Okrem sériovo dodávaného progresívneho riadenia, ktorého prevodový pomer sa s narastajúcim uhlom natočenia volantu stáva priamejším, ponúka Audi na želanie riadenie všetkých kolies. Tento systém natáča zadné kolesá až do 5 stupňov – pri nízkej rýchlosti proti smeru natočenia predných kolies na zvýšenie schopnosti manévrovať vozidlom napr. pri parkovaní. Pri vysokých rýchlostiach zase natáča zadné kolesá v smere predných kolies a zlepšuje tým stabilitu vozidla.

Podvozok s elektronickou reguláciou tlmičov je súčasťou sériovej výbavy. Na želanie je k dispozícii aj adaptívne vzduchové pruženie s reguláciou tlmičov s komfortnou alebo športovou charakteristikou. Vzduchové pruženie mení svetlú výšku podľa jazdnej situácie a preferencií vodiča v rozpätí až 90 milimetrov.

Samostatná kapitola sú svetlá. Štandardne sú dodávané LED svetlomety, na želanie je k dispozícii technológia HD Matrix LED, ktorá ponúka precízne osvetlenie cesty s vyšším rozlíšením. Veľmi efektný je režim zapnutia diaľkových svetiel, ktorý zapne a natiahne silné svetelné lúče do šírky ako oponu a presvieti celý priestor pred vozidlom. Systém v rámci situačných podmienok rozpozná autá v protismere a pred vami a svetlo zacloní tak, aby bol priestor plnohodnotne osvetlený, ale aby vodičov neoslepoval. Vďaka priebežnému aktívnemu rozdeľovaniu svetla stráca význam delenie svetiel na stretávacie a diaľkové.

Ako sa na vozidlo tejto triedy patrí, Audi Q8 má v sebe množstvo inteligentných asistenčných systémov, ako napr. adaptívny asistent jazdy, asistent efektívnej jazdy, asistent rozpoznania križovatky, upozornenie na zmenu jazdného pruhu, upozornenie na obrubník a kamery na monitorovanie okolia vozidla. Za všetkými týmito systémami je centrálna riadiaca jednotka asistenčných systémov. Nepretržite prepočítava diferencovaný obraz okolia a na jeho základe riadi asistenčné systémy. Údaje získava v závislosti od výbavy až z piatich radarových snímačov, šiestich kamier, dvanástich ultrazvukových snímačov a laserového skenera. Od začiatku roka 2019 pribudne aj garážový pilot, ktorý dokáže autonómne zaviezť vozidlo do garáže a opäť ho z nej vyparkovať. Vodič môže celý proces parkovania riadiť a monitorovať cez smartfón.

Z hľadiska motorizácie je aktuálne k dispozícii len trojlitrový dieselový šesťvalec s výkonom 210 kW a s veľmi slušnou priemernou spotrebou 8,9 l/100 kilometrov. V kombinácii s 85-litrovou nádržou si tak môžete trúfnuť aj na dlhé presuny bez potreby častého tankovania.

A na záver perlička: Toto moderné, luxusné a technológiami nabité vozidlo sa vyrába na Slovensku v bratislavskom Volkswagene.

PARAMETRE:

• Typ motora: naftový 6-valec do V; priame vstrekovanie common rail a prepĺňanie turbodúchadlom; Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV); Zdvihový objem v cm³: 2967; Maximálny výkon v kW (k) pri min¯¹ 210 (286 k)/3500 – 4000; Max. krútiaci moment v Nm pri min¯¹ 620/2250 – 3000; Druh pohonu: stály pohon všetkých kolies quattro; Typ prevodovky: 8-stupňová Tiptronic; Pohotovostná hmotnosť v kg: 2220; Objem nádrže v l:  75; Maximálna rýchlosť v km/h: 245; Zrýchlenie 0 – 100 km/h v s: 6,3; Spotreba paliva v l/100 km: v meste 7,3 – 7,0; mimo mesta 6,5 – 6,4; kombinovaná 6,8 – 6,6; Emisie CO₂ v g/km kombinované: 179 – 172; Emisná norma EU6
• Cena základného modelu: 77 400 EUR s DPH

PLUSY, MÍNUSY:

+ Nočné videnie, inteligentné asistenčné systémy, adaptívne osvetlenie, pohodlný podvozok, výrazný dizajn
- Cena

HODNOTENIE:

Jazdné vlastnosti:  97 %
Spotreba: 93 %
Priestor, pohodlie: 97 %
Technol. výbava: 98 %
Ostatná výbava: 92 %
Ovládanie:  95 %
Vyhotovenie: 98 %
Celkovo: 97 %

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

HONDA CR-V 2.0 i-MMD Hybrid, 2WD, Lifestyle / Inovatívne hybridné SUV

06.06.2019 13:09

Honda si svojím SUV CR-V získava zákazníkov už od roku 1995, najnovšia generácia však ako prvá prichádza aj s hybridným pohonom. Hybrid dnes už nájdete v ponuke viacerých automobiliek, no Honda prichá ...

Magazín

Elektromobilita alebo vodík? V ťažkej doprave

06.06.2019 11:38

Rovnako ako pri individuálnej doprave osôb existuje v Európe regulačný tlak aj na znižovanie emisií vo verejnej doprave. Európska únia si do nasledujúcich rokov stanovila ciele, ktoré do roku 2050 pre ...

Magazín

Výrazne účinnejší slovenský kolektor

06.06.2019 11:33

 V rámci nepretržitého hľadania efektívnejších obnoviteľných zdrojov prebieha aj vývoj v oblasti slnečných kolektorov. Slnečné kolektory predstavujú perspektívny spôsob využitia slnečnej energie, mome ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_062019

Najnovšie videá



PC forum button