Image
8.12.2016 0 Comments

Anatómia už nebude strašiakom. LF UK otvára prvú virtuálnu anatomickú učebňu pre medikov na Slovensku

Virtuálna realita dokáže pomôcť študentom medicíny pri výučbe jedného z kľúčových a najťažších predmetov – anatómie. Je to práve Anatomický ústav LF UK, ktorý ako prvý otvára učebňu VAU – Virtuálnu Anatomickú Učebňu. Aplikácie s názvom Human Anatomy VR, ktorú vytvoril tím študentov pod vedením Tomáša Brngála, získala už niekoľko ocenení aj na medzinárodnej pôde.

S vývojom aplikácie začali už pred dvoma rokmi, ale kontinuálne ju neustále vylepšujú a pridávajú do nej nové funkcie. V lete sa tím výrazne rozšíril, pričom sa podarilo získať aj dobrovoľníkov a ďalších nadšencov. Aplikácia má momentálne po nainštalovaní 1,2 GB, ale pridávaním ďalších funkcií, ktoré jej tvorcovia plánujú priebežne pridávať, sa bude ešte zväčšovať. Tvorcovia majú v pláne rozšíriť napríklad funkciu pripojenia viacerých užívateľov cez sieť do jednej virtuálnej „pitevne“, v ktorej im môže dať profesor z hocijakého miesta na svete na diaľku prednášku. „Bude to fungovať podobne ako skype, ale zároveň s tým, že budú spolu v jednej virtuálnej miestnosti a pri výklade môžu jednotlivé štruktúry študovať v 3D,“ uviedol spolutvorca aplikácie Tomáš Brngál.

Tím študentov aplikáciu zadarmo nainštaloval do setov pre virtuálnu realitu Samsung Gear VR na Lekárskej fakulte v Bratislave, ktoré zadarmo dostali od partnerov – spoločnosti Samsung a Nadácie Tatra banky. Študenti sa tak po nasadení VR okuliarov budú môcť začať rovno učiť. Aplikáciu môžu využívať v špecializovanej učebni, v rámci vyučovacieho procesu a po dohode aj v rámci samoštúdia. Zároveň po využití aplikácie vyplnia krátky dotazník a tým mladým vývojárom pomôžu aplikáciu pre nich ešte viac vylepšiť. Ostatní záujemcovia si môžu aplikáciu jednoducho stiahnuť z Oculus store, ktorý majú pri používaní VR headsetu automaticky v telefóne. Aplikácia si bude automaticky sťahovať aj nové aktualizácie.  

Najväčším problémom pri vývoji mal tím s optimalizáciou mobilnej VR aplikácie tak, aby stabilne fungovala na 60 obrázkoch za sekundu a zároveň, aby pri tom boli použité presné anatomické modely, ktoré vyžadujú vysoký výkon na ich spracovávanie. Ďalším problémom bolo aj samotné modelovanie a úprava anatomických modelov, keďže musia byť veľmi presné a detailné. Momentálne obmedzenie je len v potrebe použitia výkonnejších smartfónov spolu s VR headsetom.

„Tomáš a jeho tím sprístupnili anatómiu človeka aj bežným ľuďom a umožnil im takmer sa dotknúť a pochopiť fungovanie všetkých našich orgánov. Zároveň však urobil z anatómie ďaleko zábavnejší a stráviteľnejší predmet pre medikov, ako tomu bolo doteraz,“ uviedla Prednostka Anatomického ústavu LF UK, doc. MUDr. Eliška Kubíková, PhD.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Inovácie

Slovenská premiéra Samsung Galaxy A6 a A6+

12.05.2018 22:05

Samsung predstavil slovenským novinárom predpredajné vzorky nových smartfónov. Dizajnový štýl a funkcie týchto modelov strednej triedy sú cielené predovšetkým na mladých ľudí. Aj to je dôvod, prečo ne ...

Inovácie 5

Microsoft zmení spôsob fungovania Alt-Tab vo Windows 10

11.05.2018 00:20

Ďalšia veľká aktualizácia Windows 10 s kódovým označením Redstone 5 sa testuje už niekoľko týždňov a Microsoft postupne odhaľuje nové funkcie, s ktorými experimentuje. Patrí medzi ne aj funkcia s názv ...

Inovácie

Facebook chystá novinky, jednou z nich je vlastná zoznamka

04.05.2018 00:25

Prvé dva májové dni sa v americkom San Jose konala vývojárska konferencia F8 organizovaná Facebookom. Novinky, ktoré na nej šéf sociálnej siete Mark Zuckerberg prezentoval, naznačujú, že Facebook sa v ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

SWAN_05

Najnovšie videá

ATOS_05_262


PC forum button