Ako udržať pozornosť študentov vo virtuálnej učebni

1

Aktívne zapojiť študentov do vyučovania v triede je niekedy náročné. No ešte náročnejšie to môže byť pri vyučovaní na diaľku. Našťastie technológia môže poskytnúť doplnkové stratégie zamerané na to, aby študenti reagovali. Veľa platforiem na videočet má funkciu na kladenie otázok, pri ktorej študenti vidia položenú otázku na obrazovke. Umožní to učiteľovi odhadnúť, čo trieda chápe a čo treba prípadne ešte zopakovať.

Ak iba 35 percent triedy odpovie na otázku správne, možno stojí za to venovať vysvetleniu daného problému trochu času navyše. Ďalšia užitočná funkcia sú diskusné miestnosti. Umožní rozdeliť študentov do malých skupín, aby pracovali na spoločnom zadaní.

Najprv začnete so všetkými študentmi v jednom videohovore a potom ich kliknutím na tlačidlo rozdelíte do malých skupín, aby pracovali na úlohe pomocou nástroja na spoluprácu, ako sú Dokumenty Google. Budú tak hovoriť iba so spolužiakmi v tejto skupine. Vyučujúci sa môže prepínať medzi skupinami, aby ich skontroloval a pomohol im. Po skončení skupinovej práce sa môžu zasa všetci spojiť.

SWAN_082020

Vyučujúci ich potom môže požiadať, aby sa podelili o výsledky svojej práce. Takúto funkciu má napríklad Zoom či GoToMeeting, čoskoro by mala byť začlenená aj do Microsoft Teams. Využiť možno aj funkciu četu. Vyučujúci položí otázku a nechá študentov, aby odpovedali prostredníctvom funkcie četu. Nie je to ideálne, pretože všetci študenti uvidia odpovede tých ostatných, takže učiteľ nemá presnú predstavu o tom, ako téme porozumeli. Bude však mať záznam o zapojení každého študenta.

Použiť možno aj externé kvízové aplikácie ako Kahoot alebo Quizizz. Jednoducho vopred určite kvíz a požiadajte svojich študentov, aby sa na stretnutí zúčastnili, zdieľaním kódu kvízu. Najlepšie na týchto platformách je to, že sú zadarmo pre učiteľov aj študentov.

Čo však možno považovať za dobrú účasť študentov? Stačí, ak sa prihlásia do videohovoru? Skvelý spôsob, ako hodnotiť účasť, je požiadavka na niečo, čo študent za sebou zanechá po ukončení hovoru. Môže to byť odpoveď na otázku v diskusii, skóre v teste, spoločný výsledok skupinovej práce a pod. Nech už si to definujete akokoľvek, uistite sa, že je to merateľné a dosiahnuteľné.

A ešte niekoľko užitočných rád. Ak sa pripojíte do hovoru, zostaňte pripojení počas celého vyučovania. Odpovedajte na každú otázku, ktorá sa objaví. Spolupracujte so svojím tímom na zadanej úlohe. Bez ohľadu na to, ktorý online nástroj používate, je zrejmé, že sa nemôžete spoliehať na rovnakú taktiku ako pri osobnom kontakte, aby ste povzbudili študentov na aktívnu účasť vo virtuálnej triede.

Zdroj: edutopia.org.

Zobrazit Galériu

Redakcia

Všetky autorove články
vzdelavanie virtual skola dáta online internet

1 komentár

. reakcia na: Ako udržať pozornosť študentov vo virtuálnej učebni

2.7.2020 14:07
Denne pitie GABA zeleneho caju (sypaneho) zvysuje koncentraciu, pamat a znizuje hyperaktivitu. Gamma aminobutyric acid (GABA) is a naturally occurring amino acid that works as a neurotransmitter in your brain....
Reagovať

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať