Ako robiť biznis na sociálnych sieťach

0
Ten, kto nie je na sociálnych sieťach, ako keby neexistoval. No na ktorých sociálnych sieťach by ste mali byť a čo vám môžu priniesť? Začnem pravdepodobne tým najdôležitejším. Žiadna sociálna sieť nebola vytvorená ako predajný kanál, ale ako vyplýva už z názvu, slúži na interakcie medzi používateľmi, prípadne ak sa pozeráme z pohľadu firmy, na komunikáciu a interakciu medzi zákazníkom, či už existujúcim, alebo potenciálnym, a vašou značkou. Prvá dôležitá vec, ktorú si treba uvedomiť, je teda to, že sociálne siete nie sú predajný kanál, ale slúžia na „branding“. Musíte však vedieť, kto je vaším zákazníkom a na ktorých sieťach ho môžete nájsť, aby ste vedeli efektívne investovať finančné prostriedky. Viete, aké sociálne siete použiť pri vašom biznise? Začneme pravdepodobne najrozšírenejšou sieťou, ktorou je Facebook. Ten sa postupne vyvinul zo sociálnej siete pre tínedžerov na sociálnu sieť, na ktorej komunikujú prevažne značky. Na Facebooku je okolo 2 miliárd registrovaných používateľov a z toho je približne 2 a pol milióna Slovákov. Ak sa vaša cieľová skupina nachádza na tejto sociálnej sieti a už máte aspoň minimálnu základňu fanúšikov, máte takmer vyhraté. Pri každej sociálnej sieti platí jedno zlaté pravidlo: Obsah je kráľ. A v prípade Facebooku by som toto pravidlo mierne upravil: Platený obsah je kráľ. Organický (neplatený) obsah sa dlhodobo zobrazuje len istému percentu vašich fanúšikov. V tomto prípade však nestačí len boostovanie príspevkov, ale je vhodné, ak si viete nastaviť aspoň jednoduchú kampaň pomocou Správcu kampaní. Pozor, netreba si zamieňať tvorbu kampaní na Facebooku so správou sociálnych médií. Správa kampaní tvorí len platený obsah, ktorý by sa mal v ideálnom prípade zobrazovať správnym používateľom, ale správa sociálnych sietí sa týka komunikácie so zákazníkmi, plánovania a vytvárania vzťahov. Platený obsah vám nezaručí úspešnosť vašich príspevkov. Pri tvorbe príspevkov by ste mali myslieť na to, že väčšina z nich by mala byť prínosom pre ...

Marek Bellay

Všetky autorove články
biznis socialna siet

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať