SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 SAMSUNG_082020 Advertisement

Ako na grafické nastavenia v hrách

0
Viete si správne nastaviť grafické efekty v hrách, aby ste dosiahli rovnováhu medzi výkonom a kvalitou zobrazenia? Hráči vlastniaci „nadupané“ highendové stroje túto otázku riešiť nemusia. No každý komponent morálne i fyzicky starne a spolu s rýchlym vývojom softvéru aj vaša nová najvýkonnejšia karta súčasnosti bude časom strácať dych. Na odlíšenie pojmov budeme v tomto článku skratkou fps označovať výraz frames per second (počet zobrazených snímok za sekundu) a skratkou FPS výraz first person shooter („strieľačka“ z pohľadu prvej osoby). Hráči FPS potrebujú vysoké hodnoty fps asi najviac, dôležitosť rýchlej reakcie u nich prevažuje nad kvalitou obrazu, čo v iných žánroch nemusí vždy platiť. „Obyčajné“ nastavenie úrovne textúr môže spôsobiť veľký pokles kvality Všeobecné rady V prvom rade si udržujte poriadok v globálnych nastaveniach. nVidia aj AMD umožňujú vo svojich ovládacích softvéroch meniť nastavenia grafických efektov, rozlíšení a ďalších parametrov globálne aj pre konkrétnu hru. Ak to nie je ­nevyhnutné, je lepšie tieto globálne nastavenia nemeniť a prispôsobovať efekty priamo v každej konkrétnej hre, aby nedochádzalo ku ­kon­fliktom, ťažkej diagnostike problémov a neprehľadnosti. Je dôležité, aby ste poznali natívne rozlíšenie svojho displeja. V súčasnosti sa najčastejšie stretnete s rozlíšeniami full HD – 1920 × 1080 px, 2K – 2560 × 1440 px a 4K – 3840 × 2160 px. V hrách sa snažte vyhnúť nastaveniu iného rozlíšenia, ako je to, s ktorým bol monitor vyrobený. K znižovaniu rozlíšenia sa treba uchýliť až vtedy, keď ani na najnižších možných detailoch váš počítač nedokáže dosiahnuť aspoň 25 – 30 fps, čo môžeme považovať za herné minimum. To však už býva signál, že vaša grafická karta, aj keď je funkčná, z pohľadu morálnej životnosti doslúžila a je čas na jej výmenu. Niektorí hráči dokonca nepovažujú za plynulé čokoľvek pod 60 fps. Tí budú zrejme rozlíšenie znižovať ako prvé, pretože jeho dosah na výkon je veľký. Hlavne pri žánri FPS a hrách s rýchlou akc ... Zobrazit Galériu

Peter Vnuk

Všetky autorove články
grafika

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať