Samsung_01A2021 Samsung_01A2021 Samsung_01A2021 Advertisement

Ako inzerovať na webe

0
Veľa podnikateľov sa domnieva, že vytvorením kvalitnej webovej stránky využijú naplno možnosti on-line marketingu. Na rozbitie tohto mýtu použijeme najťažší kaliber – tvrdenie marketingového guru prof. Kottlera. Ten tvrdí, že webová stránka umožňuje využiť iba 10 % z možností, ktoré on-line marketing ponúka. Základná kategorizácia propagačných a marketingových aktivít na internete je ich delenie na platené a zadarmo dostupné aktivity a možnosti. Podrobnejšie si rozoberieme úskalia obidvoch kategórií. SEM verzus SEO  Štatistiky dokazujú, že 88 % používateľov internetu využíva vyhľadávače denne. Z nich 81 % si pred plánovaným nákupom alebo objednaním služby najskôr o subjekte svojho záujmu vyhľadá informácie. SEM (Search Engine Marketing) je súhrn aktivít zameraných na propagáciu webovej stránky v prostredí internetových vyhľadávačov a internetu. Cieľom je zlepšovať pozíciu webovej stránky vo výsledkoch vyhľadávania a zlepšovať celkovú viditeľnosť webovej stránky zadávateľa. Na prvý pohľad SEM pripomína SEO (Searching Engine Optimization), teda optimalizáciu pre vyhľadávače, ktorá zaistí webovej stránke zobrazenie na popredných miestach vyhľadávania. Hlavný rozdiel medzi SEO a SEM je v tom, že SEM je vždy spoplatnená služba, je časovo obmedzená a zameraná na konkrétny vyhľadávač. SEM je vhodné používať na zvýraznenie pozície vo výsledkoch vyhľadávačov, ktoré nemožno dosiahnuť iným spôsobom, teda ani správnou optimalizáciou SEO. Je to model PPC, takže klient platí za každé kliknutie. Pri podobných zadaniach SEM sa vyhodnocuje relevancia oproti heslu zadanému používateľom a predovšetkým vyššia suma. Nevýhodné sú preto vysoké ceny za kliknutie pri vysoko konkurenčných kľúčových slovách, výhodné je rýchle vytvorenie kampane, presné cielenie a vysoká efektivita v pomere cena/výkon.  Pre menej známe produkty a služby, ktoré používatelia tak často nevyhľadávajú, je výhodnejšia kontextová reklama na webových stránkach v tzv. kontextovej sieti na partnerských weboch. Reklam ... Zobrazit Galériu

Ľuboslav Lacko

Všetky autorove články

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať