Image
31.1.2017 0 Comments

Aké trendy vo webovom dizajne možno očakávať v roku 2017?

Ponúkame vám pohľad na 10 trendov vo webovom dizajne, s ktorými sa pravdepodobne budeme stretávať v nadchádzajúcom roku.

Dôraz na obsah

Roky sme na webových stránkach narážali na rôzne bočné panely, záhlavia, banerové reklamy, vyskakovacie okná, tlačidlá sociálnych sietí a políčka na registrovanie. Všetky tieto prvky priam zaplavili webové stránky a odpútavali pozornosť od toho najdôležitejšieho – obsahu.

V roku 2017 sa webové stránky začnú pravdepodobne vracať k základu – začnú klásť dôraz na obsah a odstránia všetky ostatné rozptyľujúce prvky.

Koniec plochého dizajnu

V plochom dizajne sme sa dostali do bodu, keď všetko začína vyzerať rovnako, akoby tvorcovia stratili osobnosť a kreativitu pri návrhu. Návrhári majú pocit, že tvorivosť je preč, a pociťujú túžbu vytvoriť niečo veľké. Preto plochý dizajn ustupuje v prospech layoutu a vzorom, ktoré sú nápaditejšie a jedinečné.

Geometrické tvary, čiary a vzory

Koncom roka 2016 sa rozšírilo používanie geometrických tvarov, línií a vzorov a tento trend bude zrejme pokračovať aj v roku 2017. Existuje takmer nekonečné množstvo spôsobov, ako sa geometrické tvary dajú integrovať do stránky, či už ide o kruhy okolo obrázkov, fotografií, alebo celkový dizajn stránok založený na čiarach a vzoroch. Možno očakávať, že s týmito štýlmi sa v nasledujúcom roku budeme v dizajne stretávať čoraz častejšie.

Nápadité štýly nadpisov

Začíname sa vzďaľovať od základných štýlov, na ktoré sme si zvykli pri nadpisoch (bezpätkové písmo, samé verzálky, vycentrovaný nadpis) a smerujeme skôr k nápaditým a kreatívnym nadpisom. Mení sa ich zarovnanie a rozloženie a pridávajú sa do nich jedinečné prvky. Dizajnéri teda začínajú experimentovať a meniť typický štýl nadpisov na webových stránkach.

Dvojtónový gradient

V snahe zdôrazniť značku sa na internetových stránkach často používajú dvojtónové snímky a grafiky. Niektoré dizajny dokonca experimentujú s dvoma alebo tromi farbami a používajú dvojtónový efekt (napríklad Instagram). Zatiaľ čo plochý dizajn nám pomohol zbaviť sa (väčšiny) gradientov, použitie dvojtónových snímok, ktoré kombinujú niekoľko farieb, sa ukazuje ako pekná aktualizácia starých prechodov a jednofarebných plôch.

Rozšírené využívanie animácií a GIF-ov.

Na webových stránkach sa čoraz častejšie začínajú používať animácie, pretože ide o skvelý spôsob, ako ukázať, ako niečo funguje, ako treba niečo urobiť a pod. Spočiatku sa na tento účel používali najmä GIF-y, ale teraz vidíme stále komplikovanejšie animácie SVG a CSS. Možno predpokladať, že v roku 2017 sa animácie stanú ešte bežnejšími, pretože dokážu komunikovať veci jednoduchšie a rýchlejšie ako texty, ale aj videá.

Navigačná diéta
Dnes už väčšina používateľov pristupuje na internet cez mobilný telefón, a nie cez stolový počítač. Preto prevláda trend zjednodušenia a reformovania navigácie na webových stránkach. Namiesto príliš zložitej a dlhej navigácie sa ju čoraz viac lokalít snaží zjednodušiť na štyri až päť prvkov. Minimálna navigácia pomáha používateľom sústrediť sa na ich zámer namiesto toho, aby sa snažili nájsť spôsob, ako sa dostať preč zo stránky.

Mikrointerakcie

Mikrointerakcie sú jemné, ale mocné spôsoby interakcie s webovými stránkami. Ide napr. o kliknutie na animácie, rolovacie efekty a pod. Hoci s týmito dizajnovými prvkami sa stretávame už dávnejšie, dizajnéri im teraz venujú viac času, takže sú informatívnejšie a prepracovanejšie. Asi najpoužívanejšie je vznášanie/preklopenie, ktoré používateľ vykoná presunom kurzora nad istou oblasťou stránky.

Častejšie využívanie ručne kreslených prvkov

Ďalší trend je rozšírenie využívania ručne vypracovaných prvkov. Môže ísť o fonty, ikony, grafiku, tlačidlá a ďalšie prvky. Tie ručne kreslené prvky priniesli príjemnú zmenu a posun od použitia štandardných dizajnových prvkov.

Väčší dôraz na vstupné stránky, menší na domovskú stránku
V roku 2017 bude pravdepodobne rásť význam vstupných stránok (samostatných webových stránok, odlišných od hlavného webu, ktoré boli navrhnuté na jeden konkrétny cieľ). Hoci každý web potrebuje domovskú stránku, marketingový obsah sa bude sústreďovať na špecializované cieľové stránky, ktoré sú lepšie zamerané na svojich návštevníkov a ich potreby. Tieto stránky budú rovnako dobre navrhnuté a premyslené ako ostatné stránky na webe, ale budú sa oveľa viac zameriavať na návštevníka.

Zdroj: Thenextweb

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Internet

Google chce urobiť e-mail interaktívnejším. Bude obsahovať online widgety

16.02.2018 00:15

Google vo vývojárskej verzii Gmailu prináša podporu formátu AMP (Accelerated Mobile Pages) do e-mailu. Funkcia nazvaná AMP for Email umožní vývojárom urobiť e-maily „interaktívnejšími a zaujímavejším ...

Internet 3

Deepfake: pornoherečkou proti svojej vôli. Pornhub, Reddit Twitter už takéto videá zakázali.

13.02.2018 00:25

Spracovanie dát neurónovými sieťami možno užitočne využiť mnohými spôsobmi, no existuje aj problematická aplikácia. V poslednom čase čoraz väčší záujem pútajú na internete tzv. deepfakes. Ide o použit ...

Internet

Denne sa vo svete odošle 205 miliónov mailov, väčšina ostane neotvorená

07.02.2018 00:05

Globálne sú momentálne aktívne viac ako 2 miliardy mobilných zariadení. Takmer každý tretí zástupca miléniovej generácie kontroluje obrazovku svojho mobilu aspoň raz za päť minút, a to bez toho, aby d ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

PC forum button

Najnovšie videá