Aké sú trendy svetového Instagramu?

0

Instagram je sociálna sieť zameraná prevažne na zdieľanie fotografií. Užívatelia sa tu často snažia ukázať svoj život v tom najlepšom svetle a upravujú si fotografie pomocou najrôznejších filtrov a ďalších vychytávok. Svetovo najsledovanejším profilom na Instagrame je prekvapivo profil samotného Instagramu, ktorý má 257 miliónov sledujúcich.

Nasleduje speváčka a herečka Selena Gomez sa 144 miliónmi sledujúcich, potom futbalista Christiano Ronaldo a speváčky Ariana Grande a Kim Kardashian, ktorá má podobne ako Beyoncé okolo 118 miliónov sledujúcich. Od počtu sledujúcich sa potom odvíja platená spolupráce, ktorá je u nás vzhľadom na nižšie počty sledujúcich samozrejme menej zárobková.

Klasickou formou spolupráce značky a instagramera je product placement, kedy instagramer za istú úhradu umiestňuje produkty značky do svojich príspevkov. Nemusí sa však jednať o prvoplánovú reklamu. Ideálne je, keď je spolupráca nejakým spôsobom výhodná (nielen finančne) pre obe strany, napríklad, keď sa jedná o produkt, ktorý instagramer bežne využíval aj pred začiatkom spolupráce. Prepracovanosť týchto spoluprác je samozrejme lepšia vo svetovom meradle, aj u nás však už veľa instagramerov a značiek vie, ako na to.

Ak sa zameriame všeobecne na obsah slovenského Instagramu, je veľmi podobný tomu svetovému. Jednoducho povedané, každý sa rád pochváli. Stále sú populárne fotky jedla, ľudia sa chvália zdravými pochúťkami, ale aj veľkými šťavnatými hamburgermi. Neomrzia ani fashion fotky, kde ľudia ukazujú svoje módne kreácie. Frčia tiež fotky z posilňovne, kde dámy aj páni predvádzajú svoje vypracovaná tela. Ľudia sa radi chvália aj cestovaním a pridávajú fotky z rôznych kútov sveta.

"Zaujímavým trendom poslednej doby je ukazovanie" nahej pravdy ", kde sa dievčatá fotia bez makeupu, videá sú vkladané bez upraveného zvuku, fotografie jedla nie sú  tiež zásadne upravované. Ide o akúsi snahu ukázať veci reálne, také, aké naozaj sú, bez filtrov a prikrášľovania. Typickým príkladom je napríklad projekt zanormalniholky, v rámci, ktorého sa ženy ukazujú také, aké skutočne sú, a cieľom je posilniť ich sebavedomie," povedal Kretík z Bookin Agency.

Trendu ukazovania "nahej pravdy" veľmi pomohol vznik Instagram Stories v roku 2016. Stories podľa vlaňajších štatistík nalákali viac ako polovicu všetkých užívateľov Instagramu. S číslom 250 miliónov aktívnych užívateľov tak Instagram hravo predbehol Snapchat, ktorý sa v roku 2017 vytiahol na zhruba 170 miliónov užívateľov. Čísla sú o to zaujímavejšie, keď vezmeme do úvahy, že oproti Snapchatu založenému v roku 2011 funguje funkcia InstaStories iba od augusta 2016. Dlhodobo sú na Instagrame najúspešnejší fotky zo života celebrít a hashtagy #love, #fashion, #art alebo #travel.

Zobrazit Galériu

Kašpar PR, s.r.o.

Všetky autorove články
internet reklama web peniaze biznis Instagram kamera foto video

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať