Image
26.2.2019 0 Comments

7 z 10 Európanov nakupuje online. Slovákov vyhľadávajúcich eshopy pribúda

Európanov, ktorí nakupujú cez internet, za posledných desať rokov výrazne pribudlo. V roku 2008 zhruba 50 % obyvateľov krajín Európskej únie, ktorí využívali internet, nakupovalo online. V roku 2018 sa tento podiel zvýšil na 69 %. Aj Slovákov, ktorí nakupujú online, z roka na rok pribúda. Vlani až 70 % ľudí využívajúcich internet prostredníctvom neho aj nakúpilo. Pred desiatimi rokmi ich bola niečo vyše tretina. Vyplýva to z aktuálnych údajov Európskeho štatistického úradu Eurostat.

„Aj z našich prieskumov vyšlo, že Slováci prostredníctvom internetu nielen čoraz viac bankujú, ale aj nakupujú. Online obchody využívajú na nákup oblečenia, obuvi či rôznych doplnkov 56 % Slovákov, zhodne 56 %-tný podiel zaznamenala elektronika ako TV, počítače, tablety či smartfóny. Najmenej nakupujeme prostredníctvom internetu jedlo (16 %). Až 54 % Slovákov si nevie predstaviť, že by si práve jedlo objednávali online,“ povedala Lenka Buchláková, analytička Slovenskej sporiteľne. 

Vyše polovica Slovákov nakupuje cez internet letenky alebo platí za hotel či iné cestovné položky. Rovnako vyše 50 % Slovákov uviedlo, že cez interne nakupuje knihy. Česi najčastejšie nakupujú online knihy (60 %), Maďari zase elektroniku (38 %).

V porovnaní s okolitými krajinami sme jasne lídrami v nakupovaní online. „Dokonca aj Rakúšania sú v tomto smere za nami. Súvisí to s tým, že Slováci radi využívajú zľavy, ktoré internetové obchody ponúkajú v porovnaní s kamennými obchodmi. Najmenej z okolitých krajín využívajú nakupovanie online Maďari, je ich len polovica z tých, ktorí sú na internete,“ doplnila Buchláková.

SWAN_06 titulka

Nakupovanie na internete bolo za rok 2018 obzvlášť rozšírené v Spojenom kráľovstve (87%), Dánsku (86%), Švédsku a Holandsku (obe 84%). S podielom 82 % skončilo Nemecko na štvrtom mieste. Najmenej populárne bolo online nakupovanie v rámci krajín EÚ za rok 2018 v Rumunsku- len 26% užívateľov internetu kúpilo tovar alebo službu online. Aj tu však podiel nakupujúcich rastie, pred desiatimi rokmi ich ale bolo len 6 %.

Záujem o nákup online získal na obľube v Pobaltských štátoch. V rokoch 2008 až 2018 vzrástol podiel užívateľov internetu nakupujúcich online z 15 na 68% v Estónsku (+53 %) a Litve (+43 %) na súčasných 54 %.

Až dve tretiny používateľov internetu v EÚ, ktorí nakupovali online v predchádzajúcom roku, kupovali najmä oblečenie a športové potreby. Ide o 23 % nárast oproti  roku 2008.  Prudký nárast popularity bol zaznamenaný aj v prípade potravín. V roku 2008 objednával každý desiaty online zákazník potraviny. Tento podiel sa v roku 2018 zvýšil na 28 %.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Huawei P30 lite: Nástupca bestselleru prináša najnovšie technologické vychytávky

08.08.2019 13:49

Spoločnosť Huawei uvádza na slovenský trh smartfón Huawei P30 lite. Kandidát na mobil roka strednej triedy kombinuje efektný dizajn inšpirovaný prémiovými modelmi s najnovšími technologickými inovácia ...

Tlačové správy

Využitie umelej inteligencie v spravovaní firemných údajov

20.08.2019 13:38

Spojenie Google Cloud a Iron Mountain InSight prináša inováciu do vášho podnikania Natívna platforma Iron Mountain InSight (ďalej en IM InSight) zameraná na analýzu obsahu a správu údajov sa spojila ...

Tlačové správy

Tatra banka spúšťa pilot novej technológie – chatbota pre používateľov webovej stránky tatrabanka.sk.

20.08.2019 13:31

Tatra banka, ako inovačný líder s odvahou prinášať na trh nové technológie, opäť posúva hranice bankovníctva. Po rôznych technologických inováciách, ktoré Tatra banka za roky existencie vyvinula a uv ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

eFocus_2019

Najnovšie videá