Image
15.4.2015 0 Comments

3D tlač v praxi

Napriek tomu, že 3D tlač už má za sebou viac než 20-ročnú históriu a veľa IT nadšencov na rôznych výstavách videlo ukážky, ako funguje, do slovenských firiem preniká pomaly, o školách či domácnostiach ani nehovoriac. Cieľom článku je priblížiť praktické aspekty tohto moderného fenoménu.  Nahliadnutie do histórie História  3D tlače sa začala písať už v roku 1984, keď si zakladateľ spoločnosti 3D Systems Charles W. Hull patentoval technológiu stereolitografie (SLA). Prvá komerčne dostupná 3D tlačiareň bola vyrobená v roku 1992. Významným míľnikom bol rok 2005, keď Adrian Bowyer inicioval open source projekt RepRap. Jeho cieľom bolo navrhnúť 3D tlačiareň, ktorá bude vedieť vytlačiť čo najviac vlastných súčiastok a podieľať sa tak na vzniku ďalších a ďalších kusov. Ako to funguje Na pochopenie fungovania  3D tlačiarne stačí vziať vyhrievanú lepiacu pištoľ a s trochou trpezlivosti postupným nanášaním lepidla môžete vyrobiť malý trojrozmerný projekt. Na tomto princípe funguje aj populárna hračka 3Doodler, inšpirovaná 3D tlačou. 3Doodler na ručné vytváranie trojrozmerných objektov z plastu 3D tlač je proces, pri ktorom sa vytlačí fyzický predmet z digitálnej predlohy 3D modelu. Najčastejšie sa využíva technológia FDM, pri ktorej tlačený objekt vzniká postupne vrstva po vrstve natavovaním tenkého prúžka plastového materiálu. Ak si vytlačený objekt pozornejšie prehliadnete, zistíte, že jednotlivé vrstvy, tak ako sa objekt postupne tlačil, sú pomerne zreteľné. Je to viac mechanický než estetický problém. Objekt má pri namáhaní v rovine vrstiev oveľa menšiu mechanickú pevnosť než v smere kolmom na vrstvy. Na jednoduchých a cenovo dostupných tlačiarňach sa najčastejšie tlačia jednofarebné objekty. Ak vyžadujete viac farieb, potrebujete buď tlačiareň s viacerými dýzami, pričom každá tlačí inú farbu, alebo sa pokúsite upraviť model tlačeného objektu tak, aby sa tlačil postupne v rôznych vrstvách rôznymi farbami. Jednotlivé diely sa následne zlepia dohromady. Technológie ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným už od 10 € získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na celý rok. Objednať si ho môžete TU. Ak ho už máte prihláste sa TU


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Ako na to 1

Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – dotyky a gestá

27.03.2020 00:10

Implicitné ovládanie platformy Android je pomocou dotykov a giest na dotykovej obrazovke. Moderné zariadenia umožňujú snímať dotyky viacerých prstov, vrátane dynamiky a tlaku. Multi dotykový displej ...

Ako na to

Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – intenty, alebo kto to urobí?

26.03.2020 00:00

V tejto časti seriálu riešime situáciu, keď vaša aplikácia potrebuje zobraziť webovú stránku, mapu, či prehrať multimediálny súbor. Nemá zmysel aby to robila vlastnými prostriedkami keď v smartfóne je ...

Ako na to

Naučte sa vyvíjať aplikácie pre Android za 14 dní – spustenie na reálnom zariadení

25.03.2020 00:10

Sme približne v polčase prvej základnej série o vývoji aplikácií pre Android a už máme z minulej časti Aplikácia s dvomi aktivitami  vytvorenú reálnu aj keď veľmi jednoduchú aplikáciu, odladenú na emu ...

Vyhľadávanie

ACER_032020

Najnovšie videá