Image
8.6.2017 0 Comments

10 trendov trhu s mobilnými aplikáciami

Technologicko-prieskumná spoločnosť Gartner predpovedá, že v roku 2022 sa bude až 70 percent akýchkoľvek interakcií so softvérom v rámci firiem uskutočňovať prostredníctvom mobilných zariadení. Podľa ďalšieho prieskumu dajú spotrebitelia na nákup mobilných aplikácií v roku 2020 až 166 miliárd dolárov. Už vlani to pritom bolo zhruba 65 miliárd a inzerenti nakúpili priamo v aplikáciách reklamný priestor v hodnote 101 miliardy dolárov. V biznise s mobilnými aplikáciami sa teda hýbu veľké peniaze.

Je preto namieste držať krok s najnovším vývojom a sledovať trendy v odvetví. Spoločnosť Resco očakáva, že v najbližšom čase to budú najmä tieto faktory:

1. Rast významu aplikácií v komunikácii Business to Consumer

Možnosť komunikovať so zákazníkmi prostredníctvom krátkych správ on-line robí firemnú konverzáciu oveľa efektívnejšiou. Vďaka veľkému počtu aplikácií, ktoré to umožňujú, napríklad Facebook Messenger či WhatsApp, alebo rastúcej integrácii firemných facebookových stránok do firemnej komunikácie sa stáva tento komunikačný kanál čoraz populárnejší a postupne nahrádza doteraz používané individuálne firemné komunikačné nástroje.

2. Nárast hlasového vyhľadávania

Postupne dochádza k rozšíreniu využívania hlasového vyhľadávania. V súčasnosti sa touto formou uskutoční na zariadeniach s Androidom 1,2 percenta interakcií. Toto číslo by malo v tomto roku vzrásť nad dve percentá.

3. Krátke videá zažívajú rozmach

V posledných mesiacoch sme svedkami toho, že Netflix sa stal prvou platformou schopnou konkurovať tradičným televíznym kanálom. Služba je typický príklad toho, ako inovátor dokáže narušiť etablované odvetvie, ako je televízia. Tento trend bude i naďalej rásť. Týka sa to aj aplikácií.

Netflix a jemu podobné služby ťažia najmä z rastúcej popularity videí krátkych foriem a možnosti zdieľať videá v živom vysielaní. Týka sa to aj YouTube, Facebooku a Snapchatu. Čas, ktorý strávia ľudia na YouTube, rapídne rastie. V októbri to bol medziročný nárast takmer o polovicu. Budúcnosť by mala priať najmä aplikácii Snapchat, ktorá by mohla predbehnúť aj spomenutý Netflix.

4. Dočasné aplikácie zmenia tvár biznisu

Dočasné aplikácie (Instant Apps) umožňujú používateľom prístup k nim cez Android bez potreby sťahovať ich na zariadenie. Túto technologickú novinku oznámil minulý rok Google. Cestovateľské aplikácie alebo aplikácie na donášku jedla tak zvýšia svoju hodnotu vďaka trendu nazývanému distributed discovery. Týkať sa to bude i služieb v oblasti rezervácie hotelov alebo služieb, ktoré nahrádzajú taxíky. Aplikácie, ktoré na tomto princípe fungujú, sú napríklad Google Maps, Google Search, Google Now alebo Google Assistant recommendations.

5. Fenomén Pokémon Go sa rozvíja

Spoločnosť Niantic, ktorá stojí za myšlienkou Pokémon Go, prišla na trh s revolučnou novinkou založenou princípe lokalizácie objektov. Predpokladá sa, že tento rok uvidíme viacero podobných aplikácií, ktoré budú využívať rozšírenú lokalizačnú realitu.

6. Rozšírená realita v smartfónoch

Minulý rok sme videli hŕstku spoločností, ktoré začali používať rozšírenú realitu vo svojich firemných aplikáciách. Predpokladáme, že v tomto roku bude trend ešte viac silnieť a dočkáme sa nových experimentov v tejto oblasti.

7. Nové zariadenia virtuálnej reality

Virtuálna realita predstavuje možnosť, ako si pozerať videá v 360-stupňovom rozhraní. Dá sa to využiť napríklad v televíznych zábavných reláciách, videohrách a podobne. Na trh budú uvedené nové zariadenia.

8. Nástup zariadení zameraných na oči

Očakávame presun pozornosti výrobcov zariadení a vlastníkov platforiem zo smart hodiniek k smart okuliarom. Či už pôjde o zariadenia fungujúce na princípe kamery (Snap Spectacles), alebo o platformy využívajúce rozšírenú realitu (Microsoft HoloLens).

9. Konsolidácia aplikácií sa presúva stále viac na západ

Trh západného sveta stále rastie a pomaly dobieha technologicky veľmi pokrokové ázijské krajiny. Tak ako sme to mohli vidieť v posledných pár rokoch v Ázii, už aj Európa či Amerika zažíva obrovský rozmach startupov s aplikáciami, ktoré dokážu na trhu zotrvať dlhodobo. Aplikácie, ktoré nahrádzajú taxislužby alebo doručovacie aplikácie, si postupne získavajú dôveru investorov a priazeň stále viac nových používateľov.

10. Záujem o hlasových sprievodcov v domácnosti

Nie, už to nie len futuristická vízia. Aplikáciu Amazon Echo, ktorá funguje ako hlasový sprievodca, používa až 3,5 milióna ľudí. Nedávno aj Google uviedol na tento trh svoj produkt pod názvom Google Home.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín 1

Mazda 3 hatchback G122 / Koncept pretavený do reality

09.07.2019 13:00

Novú Mazdu 3 sme po prvýkrát videli na minuloročnom ženevskom autosalóne a už tam budila veľký záujem. Výrobca sa totiž jej koncept rozhodol takmer bez zmien pretaviť do sériového modelu. Okrem veľmi ...

Magazín

Route 66 so Sony RX100 VI

09.07.2019 12:32

Prémiový kompakt Sony RX100 je tu už v 6. generácii. My sme ich už niekoľko testovali, ale vždy šlo o bežné redakčné testy. Fotoaparát je vďaka svojim miniatúrnym rozmerom, jednoduchej obsluhe a špičk ...

Magazín

Hyundai Kona Chilli je štýlová mestská provokatérka

09.07.2019 12:27

Hyundai Kona. Kompaktné SUV, ktoré od svojho uvedenia na trh vzbudzuje pozornosť svojím extravagantným dizajnom. Svojská, sebavedomá a tak trocha drzá. Aj preto si získala srdcia už takmer 120-tisíc z ...

q

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Najnovšie videá