Image
21.8.2012 0 Comments

iOS a Android valcujú herný trh. Prežijú konzoly?

mobile_gamingadsfasdf.jpg Po rokoch veľkej slávy dnes tvorcovia videohier zúfalo bojujú navzájom a každé percento trhového podielu. Veď dnešné telefóny a tablety s iOS a Androidom ponúkajú mobilné hry za podstatne nižšie ceny. Kto teda kúpi Playstation či Nintendo, keď majú slabší výkon a drahšie hry? Veľké herné spoločnosti sa preto všemožne snažia upútať spotrebiteľov. Ponúkajú nové konzolové systémy, digitálne médiá, ďalšiu generáciu hier.

Microsoft sa zrejme cíti sebaisto. Už 18 mesiacov sa mu darí predať viac konzol ako jeho rivalom Sony a Nintendu a už 16. mesiac v poradí dosahuje v USA trhový podiel viac ako 40 %. Spočiatku sa jeho Xbox ťažko presadzoval na trhu a dlho zostával v tieni Wii od Nintenda, ktoré bolo lacnejšie a ponúkalo pohybové hry. No potom Microsoft prišiel s vlastným periférnym zariadením založeným na pohybe. Uvedenie Kinectu bol rozhodne kľúčový krok, po ktorom sa spoločnosť sústredila aj na spestrenie ponúkaného obsahu. Xbox Live premenil herné zariadenie na domáce multimediálne centrum. Microsoft umocnil svoje úsilie aj cenovými zľavami. Predaj konzoly za 199 USD mu pomohol stať sa dominantným hráčom na trhu.

Nintendo si už nepočínalo tak úspešne. Hoci výrobca ako prvý ponúkol pohybové hry a v rokoch 2008 a 2009 predaje jeho Wii dosiahli 20 miliónov kusov, v roku 2011 záujem o jeho konzolu významne klesol - predalo sa jej len 11,6 milióna kusov. V predchádzajúcom štvrťroku sa celosvetovo predalo len 710 000 kusov Wii, hoci v rovnakom období minulého roka to bolo ešte 1,8 milióna kusov.

Sony i Nintendo sa v posledných rokoch snažili presadiť hernými handheldmi. Game Boy i DS si získali značnú popularitu, Sony PlayStation Portable to už mal trochu ťažšie. Celosvetové predaje 3DS v poslednom štvrťroku činili 1,86 milióna kusov, čo je slušné číslo, ale nijaký trhák. Hoci Sony svoju PlayStation Vita vybavilo rozličnými technologickými novinkami, 3G pripojením a veľkým dotykovým displejom, má problémy so zvyšovaním predaja.

Podľa prieskumu agentúry Flurry v roku 2009 Nintendo zinkasovalo 70 % ziskov z mobilného herného biznisu v USA, zatiaľ čo iOS a Androidu patrilo len 19 %. V minulom roku podiel Nintenda klesol na 36 %, no trhový podiel iOS a Androidu vzrástol na 58 %. Pred pár rokmi boli ťahúňmi herného priemyslu konzoly, PC a vreckové počítače. Dnes preberajú dominanciu smartfóny a tablety a technológie umožňujúce pohybové ovládanie, pripojenie k internetu streamovanie filmov a televíznych relácií. V priebehu troch rokov sa situácia podstatne zmenila a Nintendo či Sony musia veľmi porozmýšľať, ako si zabezpečia úspech v budúcnosti.

Zdroj: http://tech.fortune.cnn.com/2012/08/16/microsoft-versus-sony-versus-nintendo/


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá