Image
21.8.2012 0 Comments

iOS a Android valcujú herný trh. Prežijú konzoly?

mobile_gamingadsfasdf.jpg Po rokoch veľkej slávy dnes tvorcovia videohier zúfalo bojujú navzájom a každé percento trhového podielu. Veď dnešné telefóny a tablety s iOS a Androidom ponúkajú mobilné hry za podstatne nižšie ceny. Kto teda kúpi Playstation či Nintendo, keď majú slabší výkon a drahšie hry? Veľké herné spoločnosti sa preto všemožne snažia upútať spotrebiteľov. Ponúkajú nové konzolové systémy, digitálne médiá, ďalšiu generáciu hier.

Microsoft sa zrejme cíti sebaisto. Už 18 mesiacov sa mu darí predať viac konzol ako jeho rivalom Sony a Nintendu a už 16. mesiac v poradí dosahuje v USA trhový podiel viac ako 40 %. Spočiatku sa jeho Xbox ťažko presadzoval na trhu a dlho zostával v tieni Wii od Nintenda, ktoré bolo lacnejšie a ponúkalo pohybové hry. No potom Microsoft prišiel s vlastným periférnym zariadením založeným na pohybe. Uvedenie Kinectu bol rozhodne kľúčový krok, po ktorom sa spoločnosť sústredila aj na spestrenie ponúkaného obsahu. Xbox Live premenil herné zariadenie na domáce multimediálne centrum. Microsoft umocnil svoje úsilie aj cenovými zľavami. Predaj konzoly za 199 USD mu pomohol stať sa dominantným hráčom na trhu.

Nintendo si už nepočínalo tak úspešne. Hoci výrobca ako prvý ponúkol pohybové hry a v rokoch 2008 a 2009 predaje jeho Wii dosiahli 20 miliónov kusov, v roku 2011 záujem o jeho konzolu významne klesol - predalo sa jej len 11,6 milióna kusov. V predchádzajúcom štvrťroku sa celosvetovo predalo len 710 000 kusov Wii, hoci v rovnakom období minulého roka to bolo ešte 1,8 milióna kusov.

Sony i Nintendo sa v posledných rokoch snažili presadiť hernými handheldmi. Game Boy i DS si získali značnú popularitu, Sony PlayStation Portable to už mal trochu ťažšie. Celosvetové predaje 3DS v poslednom štvrťroku činili 1,86 milióna kusov, čo je slušné číslo, ale nijaký trhák. Hoci Sony svoju PlayStation Vita vybavilo rozličnými technologickými novinkami, 3G pripojením a veľkým dotykovým displejom, má problémy so zvyšovaním predaja.

Podľa prieskumu agentúry Flurry v roku 2009 Nintendo zinkasovalo 70 % ziskov z mobilného herného biznisu v USA, zatiaľ čo iOS a Androidu patrilo len 19 %. V minulom roku podiel Nintenda klesol na 36 %, no trhový podiel iOS a Androidu vzrástol na 58 %. Pred pár rokmi boli ťahúňmi herného priemyslu konzoly, PC a vreckové počítače. Dnes preberajú dominanciu smartfóny a tablety a technológie umožňujúce pohybové ovládanie, pripojenie k internetu streamovanie filmov a televíznych relácií. V priebehu troch rokov sa situácia podstatne zmenila a Nintendo či Sony musia veľmi porozmýšľať, ako si zabezpečia úspech v budúcnosti.

Zdroj: http://tech.fortune.cnn.com/2012/08/16/microsoft-versus-sony-versus-nintendo/


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Schengen pre dáta. EK chce odstrániť bariéry voľného cezhraničného pohybu dát v EÚ

16.01.2017 00:07

Európska komisia navrhla politické a právne riešenia na uvoľnenie potenciálu dátového hospodárstva EÚ. Ide pri tom o súčasť stratégie digitálneho jednotného trhu, ktorú predstavila v máji 2015. Inform ...

Biznis

10 trendov v oblasti podnikových sietí v roku 2017

14.01.2017 00:20

Stojíme na pokraji zásadných technologických zmien. Uplynulý rok vydláždil cestu a pripravil podmienky pre budúcnosť, ktorá rýchlo získava jasné obrysy. V roku 2017 môžeme očakávať týchto desať zmien, ...

Biznis 1

S kamerou na bratislavskom kole robotickej súťaže FIRST LEGO League (video)

16.01.2017 00:15

Tvorivosť žiakov a študentov je jeden z kľúčových faktorov ich budúcej úspešnosti a aj potvrdenie kvalitatívnej úrovne výučby informatiky v školách. Preto sme sa s našou kamerou prišli pozrieť na prie ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá