Image
6.5.2016 0 Comments

Dve tretiny študentov zvažujú stráviť celú kariéru v jednej firme Postoj študentov popredných univerzít k celoživotnej kar

Postoj študentov popredných univerzít k celoživotnej kariére v jednej firme sa od minulého roka zmenil. Kým v roku 2015 túto možnosť považovala za pravdepodobnú necelá štvrtina mladých, dnes viac ako dve tretiny (70 %) túto alternatívu zvažujú. Toto a mnohé ďalšie zistenia vyplynuli z prieskumu KPMG medzi viac ako 500 študentmi významných biznis univerzít z 23 krajín sveta.

Predstavitelia miléniovej generácie vidia pridanú hodnotu, ktorú ich kariére môže poskytnúť veľká medzinárodná spoločnosť. Ako rastie globálny dosah korporácií a rozširuje sa ich portfólio služieb, zamestnancom to poskytuje príležitosti mať v rámci jednej firmy viacero druhov kariér,” uviedla Rachel Campbell, globálna riaditeľka KPMG pre oblasť ľudských zdrojov.

Theo van Eeden, partner zodpovedný za oblasť ľudských zdrojov KPMG na Slovensku, dopĺňa: „Pre firmy sú tieto výsledky pozitívnou správou. Zamestnanci, ktorí pracujú v spoločnosti dlhšie, sú zžití s firemnou kultúrou a dosahujú výsledky efektívnejšie. Je úlohou nás manažérov zostaviť ten správny mix motivátorov na to, aby tí najlepší chceli ostať vo firme čo najdlhšie."

Podľa výsledkov prieskumu KPMG je deväť z desiatich študentov pripravených presťahovať sa do inej krajiny za svojou vysnenou prácou. Osem z desiatich dokonca očakáva, že budú počas kariéry pracovať v troch až šiestich krajinách. Budúci lídri biznisu sú uvedomelí, takmer všetci chcú pracovať pre spoločnosti, ktoré sa angažujú v práci pre komunitu. Veľká väčšina (88 %) respondentov považuje za dôležité, aby organizácia, pre ktorú pracujú, prispievala svojimi aktivitami k lepšiemu fungovaniu komunity a chodu sveta.

Dnešná komplikovaná geopolitická situácia a nestabilita nenecháva chladných ani študentov významných univerzít. Takmer všetci (93 %) opýtaní, ktorí budú vstupovať do pracovného procesu, sa obávajú dosahu súčasných pomerov na ich budúcu kariéru. Medzi faktory, ktoré dnešní mladí považujú za najdôležitejšie pri výbere zamestnávateľa, patria kariérne príležitosti, profesijné výzvy, kontinuálne vzdelávanie a možnosť absolvovať zahraničnú stáž.

Študentský prieskum tiež odhalil, že takmer dve tretiny (64 %) opýtaných majú jasnú predstavu o tom, v akom odvetví chcú po ukončení štúdia pracovať. Najčastejšou voľbou mladých, ktorí študujú biznis, bol sektor financií (37 %) a profesionálnych služieb (27 %). Záujem o odvetvie technológií však klesá už druhý rok po sebe. V roku 2014 bolo favoritom pre 18 % študentov, minulý rok si ho vybralo 10 % opýtaných a tento rok len 8 % respondentov.  A to i napriek tomu, že 66 % z nich očakáva, že práve tento sektor bude v najbližších dvadsiatich rokoch najúspešnejším odvetvím.

Zobrazit Galériu
Autor: TS KPMG

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

V roku 2020 pretečie cloudom 14,1 zettabajtu. Je na takúto premávku Slovensko pripravené?

08.12.2016 00:14

Podľa záverov novej štúdie Cisco Global Cloud Index  dosiahne do roku 2020 ročný objem cloudovej dátovej premávky až 14,1 zettabajtov (ZB). To znamená, že v porovnaní s rokom 2015, keď celková premávk ...

Prieskumy trhu

Slovenskí žiaci zaostávajú v matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti

07.12.2016 00:07

Slovensko v porovnaní s priemerom krajín OECD zaostáva vo všetkých troch oblastiach – matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti. Výsledky slovenských 15-ročných žiakov sú podľa medzináro ...

Prieskumy trhu 1

Analytici zverejnili hlavné predpovede o digitálnej budúcnosti

07.12.2016 00:13

Hlavné predpovede na rok 2017 a nasledujúce roky vychádzajú z troch hlavných vplyvov postupujúcej digitálnej inovácie: skúseností a zapojenia používateľov (zákazníkov), inovácie v oblasti biznisu a se ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá