Image
6.5.2016 0 Comments

Dve tretiny študentov zvažujú stráviť celú kariéru v jednej firme Postoj študentov popredných univerzít k celoživotnej kar

Postoj študentov popredných univerzít k celoživotnej kariére v jednej firme sa od minulého roka zmenil. Kým v roku 2015 túto možnosť považovala za pravdepodobnú necelá štvrtina mladých, dnes viac ako dve tretiny (70 %) túto alternatívu zvažujú. Toto a mnohé ďalšie zistenia vyplynuli z prieskumu KPMG medzi viac ako 500 študentmi významných biznis univerzít z 23 krajín sveta.

Predstavitelia miléniovej generácie vidia pridanú hodnotu, ktorú ich kariére môže poskytnúť veľká medzinárodná spoločnosť. Ako rastie globálny dosah korporácií a rozširuje sa ich portfólio služieb, zamestnancom to poskytuje príležitosti mať v rámci jednej firmy viacero druhov kariér,” uviedla Rachel Campbell, globálna riaditeľka KPMG pre oblasť ľudských zdrojov.

Theo van Eeden, partner zodpovedný za oblasť ľudských zdrojov KPMG na Slovensku, dopĺňa: „Pre firmy sú tieto výsledky pozitívnou správou. Zamestnanci, ktorí pracujú v spoločnosti dlhšie, sú zžití s firemnou kultúrou a dosahujú výsledky efektívnejšie. Je úlohou nás manažérov zostaviť ten správny mix motivátorov na to, aby tí najlepší chceli ostať vo firme čo najdlhšie."

Podľa výsledkov prieskumu KPMG je deväť z desiatich študentov pripravených presťahovať sa do inej krajiny za svojou vysnenou prácou. Osem z desiatich dokonca očakáva, že budú počas kariéry pracovať v troch až šiestich krajinách. Budúci lídri biznisu sú uvedomelí, takmer všetci chcú pracovať pre spoločnosti, ktoré sa angažujú v práci pre komunitu. Veľká väčšina (88 %) respondentov považuje za dôležité, aby organizácia, pre ktorú pracujú, prispievala svojimi aktivitami k lepšiemu fungovaniu komunity a chodu sveta.

Dnešná komplikovaná geopolitická situácia a nestabilita nenecháva chladných ani študentov významných univerzít. Takmer všetci (93 %) opýtaní, ktorí budú vstupovať do pracovného procesu, sa obávajú dosahu súčasných pomerov na ich budúcu kariéru. Medzi faktory, ktoré dnešní mladí považujú za najdôležitejšie pri výbere zamestnávateľa, patria kariérne príležitosti, profesijné výzvy, kontinuálne vzdelávanie a možnosť absolvovať zahraničnú stáž.

Študentský prieskum tiež odhalil, že takmer dve tretiny (64 %) opýtaných majú jasnú predstavu o tom, v akom odvetví chcú po ukončení štúdia pracovať. Najčastejšou voľbou mladých, ktorí študujú biznis, bol sektor financií (37 %) a profesionálnych služieb (27 %). Záujem o odvetvie technológií však klesá už druhý rok po sebe. V roku 2014 bolo favoritom pre 18 % študentov, minulý rok si ho vybralo 10 % opýtaných a tento rok len 8 % respondentov.  A to i napriek tomu, že 66 % z nich očakáva, že práve tento sektor bude v najbližších dvadsiatich rokoch najúspešnejším odvetvím.

Zobrazit Galériu
Autor: TS KPMG

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá