Image
11.8.2016 3 Comments

Zaujímavé výsledky z analýzy údajov z 21 etáp pretekov Tour de France

Spoločnosť Dimension Data, ktorá v rámci Tour de France spracúva a analyzuje údaje z monitorovacích zariadení novej generácie umiestnených pod sedlami pretekárov, zverejnila súhrnnú analýzu dát urobených počas 21 etáp pretekov.

Počas pretekov boli dáta z monitorovacích zariadení umiestnených pod sedlami všetkých pretekárov zasielané do sprievodných automobilov aj motocyklov a špeciálneho lietadla a prenášané do big data kamióna. V prípade potreby boli navyše tieto dáta ukladané do cloudu. A to všetko bezprostredne. V reálnom čase popri obstaraní a prenose dát prebiehalo aj ich spracovanie. Na jeho základe získavali tímy technikov, dátových analytikov a špecialistov na televíznu infografiku širokú škálu užitočných podkladov priamo do big data kamióna. Tieto tímy následne pripravovali a doručovali informácie pre viac ako stovku televíznych staníc po celom svete, sociálnych médií aj integrovaných webových platforiem, ako je Tour de France Race Center. Tieto informácie ponúkli spravodajským médiám, cyklistickým fanúšikom po celom svete aj športovým tímom podrobnejší pohľad na detaily priebehu pretekov a umožnili tak premeniť sledovanie týchto kultových pretekov na naozaj veľkolepý zážitok.

Najrýchlejší, najpomalší a Froome
• Priemerná rýchlosť pretekárov dosahovala počas všetkých 21 etáp 38,34 km/h
• Chris Froome absolvoval celé preteky priemernou rýchlosťou 39,6 km/h

Najrýchlejšia bola jedenásta etapa, v ktorej dosiahli všetci pretekári najvyššiu priemernú rýchlosť 46,65 km/h
• Najpomalší bola osemnásta etapa, v ktorej dosiahli všetci pretekári priemernú rýchlosť 29,58 km/h

V Alpách

Celková dĺžka stúpania na všetky hodnotené alpské vrcholy bola 8500 metrov, čo zodpovedá 26 Eiffelovkám. Najťažší alpský vrchol bol Finhaut-Emosson, ktorý v 17. etape pretekárom ponúkol hneď 10,4 kilometra so stúpaním 8,4 percent. Priemerná rýchlosť stúpania na tento vrchol bola 14,88 km/h, teda podstatne menej, než bola hodnota zo všetkých alpských vrcholov - 24,05 km/h. Priemerná rýchlosť stúpania Chrisa Froomeho zo stajne SKY bola 26,35 km/h. Najnižšia priemerná rýchlosť stúpania najpomalšieho pretekára bola v Alpách 21,59 km/h. Najťažší posledný kilometer zo všetkých stúpaní zodpovedal sklonu 12,3 percenta a pretekári si s ním museli poradiť pri teplote až 53 °C.

Zjazdy a pády

Odpadlíci boli rýchlejší ako pelotón a zjazdy zvládali za kratší čas než ostatné skupiny, ktoré sa mohli v celkovej klasifikácii ešte viac prepadnúť. Najvyššiu priemernú rýchlosť dosiahol v zjazde Kittel z tímu EQS, ktorý počas ôsmej etapy išiel z Col du Tourmalet rýchlosťou 69,31 km/h a o 17,77 km/h prekonal priemer pretekárov zo všetkých zjazdov (51,54 km/h). Froome zo stajne SKY dosiahol najvyššiu rýchlosť 91 km/h pri zjazde z Col de Peyresourde.

Keď si Gerrans z tímu OBE v 12. etape zlomil pri páde počas zjazdu z Col des Trois Termes kľúčnu kosť, stalo sa tak v rýchlosti 56 km/h. V 17. etape havaroval Bozic z tímu COF na Col des Mosses dokonca v rýchlosti 74 km/h a spôsobil si tak mnohé poranenia aj odreniny. V 19. etape zase na Cote de Domancy havaroval Navarro z tímu COF v rýchlosti 47 km/h a zlomil si pri tom rameno. V 17. etape havaroval aj Froome, ale stalo sa tak v rýchlosti 45 km/h a utrpel iba pomliaždeniny a menšie tržné zranenia.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

3 Comments

  1. Zaujímavé výsledky z analýzy údajov z 21 etáp pretekov Tour de France reakcia na: Zaujímavé výsledky z analýzy údajov z 21 etáp pretekov Tour de France
    12.8.2016 09:08
    Treba pri preklade textu venovať pozornosť aj obsahu a jeho logike. "Celková dĺžka stúpania na všetky hodnotené alpské vrcholy bola 8500 metrov, čo zodpovedá 26 Eiffelovkám." To sa autorovi prekladu nezdalo zvláštne, že celková dĺžka stúpaní na Tour je iba 8500 metrov? Pritom nasledujúca veta popiera obsah predchádzajúcej vety: " Najťažší alpský vrchol bol Finhaut-Emosson, ktorý v 17. etape pretekárom ponúkol hneď 10,4 kilometra so stúpaním 8,4 percent." Takéto chyby spochybňujú dôveryhodnosť ostatných údajov a článok dehonestujú. Ing. Daniel Tupý d.tupy@martech-slovakia.sk
    Reagovať
    • RE: Zaujímavé výsledky z analýzy údajov z 21 etáp pretekov Tour de France reakcia na: Zaujímavé výsledky z analýzy údajov z 21 etáp pretekov Tour de France
      12.8.2016 16:08
      Obavam sa, ze to nie je jedina perla. Predpokladam, ze v tej narocnej etape pri 12.3% stupani museli ist do vysokej pece ked tam mali 53 stupnov celzia. Inac 91km/h nie je az take uzasne kedze boli jazdci v inych etapach, ktori sa dostali na 130km/h takze nechapem, preco je to prezentovane ako zaujimava informacia (tym nechcem znizovat Froomeho jazdu).
      Reagovať
    • RE: Zaujímavé výsledky z analýzy údajov z 21 etáp pretekov Tour de France reakcia na: Zaujímavé výsledky z analýzy údajov z 21 etáp pretekov Tour de France
      12.8.2016 09:08
      Ja predpokladám, že išlo nie o celkovú dĺžku stúpania, ale o výšku, t.j. o rozdiel medzi nadmorskými výškami.
      Reagovať

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá