Image
6.10.2016 0 Comments

Zašoférujte si, kým ešte môžete

Určite ste si všimli, že sa v poslednom čase v PC REVUE dosť venujeme autám. Nie, nemeníme sa na automagazín, digitálne technológie sa jednoducho čoraz viac rozširujú aj do iných oblastí a automobilový priemysel je na to ako stvorený. Nevenujeme sa až tak veľmi motorickej stránke či jazdným vlastnostiam aut, zaujíma nás najmä oblasť high-tech, teda asistenčné systémy, informačná podpora vodiča, konektivita atď. A zameriavame sa aj na nové pohony, teda najmä tie elektrické a ich hybridné verzie. Ak sledujete dianie napr. na našom webe, máte prehľad o tom, čo sa deje okolo výrobcov ako Tesla, BMW, Ford, Volvo, Mercedes atď. Niektoré novinky sa dostali aj k nám do redakcie na test a treba uznať, že pokrok v oblasti „smart“ technológií a výbavy za posledné roky je naozaj obrovský. Asistenčné systémy za vás vedia zaparkovať do medzery, kde by ste to možno ani neskúšali. Dokážu vás udržať v jazdnom pruhu aj v rýchlosti okolo 130 km/h, stačia mu na to dobre viditeľné vodiace čiary na vozovke. Nechať ruky položené na kolenách a pozerať sa, ako si auto šoféruje samo, koriguje smer podľa potreby, je naozaj zaujímavý zážitok. Pri prechádzaní ostrými zákrutami má človek (teda aspoň ja) stále zábrany, aby nechal riadenie iba na automat, najmä pokiaľ sú zákruty zle klopené alebo zvodidlá sú príliš blízko vozovky, a stále je v strehu, pripravený prebrať riadenie. Najmä pokiaľ ešte existujú prípady, keď automat jednoducho nezvládne situáciu, ako je napríklad zle odstránené dočasné značenie na vozovke, ktoré bolo použité pri obchádzkach. Problémom býva aj pripájajúci pruh vedľajšej cesty na hlavnú, kde sa v jednom momente pravá plná čiara stretne s prerušovanou ľavou, čo nie každé auto dokáže správne vyhodnotiť. Pokiaľ asistenčný systém nezareaguje správne, je tu zrazu  veľký problém, ktorý treba okamžite riešiť, inak hrozí stret so zvodidlami. Problém  spôsobuje aj to, že niektoré asistenčné systémy nedostatočne výrazne ohlasujú moment, keď odovzdávajú riadenie späť vodičovi. Nap ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá