SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement SAMSUNG_022024B Advertisement

Západná Európa: silný rozjazd na trhu technického spotrebného tovaru

Tlačové správy
0

V prvom štvrťroku 2015 dosiahli tržby na západoeurópskom trhu technického spotrebného trhu takmer 50,1 miliardy euro. V porovnaní s 1. štvrťrokom 2014 došlo k nárastu o 3,4 percenta. Na tomto úspešnom začiatku roka sa výrazne podielali také sektory ako telekomunikácie, malé domáce spotrebiče a veľké domáce spotrebiče. Skoro všetky krajiny zaradené do výskumu vykázali pozitívny vývoj tržieb s výnimkou Belgicka a Francúzska. Pokles vo Francúzsku však bol minimálny a činil menej ako 1 percento.

Hodnota predaja technického spotrebného tovaru v západnej Európe
Zdroj: GfK TEMAX® Western Europe, GfK® Western Europe, GfK 

Telekomunikácie: Hodnota predaja stúpla na 11,8 miliardy euro

Trh telekomunikačných zariadení v západnej Európe narástol v prvom štvrťroku o 16,2 percenta a vygeneroval tržby v hodnote 11,8 miliardy euro. Všetky krajiny zaznamenali solídny vývoj a podielali sa na tomto pozitívnom výsledku. Rovnako úspešnosť vlajkových modelov uvedených na trh v minulom roku prispela k dosiahnutiu vyšších tržieb. Pozornosť, ktorú venovali médiá mobilným platbám, zariadeniam na sledovanie zdravotného stavu, inteligentným (smart) domácnostiam alebo „wearables" (nositeľnej elektronike), taktiež napomohli vzrastajúcemu záujmu spotrebiteľov o tieto produkty.

Malé domáce spotrebiče: Dopyt po vysávačoch, holiacich strojčekoch, produktech dentálnej hygieny a kuchynských robotoch a mixéroch

Prvý štvrťrok 2015 bol pre západoeurópsky trh malých domácích spotrebičov dosť úspešný: predaje narástli v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2014 o 9,7 percenta a obrat dosiahol 3,8 miliardy euro. Solídny nárast zaznamenali takmer všetky skupiny produktov. Za povšimnutie stojí pokračujúci dvojciferný nárast v niektorých segmentoch ako sú vysávače, holiace strojčeky, produkty dentálnej hygieny a kuchynské roboty a mixéry.

Veľké domáce spotrebiče: Energeticky úsporné spotrebiče zlacneli

V 1. štvrťroku 2015 stúpla hodnota predaja veľkých domácích spotrebičov v porovnaní s rovnakým obdobím 2014 o 5,4 percenta na 8 miliardy euro. Sušičky prádla znovu zanamenali dvojciferný rast, aj keď pri voľne stojacich spotrebičoch došlo k prvom kvartále k miernemu nárastu cien. Pokiaľ ide o sporebiče energetickej triedy A+++, pozitívny vývoj bol zaznamenaný vo všetkých segmentech. Ceny týchto energeticky úsporných spotrebičov tak opäť poklesli.

Kancelárska technika a spotrebný materiál: Multifunkčné zariadenia sú medzi spotrebiteľmi obľúbené

V prvom štvrťroku 2015 hodnota predaja kancelárskej techniky a spotrebného materiálu na západoeurópskom trhu poklesla v porovnaní s 1. kvartálom 2014 o 0,6 percenta na 4,5 miliardy euro. Aj naďalej rástol dopyt po multifunkčných atramentových tlačiarňach. V oddobí od januára do marca 2015 zaznamenali rast aj laserové multifunkčné zariadenia.

Informačné technológie: Tržby poklesli na 13,4 miliardy euro

Západoeurópsky trh IT dosiahol v 1. štvrťroku hodnoty predaja 13,4 miliardy euro. V porovnaní s prvým štvrťrokom 2014 to predstavuje pokles o 2,6 percenta. Vzhľadom k tomu, že vyšla verzia Windows 10, očakáva sa počas roku 2015 celkovo vyšší záujem o počítače. Dopyt by mohli podporiť aj solídne ceny, rozšírené portfólio a užívateľská jednoduchosť týchto produktov. Očakávaný pozitívny vývoj na trhu IT v orku 2015 by mohol kladne ovplyvniť aj predaj periférnych zariadení a softvéru.

Spotrebná elektronika: Očakáva sa rast dopytu po televízoroch s obrazovkou nad 50 palcov a s vyššou kvalitou obrazu

V prvom štvrťroku 2015 poklesla hodnota predaja spotrebnej elektroniky na západoeurópskom trhu oproti rovnakému obdobiu 2014 o 3,1 percenta na 7,2 miliardy euro. Avšak pri pohľade na jednotlivé krajiny je vidieť, že dánsky, grécky a britský trh zaznamenali naopak zvýšenie predaja. V tomto roku sa nekonala žiadna veľká športová akcia (ako boli minuloročné majstrovstvá sveta vo futbale v júni a júli), ktoré by simulovali dopyt. V dôsledku toho sa nezopakuje zvýšenie predaja televízorov, ako to bolo vlani. Napriek tomu sa očakáva, že trh televízorov naďalej porastie, najmä vďaka dopytu po prijímačoch s veľkou obrazovkou (50 palcov a viac) a prijímačoch s vyššou kvalitou obrazu (4k/UHD). Predpokladá sa tiež, že rast audio segmentu, predovšetkým vďaka dopytu po bezdrôtových reproduktoroch a slúchadlách, ako aj po sieťových systémoch pre ozvučenie celej domácnosti.

Fotoprístroje: Dvojciferný rast kompaktov s vymeniteľnými objektívmi

V 1. štvrťroku 2015 vygeneroval segment fotoprístrojov predaj v hodnote takmer 1,3 miliardy euro. To zodpovedá poklesu o 9,9 percenta oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka. Iba vývoj rakúskeho trhu išiel oproti tomuto negatívnemu trendu. Celkovo však stúpol dopyt po vysoko kvalitných a cestovných fotoaparátoch. Kompakty s vymeniteľnými objektívmi spájajúce v sebe oba tieto aspekty, zaznamenalií dvojciferný rast.

* Do fotoprístrojov sú zahrnuté aj fotoaparáty a príslušenstvo

GfK TEMAX® západná Európa: Pozitívna spotrebiteľská nálada napomohla dobrému štartu do nového roku

Európa sa postupne zotavuje z finančnej a ekonomickej krízy a v poslednom štvrťroku minulého roku sme boli svedkami viditeľného rastu prakticky vo všetkých európskych krajinách. Výhľady na tento rok sú dobré - pre mnoho krajín upravujú ekonomickí experti svoje predpovede na rok 2015 smerom nahor. V zásade pozitívna spotrebiteľská nálada sa odrazila aj v indexe GfK TEMAX® Western Europe, ktorý zanamenal dobrý štart do nového roku vďaka rastu tržieb o 3,4 percenta oproti rovnakému obdobiu roku 2014.

Súhrn v tabuľke
Zdroj: GfK TEMAX® Western Europe, GfK 

Všimnite si prosím, že čísla za Telco trh vychádzajú od 1. kvartálu 2013 z nedotovaných cien. V súlade s tým boli prepracované skoršie dáta.

Zdroj: gfk.com

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať