5.6.2014 0 Comments

Západná Európa: Trh s technickým spotrebným tovarom je stabilizovaný

Západoeurópsky trh s technickým spotrebným tovarom vykazoval počas prvých 3 mesiacov roka 2014 relatívne stabilitu. Tržby dosiahli takmer 48,1 miliárd €, čo predstavuje mierny pokles o 0,5 percenta v porovnaní s prvým štvrťrokom 2013. Toto sú niektoré z výsledkov indexu GfK TEMAX® Western Europe za prvý kvartál 2014.

Boli to najmä trhy s veľkými a malými domácimi spotrebičmi, ktoré sa v medziročnom porovnaní tešili zdravému rastu a vyšším tržbám. Telekomunikačný segment zaregistroval rovnomerný vývoj, ale jeho rast sa v prvom štvrťroku 2014 zastavil. Z hľadiska jednotlivých krajín najlepší vývoj v danom období vykázali Portugalsko, Španielsko a Spojené kráľovstvo.

Malé domáce spotrebiče: silný rast v kuchynskom segmente a v segmente čistiacich spotrebičov
V prvom štvrťroku 2014 dosiahli tržby na trhu s malými domácimi spotrebičmi v Západnej Európe takmer 3,3 miliárd €. Predstavuje to stabilný medziročný nárast na úrovni 4,4 percenta. K tomuto pozitívnemu vývoju prispeli takmer všetky krajiny, ktoré sú zahrnuté v prieskume GfK TEMAX® Western Europe. Jedinými výnimkami boli Švédsko a Nemecko, ktoré zaznamenali mierny pokles na úrovni 0,9 percent. Najsilnejší impulz pre rast vyšiel z kategórie kuchynských spotrebičov a vysávačov. Darilo sa predovšetkým dobre vybaveným ručným tyčovým vysávačom bez kábla z prémiového segmentu ako aj cylindrickým vysávačom bez vreciek. V segmente kuchynských spotrebičov boli mimoriadne populárne tradičné kuchynské roboty a stolné mixéry, ktoré ťahali tržby nahor, a to najmä v Spojenom kráľovstve.

Veľké domáce spotrebiče: energický štart prvého kvartálu
Západoeurópsky trh s veľkými domácimi spotrebičmi zaznamenal energický rozbeh roka s rastom na úrovni 3,9 percent. Celkový objem tržieb v prvom štvrťroku 2014 dosiahol 7,7 miliárd €. Nemecko a Spojené kráľovstvo dosiahli najvyšší nárast - predovšetkým Spojené kráľovstvo, ktoré zaznamenalo výrazné zvýšenie cien. Vo Švédsku vývoj do istej miery zaostal za minulým rokom, čo viedlo k miernemu poklesu o 0,3 percent. Krajiny, ktoré najvýraznejšie postihla hospodárska kríza (Portugalsko a Grécko) tiež vykázali výrazné ozdravenie, hoci grécky trh ešte stále zápasí so silným tlakom na ceny. Sušičky s tepelným čerpadlom zdvihli tržby vo všetkým krajinách, ktoré sa zúčastnili prieskumu, a demonštrovali tak všeobecný trend smerujúci k nákupu energeticky úsporných spotrebičov.

Telekomunikácie: rastúci tlak na ceny smartfónov
Západoeurópsky trh s telekomunikačnými zariadeniami dosiahol v prvom štvrťroku 2014 rast na úrovni približne 0,5 percenta a vygeneroval tržby takmer vo výške 10,0 miliárd €. Napriek skutočnosti, že Európa je už vyspelým trhom, bol dopyt po mobilných telefónoch a smartfónoch aj v prvom štvrťroku 2014 pozitívny. Na druhej strane však dopyt po mobiloch čoskoro dosiahne bod saturácie a cenová erózia už nebude viac kompenzovaná výmenou zariadení v rámci produktového mixu za kvalitnejšie (a tým pádom aj drahšie) telefóny. Napriek tomu prichádzajúce vlajkové lode viacerých značiek v segmente smartfónov aj mobilných telefónov obnovujú nádej na mierne zlepšenie vývoja tržieb v druhom štvrťroku.

Kancelárske vybavenie a spotrebný tovar: náznaky optimistického vývoja
V prvom štvrťroku 2014 zostal západoeurópsky trh s kancelárskym vybavením a spotrebným tovarom na úrovni prvého štvrťroku roku 2013 s tržbami v objeme 4 miliardy €. Spomedzi krajín, ktoré skúma štúdia GfK TEMAX® Western Europe, dosiahli pozitívny nárast Nemecko, Holandsko, Grécko a Spojené kráľovstvo. Segment tlačiarní zostáva celkovo pod silným tlakom, ale všeobecný negatívny trend sa na niektorých trhoch postupne otáča a tržby sú opäť na vzostupe, čo je pozitívnym znamením. Výsledkom by tiež bolo, že pokles v segmente spotrebného kancelárskeho tovaru by sa postupne mohol spomaľovať.

Informačné technológie: mobilita a flexibilnosť sú kľúčové vlastnosti
Celkový objem tržieb vygenerovaných v prvom štvrťroku 2014 na západoeurópskom trhu s informačnými technológiami dosiahol približne 14 miliárd €, čo predstavuje pokles o 2 percentá v porovnaní s predošlým rokom. Na druhej strane však Nemecko, Portugalsko a Grécko dosiahli výrazný nárast. Očakáva sa, že predaj počítačových zariadení, ktoré spĺňajú potreby zákazníkov z hľadiska dizajnu a možností mobilného použitia, bude v roku 2014 vykazovať silnejúci nárast. Budú to predovšetkým zariadenia s dotykovou obrazovkou, ktoré sa budú tešiť z rastúceho predaja. Navyše sa správanie používateľov nepochybne zmení smerom k silnejúcemu dopytu po úložných riešeniach ako aj sieťových zariadeniach na zdieľanie a ukladanie obsahu.

Spotrebná elektronika: negatívny trend sa výraze stabilizuje
Celkový objem tržieb vygenerovaných na západoeurópskom trhu so spotrebnou elektronikou dosiahol v prvom štvrťroku 2014 takmer 7,7 miliárd €. To korešponduje s miernym medziročným poklesom na úrovni 2,3 percent. Na druhej strane sa negatívny trend výrazne stabilizuje a to najmä v Spojenom kráľovstve, Švédsku a Portugalsku. Napriek niektorým pozitívnym indikátorom trhového nárastu ozdravenie nie je zatiaľ stabilné. Ceny v TV segmente zostávajú aj naďalej pod tlakom a nevykazujú takmer žiadny pozitívny vývoj z hľadiska tržieb. Spoločnosť GfK však napriek tomu vidí dobrý potenciál v segmente HDTV vďaka technológii 4K/UHD ako aj v kategórii prepojeného audia a dokovacích reproduktorov.

Foto segment*: celkový pokles trhu s rastúcimi úzko špecifickými segmentmi
V prvom štvrťroku 2014 objem západoeurópskeho trhu vo foto segmente dosiahol takmer 1,4 miliárd €, čo predstavuje medziročný pokles o 15,2 percent. Spomedzi všetkých krajín, ktoré sú zahrnuté do indexu GfK TEMAX® Western Europe sa najviac darilo Spojenému kráľovstvu, ktoré však napriek tomu vykázalo negatívny vývoj. Vysokokvalitné modely, ktoré nemožno jednoducho nahradiť smartfónmi, sa ešte stále tešili z pozitívneho rastu. Navyše, Wi-Fi, ktoré umožňuje rýchlu dátovú komunikáciu sa stáva čoraz dôležitejšou funkciou fotoaparátov.
* Foto segment zahŕňa fotoaparáty, kamery a príslušenstvo

GfK TEMAX® Western Europe: Trh s technickým spotrebným tovarom sa zdá byť opäť silnejšíPo celkovo náročnom roku 2013 sa západoeurópsky trh s technickým spotrebným tovarom v prvom štvrťroku 2014 zdá byť opäť silnejší. Pozitívny dopad prišiel predovšetkým zo segmentov malých a veľkých domácich spotrebičov. Trhy v niektorých krajinách tiež priniesli povzbudzujúce signály. Predovšetkým krajiny Južnej Európy, ktoré najviac postihla hospodárska kríza, čiastočne vykázali za prvé tri mesiace roka výrazné nárasty tržieb. Tento vývoj bol tiež reflektovaný v najnovších výsledkoch štúdie spoločnosti GfK o spotrebiteľskej klíme, ktorej závery potvrdzujú, že medzi spotrebiteľmi sa posilňujú optimistické nálady.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Asseco Central Europe po 10 rokoch sťahuje akcie z poľskej burzy

05.12.2016 10:13

Prvá slovenská firma priamo kótovaná na zahraničnej burze sťahuje svoje akcie z trhu. Po desiatich rokoch na varšavskej burze totiž končí skupina Asseco Central Europe, ktorá síce stále sídli v Bratis ...

Tlačové správy

Huawei spúšťa vianočnú kampaň „#BePresent: odložte smartfóny a venujte sa svojim blízkym“

05.12.2016 09:10

Spoločnosť Huawei, tretí najväčší svetový výrobca smartfónov, spúšťa vianočnú kampaň #BePresent. Tá vyzýva ľudí, aby cez Vianoce odložili mobilné telefóny a trávili čas so svojimi blízkymi. Tým skutoč ...

Tlačové správy 1

WiFi v taxíku? HOPIN s Orangeom ho prinášajú bezplatne

05.12.2016 09:00

HOPIN v spolupráci s Orangeom prinášajú zákazníkom vyšší komfort pri cestovaní a možnosť byť #vsadeonline. Vo vybraných vozidlách bude dostupné bezplatné WiFi pripojenie. Celkovo 15 vozidiel HOPIN ta ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá