Image
9.1.2014 0 Comments

Zákazníci si na predavačoch najviac cenia schopnosť kvalifikovane poradiť, ale vadí im, keď sa vnucujú

Práca predavačov pred Vianocami ani v období novoročných zliav nie je vôbec ľahká. Obchody sú plné zákazníkov, ktorí často na poslednú chvíľu hľadajú darčeky a často ani nevedia, čo presne chcú. Z prieskumu MasterCard vyplýva, že tri štvrtiny ľudí si na predavačoch najviac cení schopnosť poskytnúť v prípade nejasností odbornú radu. Súčasne je to však aj vlastnosť, ktorá im najčastejšie chýba.

Prieskum spoločnosti MasterCard uskutočnený v súvislosti s anketou MasterCard Obchodník roka sa zaoberal vlastnosťami predavačov, ktoré sú pre zákazníkov dôležité a ktoré im naopak bránia v príjemnom nakupovaní. „Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú celých 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, pokiaľ sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby. Rovnaké množstvo zákazníkov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie," hovorí Martina Kirchrathová, Commerce Development Director spoločnosti MasterCard Europe pre Slovensko a ČR (graf č. 1).

predavaci_graf1.jpg

Viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie vprípade potreby poskytnúť odbornú pomoc s nákupom. Zákazníci majú rozporuplné pocity ohľadne prítomnosti predavača v predajni - buď ho považujú zadotieravého, pretože ich nenechá voľne vyberať (30 %) alebo ho naopak nemôžu nájsť (49 %). Sneochotou sa stretáva 43 % zákazníkov a 30 % má pocit, že sa im obchodník snaží predať za každú cenu ten najdrahší variant tovaru (graf č. 2).

predavaci_graf2.jpg

MasterCard Obchodník roka 2013
V tomto roku budú prvýkrát na Slovensku ocenení titulom MasterCard Obchodník roka najlepší obchodníci vo svojom odbore.
Okrem nezávislého prieskumu a odbornej poroty rozhodujú aj samotní zákazníci, ktorí môžu pomocou internetu a SMS hlasovať do 28. februára 2014 za svojho obľúbeného obchodníka v kategórii Cena verejnosti. „Aby sme neodmeňovali len predávajúcich, na výhru sa môžu tešiť aj hlasujúci: Každý, kto pošle svoj hlas cez webový formulár alebo sms a zodpovie súťažnú otázku, môže vyhrať telefón Samsung Galaxy S4 alebo tablet Samsung Tablet Note 10.1," dodáva Martina Kirchrathová.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Správca národnej domény .sk pripravuje inovácie a natrvalo znižuje ceny

02.12.2016 14:00

Slovenské domény zaregistrujete od nového roku za polovicu Spoločnosť SK-NIC, a.s., správca národnej domény .sk, od roku 2017 natrvalo znižuje cenu domén. Firmy aj fyzické osoby si tak budú môcť od n ...

Tlačové správy

Európski lídri digitalizácie sa v Bruseli dohodli – internet potrebujú aj v Afrike!

02.12.2016 13:50

Podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini, belgický podpredseda vlády Alexander De Croo a podpredseda Európskej komisie pre jednotný digitálny trh Andrus Ansip dnes v Bruse ...

Tlačové správy

ShopRoku 2016: Ôsmy ročník súťaže o najlepšie e-shopy

02.12.2016 13:32

Už dnes štartuje registrácia a hlasovanie v rámci ďalšieho, v poradí už ôsmeho, ročníka súťaže o najobľúbenejší e-shop na slovenskom trhu – ShopRoku 2016. Po minuloročných zmenách zostáva načasovanie ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá