23.5.2014 0 Comments

Výrobcovia chcú zvýšiť rast pomocou inovácií

Podľa výsledkov najnovšieho prieskumu KPMG Global Manufacturing Outlook 2014 (GMO) takmer polovica priemyselných výrobcov vo svete plánuje zdvojnásobiť svoje investície do výskumu a vývoja v priebehu nasledujúcich 2 rokov. Až 40 % výrobcov zároveň priznalo, že majú slabý prehľad o tom, čo sa deje v ich dodávateľskom reťazci.

Podľa štúdie KPMG má takmer polovica výrobcov v pláne zdvojnásobiť výdavky na výskum a vývoj v oblasti vývoja nových produktov v nasledujúcich 12-24 mesiacoch. Prelomové inovácie sa stávajú strategicky významné pre 39 % priemyselných výrobcov. Je to o 8 percentuálnych bodov viac oproti prieskumu z roku 2013. Respondenti plánujú integrovať nové technológie najmä do oblasti analýz, aby stimulovali zisk.

„Záujem o inovačné aktivity vnímame aj medzi podnikmi etablovanými na Slovensku, čo je dobrý signál pre vývoj nášho priemyslu. Podľa prieskumu na Slovensku až v tretine prípadov prichádzajú s nápadmi na inovácie radoví zamestnanci. Okrem financií ich motivuje aj pochvala či čas, ktorý môžu vymýšľaniu „zlepšovákov" venovať v rámci práce," hovorí Vladimír Švač, riaditeľ Oddelenia inovačného poradenstva.

Tohtoročný GMO sa venoval aj problematike dodávateľov. Prieskum ukázal, že až 40 % výrobcov (oproti 20 % v prieskume z roku 2013) má nedostatok informácií o stave materiálu vo svojej dodávateľskej základni. Viac ako tretina - 38 % opýtaných tvrdí, že im chýbajú zásadné informácie o výkonnosti dodávateľov a 36 % vníma, že dodávateľskému reťazcu chýbajú adekvátne IT systémy.

Slabý prehľad o tom, čo sa deje v celom dodávateľskom reťazci zostáva pre výrobcov znepokojujúci, aj keď mnohí urobili významný krok smerom k zlepšeniu transparentnosti. Podľa polovice respondentov najväčšími prekážkami na dosiahnutie lepšieho prehľadu sú nedostatok vyspelých technológií, nedostatok kontroly dodávateľov (19 %) a nedostatočná stratégia v oblasti riadenia dodávateľského reťazca (14 %).

Napriek spomínaným problémom sa prehľad o dodávateľoch za posledných 12 mesiacov zlepšil. Takmer štvrtina (22%) respondentov dnes proklamuje, že má úplný prehľad o tom, čo sa deje v ich dodávateľských reťazcoch. Je to výrazný posun od roku 2013, keď tento stav deklarovalo len 9% výrobcov. Z veľkej väčšiny je toto zlepšenie spôsobené lepšími a silnejšími vzťahmi medzi výrobcami a ich top dodávateľmi. Viac ako tri štvrtiny respondentov GMO uviedlo, že ich vzťahy s top dodávateľmi sú teraz dostatočne prepojené na to, aby mohli zdieľať informácie o kapacitách a údaje o dopytoch v reálnom čase.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Správca národnej domény .sk pripravuje inovácie a natrvalo znižuje ceny

02.12.2016 14:00

Slovenské domény zaregistrujete od nového roku za polovicu Spoločnosť SK-NIC, a.s., správca národnej domény .sk, od roku 2017 natrvalo znižuje cenu domén. Firmy aj fyzické osoby si tak budú môcť od n ...

Tlačové správy

Európski lídri digitalizácie sa v Bruseli dohodli – internet potrebujú aj v Afrike!

02.12.2016 13:50

Podpredseda vlády SR pre investície a informatizáciu Peter Pellegrini, belgický podpredseda vlády Alexander De Croo a podpredseda Európskej komisie pre jednotný digitálny trh Andrus Ansip dnes v Bruse ...

Tlačové správy

ShopRoku 2016: Ôsmy ročník súťaže o najlepšie e-shopy

02.12.2016 13:32

Už dnes štartuje registrácia a hlasovanie v rámci ďalšieho, v poradí už ôsmeho, ročníka súťaže o najobľúbenejší e-shop na slovenskom trhu – ShopRoku 2016. Po minuloročných zmenách zostáva načasovanie ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá