Image
9.9.2015 0 Comments

Vplyv teplého počasia na e-mailový marketing: Miera otvorení a preklikov rastie o desiatky percent

Mieru otvorení a preklikov v e-mailingových kampaniach ovplyvňuje množstvo faktorov. Platforma MailForce sa zamerala na jeden z nich, ktorým je počasie. Svojim klientom tak teraz kvalifikovane pomáha s tým, kedy majú aké kampane posielať. Aký vplyv na úspešnosť e-mailingových kampaní má teda počasie?

Priamy marketing formou e-mailingových kampaní je dôležitý nástroj na získanie záujmu existujúcich zákazníkov rovnako ako upselling a cross-selling. Ovplyvňuje ho veľa faktorov, ktoré majú vplyv na úspech e-mailovej kampane - deň a čas odoslania, druh zariadenia príjemcu, voľno a predĺžený víkend a významnú úlohu zohráva aj počasie.

Štúdia vykonaná analytikmi platformy MailForce pre potreby klientov sa zaoberá vplyvom počasia na hromadné e-mailové kampane. Analýza bola vykonaná na viac ako 37 miliónoch e-mailov smerovaných do segmentu B2B aj B2C, a to na rôznych produktoch a službách. Zistenia sú jasné. Veľkú úlohu hrá zameranie kampane podľa aktuálne panujúceho počasia. Výsledky sú fascinujúce. Tu sú niektoré vybrané zistenia.

Emocionálne správanie príjemcov

Počasie významne ovplyvňuje úspech e-mailovej kampane pre množstvo produktov a služieb - dokonca aj tých, ktoré zdanlivo s počasím nesúvisia. Bolo zistené, že počas teplých a slnečných dní sú príjemcovia oveľa vnímavejší na nákup tovaru, ako aj služieb spojených s prírodou, športom, oddychom a voľnom. To platí napríklad pre obstaranie stanov, grilovacieho vybavenia, jedál, ale aj letného oblečenia. Počasie tak môže nastaviť emocionálne správanie spotrebiteľov. Pozitívne výsledky boli zaznamenané aj v prípade zlého počasia. Najmä kampane B2B za tohto počasia zaznamenávajú väčšiu mieru otvorenia. V prípade prekliku sa podpisuje viac ako päťdesiatimi percentami a miera konverzie môže stúpnuť až na hranicu 85 %.

Roly jednotlivých dní v týždni

Správne načasovanie odoslania e-mailingu je veľmi dôležité. Väčšina e-mailov je totiž adresátmi otvorená bezprostredne po prijatí a s ubiehajúcim časom miera klesá. Počasie sa na miere prekliknutia podpisuje najmenej v pondelok. Naopak, najväčšie rozdiely v miere otvorenia nájdeme v nedeľu. Oba ukazovatele sa potom najviac líšia v piatok a najstabilnejším dňom pre mieru otvorenia aj kliknutie je štvrtok.

Kľúčové zistenia štúdie

Dobré počasie:
• Miera otvorenia kampaní zameraných na letný tovar a služby, ako sú napríklad bazény, kempingové vybavenie či osvieženie v podobe alkoholických i nealkoholických nápojov, sa v prípade dobrého počasia zvýšila z 19 % na 57 %. Miera prekliku sa zdvihla zo 6 % na 21 %;
• v horúcom počasí kampane spojené s letnou kozmetikou, opaľovacími a hydratačnými krémami zaznamenali mieru otvorenia na úrovni 45 %, zatiaľ čo v dňoch s chladným počasím iba 20 %. Miera prekliku sa zvýšila na 46 %;
• účinnosť kampaní B2B sa takmer zdvojnásobila, ak bolo pod mrakom. Kampane propagujúce služby a produkty súvisiace s podnikaním zaznamenali nárast z 12 %, ak pršalo, na 24 %, keď, naopak, svietilo slnko.

Zlé počasie:
• Zlé počasie má pozitívny vplyv na záujem o nehnuteľnosti. V jeho prípade stúpne miera otvorenia takto zameraných e-mailingov na 8 %. V prípade pekného počasia to sú 4 %; miera prekliku je 18 %, respektíve 6 %.
• veľmi dobre sa darí kampaniam zameraným na dovolenku, keď za zlého počasia sa miera prekliku zdvihne na 41 %;
• doprava je ďalšie odvetvie, ktoré ťaží zo zlého počasia - prekliky z takto zameraných kampaní zaznamenali nárast 32 %.

Výsledky štúdie ukázali na to, že je veľmi dôležité zamerať sa na obsah a oznámenie e-mailingovej kampane na základe počasia. Ľudia chcú pohlcujúci zážitok na základe toho, čo sa okolo nich deje. Jednoznačné zvýšenie efektivity kampaní bolo zaznamenané v prípade tovarov a služieb súvisiacich s letom počas horúceho počasia. V tom čase je pravdepodobnosť miery otvorenia príjemcami dvakrát vyššia ako za daždivého počasia, keď majú úspech kampane spojené s väčšími investíciami, ako napr. prenájmy, nákup nehnuteľností, elektroniky či plánovanie rôznych úprav a opráv.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Výskum 3

Nová batéria môže poháňať smartfón až 400 rokov

05.12.2016 00:13

Vedci z Kalifornskej univerzity v Irvine vyvinuli dobíjaciu batériu, ktorá môže slúžiť až 400 rokov. Ich vynález je pritom takmer úplne dielo náhody. V skutočnosti chceli navrhnúť lepšie nanovodiče na ...

Výskum

Palivo vodíkových bômb môže priniesť rýchlejšiu cestu k samoudržateľnej fúzii a lacnejšiu energiu budúcnosti

02.12.2016 00:25

Vždy, keď vedci z Národného laboratória Sandia v Albuquerque spustia svoj fúzny reaktor, časť jeho zariadenia zhorí. Ich „prístroj Z“ obsahuje kondenzátory nabité väčším množstvom elektrickej energie, ...

Výskum

Počítačový systém porovnávajúci genetickú zhodu by mohol pomôcť pri priraďovaní darcov obličiek

01.12.2016 00:14

Nový vyhodnocovací systém, porovnávajúci genetickú zhodu medzi darcami obličiek a ich prijímateľmi, by mohol pomôcť zlepšiť vyhliadky úspešnej transplantácie. Laurent Mesnard z Weill Cornell Medical C ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá