Image
25.2.2015 0 Comments

Volvo v roku 2017 predstaví automobily, ktoré už vôbec nepotrebujú vodiča

volvo_auto.jpg Spoločnosť Volvo Cars bude mať do roku 2017 vyrobených 100 automobilov, ktoré budú môcť vďaka pokročilým laserom, senzorom a ďalších systémom po cestách jazdiť úplne bez pričinenia vodiča.

Projekt Volva, v rámci ktorého chce na ulice švédskeho Göteborgu priniesť automobily, ktoré vedia jazdiť samy bez vodiča, vstupuje do svojho druhého roka. Jeho cieľom je umožniť ľuďom zapnúť pri cestovaní akýsi systém „autopilota", vďaka ktorému sa vozidlo o seba na ceste postará samo. Minulý týždeň Volvo vôbec prvýkrát zverejnilo podrobnejšie informácie o technológiách, ktoré jeho automobily budú využívať.

„Kľúčom k úspechu je múdra kombinácia senzorov, počítačov a ďalších systémov," uviedol Erik Coelingh z Volva. Automobily budú potrebovať presne vedieť, kde sa práve nachádzajú, čo im umožní novo vyvinutý systém. Ten bude kombinovať radary, kamery a počítačové senzory, ktorých dáta bude spracúvať počítačový systém, ktorý bude vytvárať v reálnom čase mapu pohybujúcich sa a stojacich objektov okolo automobilu. V kombinácii s GPS bude vozidlo presne vedieť, kde sa práve nachádza.

Objekty bude rozoznávať špeciálna kamera umiestnená pod hornou časťou čelného skla. Tá obsahuje tri šošovky - jedna deteguje automobily po stranách, druhá sa pozerá dopredu a používa sa na to, aby automobil išiel rovno v danom pruhu na ceste, a tretia vie detegovať prekážky na vozovke.

Vďaka tejto kamere bude môcť počítač vyhodnocovať vzdialenosť od objektov - od iných automobilov cez chodcov až po neočakávané prekážky na ceste. Okrem toho je na prednej časti vozidla namontovaný laserový skener s dosahom 150 metrov, vďaka ktorému sú rozoznávané jednotlivé objekty.

Okrem prednej kamery sú po stranách umiestnené ďalšie kamery, ktoré monitorujú, čo sa deje okolo automobilu, a merajú vzdialenosť medzi automobilom a ostatnými vozidlami, ktoré ho míňajú. Okrem spomínaného sú vo vozidle zabudované dva radary a dvanásť nadzvukových senzorov, ktoré takisto slúžia na identifikáciu rôznych objektov a umožňujú prevádzku vozidla bez pričinenia vodiča.

Dáta spracúvajú dva nezávislé počítačové systémy. Ak jeden zlyhá, druhý automobil bezpečne zastaví. Brzdový systém a systém, ktorý sa stará o otáčanie volantom, majú navyše špeciálne záložné programy. Automobily sú prepojené aj s cloudovou službou, vďaka ktorej získavajú najnovšie dáta do máp a informácie o prevádzke na ceste.

Automobil v určitých situáciách môže od vodiča vyžadovať, aby prevzal riadenie - stať sa to môže napríklad pri extrémnom počasí alebo pri výpadku niektorého systému. Ak vodič nezareaguje, automobil zastaví. Podľa Volva by sa jeho automobily v uliciach Göteborgu naozaj mali objaviť už o dva roky.

Zdroj: ComputerWorld


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Koniec dokazovania, že nie sme robot. Google pripravuje systém Neviditeľná reCAPTCHA

07.12.2016 11:38

Pred niekoľkými rokmi Google zjednodušil používateľom webu dokazovanie, že sú ľudia, a nie automatizované roboty, keď nahradil systém CAPTCHA (akronym pre Completely Automated Public Turing test to te ...

Technológie 1

Video: Virtuálna realita ukazuje, čo sa môže stať, ak budete auto šoférovať opití

07.12.2016 00:21

Britská spoločnosť Diaego, ktorej patria značky ako Johnnie Walker, Smirnoff či Guinness použila „taktiku zastrašovania“  a spojila svoje sily so Samsungom pri tvorbe dosť hrôzostrašného videa s virtu ...

Technológie

Telefón nabitý do minúty a batéria poháňaná baktériami? Na alternatívne zdroje energie si ešte počkáme

07.12.2016 00:16

Hoci batériám stále dominujú tie lítiovo-iónové, vedci priebežne hľadajú efektívnejšie alternatívy. Nové prototypy vydržia napríklad 7500 cyklov vybitia a nabitia, majú až osemkrát vyššiu energetickú ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá