18.3.2016 0 Comments

Visual analytics riešenia spoločnosti Qlik sú teraz dostupné už aj formou OEM

Analytické nástroje spoločnosti Qlik sú na Slovensku dostupné už aj vo forme OEM. Teraz je možné ich zakomponovať do väčších softvérových riešení, napríklad CRM či ERP systému alebo napríklad do korporátneho portálového riešenia. Možnosť integrácie Qlik nástrojov je zaujímavá predovšetkým pre softvérové riešenia, ktoré takto môžu svojim používateľom ponúknuť vo veľmi krátkom čase masívnu analytickú silu, prinesú však aj finančné úspory.

Qlik týmto spôsobom umožňuje embedovať obidve svoje vlajkové lode – riešenia Qlik Sense a QlikView. Práve tie podľa analýz spoločnosti Gartner patria k úplnej špičke moderného BI. Qlik OEM na Slovensko priviezla najväčšia partnerská firma Qliku v regióne, slovenská konzultačno-implementačná spoločnosť EMARK.

POZOR!! Téme Qlik OEM a možnostiam integrácie tohto softvéru do väčších riešení sa bude zaoberať bezplatný webinár Embedovanie analytiky Qlik® do vašich softvérových riešení, ktorý sa uskutoční v stredu 23. marca o 10:00. Registrovať sa môžete TU.

Zakomponovanie analytiky Qlik do väčšieho riešenia pomáha firmám či organizáciám zvyšovať pridanú hodnotu ich produktov či služieb. Embedovanie OEM riešení v praxi znamená, že producenti softvéru, ale aj mnohé iné firmy a organizácie integrujú produkty Qlik do svojich vlastných riešení ako „add-on“ BI modul, s cieľom posilniť vizuálnu analytiku dát, dashboardy, reporting či analýzy. „Používateľ si to na prvý pohľad ani nevšimne, aplikáciu je totiž možné „zaodieť“ do rovnakého šatu ako zvyšok webstránky či portálového riešenia,“ vysvetľuje Robert Šrotýř, ktorý má v EMARKu na starosti práve Qlik OEM nástroje.

Potenciál OEM riešení je vskutku široký, svojich zákazníkov si nájde u poskytovateľov služieb, informácií či obsahu, patria sem aj médiá, či telekomunikační operátori a mnohé iné firmy a organizácie. „V zahraničí pomáha embedovaný Qlik dokonca riešiť kriminálne prípady, hľadá súvislosti a trendy v hustej spleti spravodajských informácií,“ dodáva Rober Šrotýř.

Prednosti OEM

Veľkou výhodou OEM riešenia je cena, tá sa však stanovuje individuálne podľa konkrétnych parametrov, závisí totiž od viacerých faktorov. Vo všeobecnosti však platí, že investícia do takéhoto riešenia je výrazne nižšia oproti cene za bežné Qlik riešenie. OEM je financované formou tokenov a cez partnera, ktorý toto riešenie nasadzuje. Ide o moderný systém financovania podobný modelu SaaS.

Hoci implementácia nového softvérového riešenia môže vyvolávať obavy z dlhého projektu, v prípade OEM a Qliku to tak nie je. Qlik umožňuje vstavať svoje produkty do riešení tretích strán za zlomok času, ktorý na to potrebujú konkurenčné riešenia. „V konečnom dôsledku OEM riešenia developerom ušetria obrovské množstvo času a práce,“ konštatuje Robert Šrotýř.

Qlik OEM nástroje zároveň pomôžu nájsť firemným dátam aj iné uplatnenie. Mnoho veľkých spoločností zhromažďuje obrovské množstvá dát, ktoré však využívajú len minimálne alebo vôbec. Vďaka týmto technológiám je však možné ich ďalej speňažovať, po ich "anonymizovaní" totiž môžu slúžiť aj iným účelom, napríklad pre potreby prieskumov či štúdií, marketingovým kampaniam atď. 

Používatelia Qlik OEM môžu svoje rozhodnutia oprieť o brutálnu analytickú silu, či asociatívny vyhľadávací engine, ktorý Qlik vyvíja dlhé roky, ako aj špičkové in-memory technológie. Okrem toho OEM riešenia prinášajú nové obchodné príležitosti, čo znamená nové zdroje príjmov. Na opačnom konci OEM riešenia je spokojný zákazník, ktorý sa k požadovanému výsledku dostane okamžite a bezbolestne.

Zhrnuté a podčiarknuté, pridanou hodnotou OEM riešení od Qliku je schopnosť preniesť vizualizačnú vrstvu a jednoduchú používateľskú skúsenosť do nejakého už existujúceho softvéru. Funguje to presne ako v samostatnom Qlik riešení. „Želané údaje sa zobrazia so sekundovými odozvami v peknej a zrozumiteľnej vizualizácii priamo v riešení, či na webovej stránke. Tieto výstupy sú zdielateľné a dajú sa ďalej využiť v iných analýzach,“ uzatvára Robert Šrotýř.

Príklady využitia Qlik OEM

  • Klasický ERP systém s OEM analytikou od Qliku ponúkne manažérovi v jeho „domácom“ prostredí možnosť vyhodnocovať procesy, údaje napríklad z výroby, sledovať počet predaných produktov na obchodníka či región. Pomôže mu to kvalitne a rýchlo sa rozhodovať.
  • Vydavateľ alebo obchodníci internetového média či TV stanice zas môžu analyzovať návštevnosť stránky alebo aktuálnu sledovanosť, prípadne sledovať trendové krivky. Pritom nemusia otvárať novú aplikáciu, všetko je pripravené v ich vlastnom riešení.
  • Pracovník Helpdesku si môže v rámci podnikového systému pozrieť aktuálne čísla a údaje o zákazníkovi alebo mu na počkanie vyrátať najvýhodnejší variant služby.
  • Zákazníci telekomunikačných operátorov alebo trebárs poskytovateľov TV služieb si môžu priamo na ich stránke pozrieť informácie o čerpaní ich paušálu, spotrebe voľných minút, programovom balíku, či využívaní zariadení a podobne.
  • Marketéri zase môžu okamžite a „za behu“ vyhodnocovať účinnosť svojich kampaní – opäť v prostredí, na ktoré sú zvyknutí.
  • Monitoringová agentúra môže v rámci svojej aplikácie ponúknuť bezkonkurenčné a okamžite klikateľné analýzy a reporty.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Zomrel Eugene Cernan, ako posledný kráčal po povrchu Mesiaca

17.01.2017 08:00

Rodák zo Chicaga, ktorého rodičia pochádzali z Česka a Slovenska, sa dožil 82 rokov. Vo veku 82 rokov zomrel v pondelok americký astronaut česko-slovenského pôvodu Eugene Cernan, ktorý bol zatiaľ po ...

Tlačové správy

Slovenskí obchodníci sa stretnú v ocenení Mastercard Obchodník roka

17.01.2017 07:44

Už štvrtým rokom bude na Slovensku vyhlásene prestížne ocenenie Mastercard Obchodník roka. Obchodníci budú súťažiť celkovo v 10 kategóriách. Spolu so začiatkom tohto ročníka, 16. januára, bude spusten ...

Tlačové správy

Autopriemysel plánuje vybudovať 10 nových technologických centier

17.01.2017 07:33

Dodávateľské firmy v automobilovom priemysle na Slovensku plánujú v najbližších 12 mesiacoch prijať 260 nových výskumno-vývojových pracovníkov. Viac ako dve tretiny týchto firiem zároveň  deklarovali ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá