7.3.2016 0 Comments

Virtuálne interakcie sú „rovnako dobré ako fyzická prítomnosť“ takmer pre štvrtinu online zákazníkov

GfK zverejnilo výsledky výskumu v 22 krajinách, podľa ktorého štvrtina online zákazníkov (23 percent) súhlasí1 s tým, že virtuálne návštevy miest môžu poskytnúť rovnaký zážitok, ako keď je človek na mieste osobne. Tých, ktorí s tým nesúhlasia1, je iba 15 percent. 

Príležitosť pre virtuálnu interakciu v bežnom živote stále pribúda, či už ide o video konferenciu v práci, ´face timing´prostredníctvom smartfónu, chatovania na facebooku či WhatsApp a pod., alebo dokonca o  poznávanie miest a miest ako sú reštaurácie alebo múzeá pomocou Google Street view alebo 3D-Panorama. Poskytnú ale tieto interakcie rovnako kvalitný zážitok, ako keď ich človek prežíva priamo na mieste?

Súhlas s tým, že virtuálne interakcie môžu byť rovnako kvalitné ako reálny život, vyslovuje najviac ľudí vo veku 20-29 rokov (28 percent) a 30-39 rokov (27 percent). Tým sa jasne dostávajú pred tínedžerov, ktorí s 22 pecentami predstavujú ďalšiu najviac ´virtuálne orientovanú´generáciu.

Nie je žiadnym prekvapením, že súhlas s týmto názorom rýchlo klesá u staršej generácie. Jeden z piatich ľudí vo veku 50-59 rokov (20 percent) nesúhlasí s tým, že by virtuálne interakcie mohli byť rovnako dobré ako osobný kontakt v porovnaní s 15 percentami ľudí, ktorí hlasovali kladne, a vo vekovej kategórii nad 60 rokov nesúhlasí skoro jedna tretina (27 percent) v porovnaní s jedným z desiatich ľudí (11 percent), ktorí súhlasia.

Ľudia v Brazílii a Turecku sú naviac ´virtuálne orientovaní´,  najmenej ich je v Nemecku a vo Švédsku

Brazília a Turecko sú na prvom mieste z hľadiska počtu spotrebiteľov, ktorí sa domnievajú, že virtuálne interakcie môžu poskytnúť rovnaký zážitok ako keď to človek prežíva priamo na mieste. V oboch krajinách to tvrdí jedna tretina ľudí (34 percent). Za nimi nasleduje Mexiko (28 percent), Čína (27 percent) a Rusko (24 percent).

Tieto výsledky platia takmer pre všetky typy podnikania. Či už ide o biznis, ktorý využíva rozšírenú realitu k zlepšeniu marketingu a reklamy, či firmy, ktorá požiada video konferenciu za účelom zníženia cestovných nákladov – vedieť, ktoré trhy a ktoré spotrebiteľské segmenty sú najviac otvorené virtuálnym interakciám, predstavuje informáciu zásadného významu.

Na opačnom konci stupnice je na prvom mieste Nemecko skoro s jednou tretinou (32 percent) online zákazníkov, ktorí nesúhlasia s tým, že virtuálna interakcia môže byť rovnako dobrá ako interakcia osobná. Po ňom nasleduje Švédsko s 29 percentami a potom sú dva „tesné“ výsledky: Česká republika a Belgicko, ktorí majú takých spotrebiteľov iba o málo viac ako jednu štvrtinu (26 percent) a Holandsko a Veľká Británia, kde títo spotrebitelia tvoria necelú jednu štvrtinu (23 percent).

Ak si chcete stiahnuť kompletné výsledky výskumu v 22 krajinách, nájdete ich na adrese www.gfk.com/global-studies/global-study-overview/

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Banky chcú rozšíriť projekt elektronickej komunikácie

09.12.2016 16:16

Slovenská banková asociácia chce rozšíriť projekt elektronickej komunikácie medzi bankami a štátnymi inštitúciami. Cieľom projektu iniciovaného asociáciou a bankami je zjednodušenie, zrýchlenie a zefe ...

Tlačové správy

V rebríčku Technology Fast 500 sa umiestnili štyri firmy zo SR

09.12.2016 16:14

Medzi najrýchlejšie rastúce technologické spoločnosti v Európe sa tento rok prebojovali štyri slovenské firmy. V rebríčku Technology Fast 500 zostavenom pre Európu, Blízky východ a Afriku (EMEA región ...

Tlačové správy

ČR: Rýchlosť, štýl, ostrosť: Monitory AOC k Vianociam

09.12.2016 15:00

Noci jsou delší, studenější a sváteční čas je za rohem. Zatímco někteří už mají na svém vánočním nákupním seznamu vše odfajfkováno, jiní ještě hledají ten pravý dárek. Společnost AOC přichází se čtyřm ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá