Virtuálne interakcie sú „rovnako dobré ako fyzická prítomnosť“ takmer pre štvrtinu online zákazníkov
GfK zverejnilo výsledky výskumu v 22 krajinách, podľa ktorého štvrtina online zákazníkov (23 percent) súhlasí1 s tým, že virtuálne návštevy miest môžu poskytnúť rovnaký zážitok, ako keď je človek na mieste osobne. Tých, ktorí s tým nesúhlasia1, je iba 15 percent.
Príležitosť pre virtuálnu interakciu v bežnom živote stále pribúda, či už ide o video konferenciu v práci, ´face timing´prostredníctvom smartfónu, chatovania na facebooku či WhatsApp a pod., alebo dokonca o poznávanie miest a miest ako sú reštaurácie alebo múzeá pomocou Google Street view alebo 3D-Panorama. Poskytnú ale tieto interakcie rovnako kvalitný zážitok, ako keď ich človek prežíva priamo na mieste?
Súhlas s tým, že virtuálne interakcie môžu byť rovnako kvalitné ako reálny život, vyslovuje najviac ľudí vo veku 20-29 rokov (28 percent) a 30-39 rokov (27 percent). Tým sa jasne dostávajú pred tínedžerov, ktorí s 22 pecentami predstavujú ďalšiu najviac ´virtuálne orientovanú´generáciu.
Nie je žiadnym prekvapením, že súhlas s týmto názorom rýchlo klesá u staršej generácie. Jeden z piatich ľudí vo veku 50-59 rokov (20 percent) nesúhlasí s tým, že by virtuálne interakcie mohli byť rovnako dobré ako osobný kontakt v porovnaní s 15 percentami ľudí, ktorí hlasovali kladne, a vo vekovej kategórii nad 60 rokov nesúhlasí skoro jedna tretina (27 percent) v porovnaní s jedným z desiatich ľudí (11 percent), ktorí súhlasia.
Ľudia v Brazílii a Turecku sú naviac ´virtuálne orientovaní´, najmenej ich je v Nemecku a vo Švédsku
Brazília a Turecko sú na prvom mieste z hľadiska počtu spotrebiteľov, ktorí sa domnievajú, že virtuálne interakcie môžu poskytnúť rovnaký zážitok ako keď to človek prežíva priamo na mieste. V oboch krajinách to tvrdí jedna tretina ľudí (34 percent). Za nimi nasleduje Mexiko (28 percent), Čína (27 percent) a Rusko (24 percent).
Tieto výsledky platia takmer pre všetky typy podnikania. Či už ide o biznis, ktorý využíva rozšírenú realitu k zlepšeniu marketingu a reklamy, či firmy, ktorá požiada video konferenciu za účelom zníženia cestovných nákladov – vedieť, ktoré trhy a ktoré spotrebiteľské segmenty sú najviac otvorené virtuálnym interakciám, predstavuje informáciu zásadného významu.
Na opačnom konci stupnice je na prvom mieste Nemecko skoro s jednou tretinou (32 percent) online zákazníkov, ktorí nesúhlasia s tým, že virtuálna interakcia môže byť rovnako dobrá ako interakcia osobná. Po ňom nasleduje Švédsko s 29 percentami a potom sú dva „tesné“ výsledky: Česká republika a Belgicko, ktorí majú takých spotrebiteľov iba o málo viac ako jednu štvrtinu (26 percent) a Holandsko a Veľká Británia, kde títo spotrebitelia tvoria necelú jednu štvrtinu (23 percent).
Ak si chcete stiahnuť kompletné výsledky výskumu v 22 krajinách, nájdete ich na adrese www.gfk.com/global-studies/global-study-overview/