Image
24.7.2014 0 Comments

Virtuálna realita sa blíži - 2. časť

Jedna z tém, ktoré desaťročia lákajú autorov vedecko-fantastickej literatúry, je koncept virtuálnej reality. Preniesť sa pohľadom do celkom iného sveta je skutočne niečo, po čom azda každý človek raz zatúži. Výskum týchto mechanizmov prebieha už mnoho rokov, pričom úspešné uplatnenie tejto technológie si vyžaduje prekonanie mnohých technických prekážok. Pokrok je však nezadržateľný a začína prinášať prvé ovocie. V akom stave sú súčasné projekty dnes a kto všetko na nich pracuje?V júlovom čísle PC REVUE sme sa v prvej polovici nášho článku venovali základným princípom virtuálnej reality a predstavili sme aktuálne prototypy najvýznamnejších náhlavných systémov. Išlo predovšetkým o verejne dostupný prototyp okuliarov Rift od spoločnosť Oculus VR, ďalej projekt Morpheus od spoločnosti Sony a aj menej známe náhlavné súpravy Totem a ANTVR od menších vývojových tímov. Napospol to boli systémy, ktoré vizuálnu informáciu sprostredkúvajú pomocou LCD alebo OLED displeja umiestneného pred očami. Displej je softvérovo rozdelený na ľavú a pravú časť, pričom pre každé oko je obraz mierne odlišný (scéna je pod iným uhlom tak ako v skutočnosti). V súčasnosti ide z hľadiska stavu vývoja o tie najpokročilejšie zariadenia virtuálnej reality, ktoré vonkoncom nie sú len primitívnym „prilepením monitora na hlavu". Jednotlivé vývojové tímy riešia mnohé výzvy nielen v súvislosti s kvalitou zobrazenia, ale aj s bezproblémovou reakciou na čo i len najmenší pohyb. V tejto časti článku sa pozrieme aj na náhlavné súpravy, ktoré k vizuálnym systémom pristupujú z inej stránky, pričom ide predovšetkým o priame premietanie obrazu na sietnicu. Zároveň sa budeme venovať systémom, ktoré virtuálnu realitu rozširujú na ďalšie zmysly. Pozrieme sa na pohybové plošiny, rukavice či iné prvky, ktoré vplývajú na vierohodnosť vnímania virtuálneho sveta. Na záver sa pokúsime odhadnúť, kde nájdu systémy virtuálnej reality uplatnenie v blízkej budúcnosti.Iné prístupy k náhlavným súpravámNa problematiku zobr ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Archív PCR

Obsah PC REVUE 11/2016

04.11.2016 15:07

OBSAH NOVEMBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Reportáž: IT GALA 2016■ Microsoft predstavil svoju 3D víziu a Surface Book■ Reportáž: Microsoft Ignite 2016■ Reportáž: Svetlo a tieň sa spojili■ Apple má nov ...

Archív PCR

Kompletné vydanie PC REVUE 11/2016 vo formáte PDF

04.11.2016 13:40

Ak­tuál­ne PC RE­VUE 11/2016 v PDF na stiah­nu­tie pre či­ta­te­ľov. Hes­lo k chrá­ne­né­mu PDF sme Vám pos­la­li mai­lom.

Archív PCR 1

Obsah PC REVUE 10/2016

10.10.2016 15:30

OBSAH OKTÓBROVÉHO VYDANIA  MAGAZÍN■ Editorial: Zašoférujte si, kým ešte môžete■ Reportáž: IFA 2016 – 2. časť■ Reportáž: Huawei Connect 2016■ Reportáž: IBC 2016/Profesionáli prezbrojujú na RAW vid ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá