Image
29.6.2016 0 Comments

Viac ako 98 % cestujúcich chce Uber používať aj naďalej

Vôbec po prvýkrát sa Uber v Bratislave rozhodol opýtať používateľov aplikácie na ich názor. Viac ako 2800 opýtaných odpovedalo v priebehu mája na rôzne otázky týkajúce sa fungovania Uber, definovalo svoju spokojnosť s aplikáciou a praktickým použitím, zdieľalo svoje skúsenosti i názory.

V účasti na prieskume dominovali muži, bolo ich až 72,9% a nadpolovičné zastúpenie (51,6%) v prieskume mala veková skupina 25-34 rokov. Zaujímavou informáciou tiež je, že až 63,3% cestujúcich má ukončené vysokoškolské vzdelanie a viac ako polovica (54,2%) cestujúcich je nezadaných. Uber ako jednu z alternatív osobnej prepravy najčastejšie využívajú strední manažéri (27,6%), nasledujú administratívni pracovníci (20,9%), súkromní podnikatelia (19%) a top manažéri (6,1%).

Viac ako jedna tretina cestujúcich (36%), ktorí sa zúčastnili na prieskume uviedla, že Uber využila už viac ako desaťkrát a 40,8% účastníkov prieskumu uviedlo, že Uber po prvýkrát využili pred viac ako šiestimi mesiacmi. Viac ako 60% účastníkov prieskumu využíva Uber 1-3 razy za mesiac, čo znamená, že táto skupina patrí medzi pravidelných používateľov aplikácie. Opäť sa potvrdilo, že najväčšiu váhu v rozhodovaní u zákazníka má pozitívna referencia od priateľov - viac ako 41% účastníkov prieskumu sa totiž o Uber dozvedelo od svojich priateľov. V prieskume Uber zistil aj tri najčastejšie dôvody, prečo ho cestujúci začali používať. Patrí medzi ne predovšetkým bezhotovostná platba (78,1%), jednoduchá objednávka pomocou aplikácie na smartfóne (77,3%) a nižšie ceny ako pri tradičných formách prepravy (64,4%). Zaujímavým zistením je, že 42% cestujúcich nevyužíva iné objednávkové spôsoby prepravy odkedy využíva Uber a viac ako 42% ich využíva menej často.

Za tri najsilnejšie stránky Uber cestujúci označili jednoduché objednávanie cez aplikáciu na smartfóne (80,6%), bezhotovostnú platbu (77,1%) a nízke ceny (57,6%). Cestujúci využívajú Uber, keď vedia, že budú piť alkohol (68,6%) a s cieľom dostať sa jednoducho na rôzne podujatia (64,8%). Uber teda využívajú ako plnohodnotnú alternatívu k iným formám prepravy na objednávku. Až 74,2% cestujúcich využíva Uber počas pracovných dní a zároveň počas víkendov. Viac ako dve tretiny (67%) cestujúcich využíva Uber večer a 44,9% využíva Uber na jazdy s partnerom.

Až 95,6% cestujúcich je spokojných s cestovaním a tiež s partnerskými vodičmi Uber, ako aj so samotnou aplikáciou a 98,2% účastníkov prieskumu chce Uber využívať aj v budúcnosti. 99,6% cestujúcich by odporučilo Uber svojim priateľom a viac ako 83% si myslí, že je dobré alebo veľmi dobré, že Uber v Bratislave funguje.

V rámci aplikácie Uber funguje aj sofistikovaný spôsob hodnotenia cestujúceho i vodiča po každej jazde. Na základe hodnotení získavajú používatelia aplikácie rating, čo do celého systému vnáša prvok neustáleho zlepšovania kvality. Partnerskí vodiči na Slovensku majú dlhodobo priemerný rating na úrovni približne 4,83, čo je aj z medzinárodného pohľadu úspech.

Za necelý rok svojho pôsobenia na slovenskom trhu má Uber už viac ako 30-tisíc registrovaných cestujúcich. Uber je postavený na jednoduchom princípe - stlačením tlačidla na smartfóne si môžete objednať vozidlo a v priebehu niekoľkých minút byť na ceste do vášho cieľa. Uber je spôsob ako získať spoľahlivú a cenovo dostupnú prepravu. Na konci jazdy prebehne bezhotovostná platba, čo je jednoduché a bezpečné pre obe strany – partnerského vodiča i cestujúceho. To, čo túto službu robí tak populárnou medzi užívateľmi je práve jej spoľahlivosť.

Aj počas relatívne krátkeho pôsobenia v Bratislave podporuje Uber s veľkým úspechom u používateľov aplikácie množstvo miestnych iniciatív, ktoré sú pre komunitu a obyvateľov dôležité. Dal napríklad Bratislavčanom a návštevníkom mesta oživením tradície Propelera opäť príležitosť previezť sa na druhú stranu Dunaja, v akcii UberGIVING zozbieral šatstvo pre ľudí v núdzi, či po prvý raz zrealizoval vo svete populárne UberMAČIATKA. Počas jedného dňa v tejto akcii našlo nový domov 25% mačiatok, ktoré si ľudia objednali a používatelia aplikácie zároveň finančne pomohli Slovenskej aliancii na ochranu zvierat. Začiatkom tohto roka Uber v Bratislave v spolupráci so Slovenskou potravinovou bankou zorganizoval zbierku Daruj jedlo a vyzbieral pol tony potravín pre potrebných. Nedávno v rámci celoeurópskej aktivity UberPITCH dal príležitosť mladým podnikateľom zo Slovenska, ktorí svoje podnikateľské nápady mohli prezentovať renomovaným investorom. So svojimi cestujúcimi je Uber pri každej dôležitej príležitosti - napríklad počas volieb, na deň matiek, či Valentína.

Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Elektronickú schránku musia mať aj školy, upozorňuje NASES

06.12.2016 15:54

Od 1. novembra 2016 začala pre štát platiť všeobecná povinnosť vykonávať verejnú moc elektronicky. Ako informovala Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES), orgány verejnej moci tak ...

Tlačové správy

SLOVLOG 2016: Industry 4.0 v hľadáčiku záujmu

06.12.2016 12:41

Logistické fórum SLOVLOG zaznamenalo takmer dve stovky zúčastnených, z toho bolo viacero nových tvárí najmä zo strany užívateľov logistických služieb. Bolo pre nich pripravených deväť inšpiratívnych p ...

Tlačové správy

UniControls rozširuje spoluprácu s PR agentúrou Accedo aj na Slovensku

06.12.2016 10:00

Public Relations agentúra Accedo Slovakia Communications oznamuje, že ju po začatí spolupráce v ČR v septembri tohto roku,  poverila skupina UniControls, významný hráč a medzinárodne uznávaný dodávate ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá