Image
7.4.2016 0 Comments

Väčšina slovákov používa vernostné karty, ich zlúčenie do jednej platobnej by uvítalo 7 z 10

Slováci vo veľkej miere obľubujú vernostné programy, aspoň jednu vernostnú kartu má 85 % z nich. Z prieskumu spoločnosti MasterCard vyplynulo, že najčastejšie majú ľudia štyri až päť kariet, vo výsledku ich však vlastnia viac, ako skutočne používajú. Pretože často zabúdajú, že nejaké vernostné karty vôbec majú. Možnosť zlúčenia vernostných kariet do karty platobnej by uvítalo 71 % vlastníkov viacerých kariet.

„U zákazníkov sú vernostné programy veľmi obľúbené, poskytujú im totiž rad výhod, akými sú zľavy, odmeny za nákupy a špeciálne ponuky. Zároveň by ale väčšina zákazníkov mala radšej tieto výhody v jednej platobnej karte. Bonusy by tak získavali automaticky pri nákupe,“ vysvetľuje Josef Machala, Loyalty & Acceptance Manager MasterCard. Podľa prieskumu spoločnosti MasterCard, uskutočneného medzi 1100 ľuďmi v súvislosti s anketou Obchodník roka 2015, vlastní vernostnú kartu 85 % Slovákov. Každý piaty (19 %) vlastní štyri až päť kariet, iba jednu kartu má 12 % ľudí a 15 % ľudí nemá vernostnú kartu vôbec.

Ľudia majú viac kariet, ako používajú

Napriek tomu, že Slováci majú v priemere štyri vernostné karty, realita v ich užívaní je iná. Priemerný počet používaných kariet je 3 na osobu, ľudia však najčastejšie používajú 2 vernostné karty. Prieskum tiež ukázal, že ženy sú častejšími užívateľmi vernostných programov. V priemere vlastnia 4,5 karty a 3,4 často používajú, na mužov potom pripadá 3,5 vlastnených a 2,7 používaných vernostných kariet.

Z hľadiska veku sú najčastejšími užívateľmi vernostných programov ľudia z ekonomicky najsilnejšej vekovej kategórie 35–44 rokov, na ktorú pripadá 4,9 vlastnených a 3,6 využívaných vernostných kariet. Značný je aj rozdiel medzi tými, ktorí bežne platia platobnou kartou, a tými, ktorí ju nevyužívajú. Ľudia skeptickí ku platobným kartám sú menej ochotní využívať aj vernostné programy, na jedného pripadá v priemere 2,8 vlastnených a 2,5 užívaných vernostných kariet. Platobnú kartu vlastní 85 % Slovákov, tí majú v priemere 4,2 vernostnej karty a z nich ju často využíva 3,1.

Slováci by uvítali zlúčenie vernostných kariet do platobných

Prieskum spoločnosti MasterCard sa zaoberal aj názorom ľudí na možnosť, kedy by mohli mať namiesto niekoľkých vernostných kariet výhody od všetkých predajcov zakomponované do svojej platobnej karty. „Ľudia by potom nemuseli mať peňaženky plné rôznych kartičiek a zdržiavať sa ich hľadaním a vyťahovaním pri platení,“ dodáva Josef Machala.

Z tých, ktorí vlastnia dve alebo viac vernostných kariet, by možnosť zlúčenia uvítali takmer tri štvrtiny (71 %). Zlúčenie vernostného programu s platobnou kartou ponúka program MasterCard Priceless Specials. Po zaregistrovaní do programu získavajú ľudia u vybraných obchodníkov z každej platby kartou peniaze späť a navyše poskytuje členom ponuky vytvorené priamo na mieru.

MasterCard Obchodník roka 2015

Výsledky prieskumu sú dôkazom toho, že dostupnosť vernostných programov je dnes veľmi dôležitá nielen pre klientov, ale aj predajcov. Možnosť získať u obchodníka zvláštne odmeny nad rámec nákupu je podstatným faktorom pre obľúbenosť obchodníka u jeho zákazníkov. V tomto roku budú už po tretíkrát ocenení titulom MasterCard Obchodník roka najlepší slovenskí obchodníci vo svojom odbore. Okrem nezávislého prieskumu rozhodovali o výsledkoch aj samotní zákazníci, ktorí mohli pomocou internetu na www.obchodnik-roka.sk a SMS správ hlasovať do 18. marca 2016 za svojho obľúbeného obchodníka v kategórii MasterCard Cena verejnosti.

Prieskum bol vo februári 2016 realizovaný spoločnosťou GfK Czech na reprezentatívnej vzorke 1142 osôb internetovej populácie.

Zobrazit Galériu
Autor: Redakcia

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Elektronickú schránku musia mať aj školy, upozorňuje NASES

06.12.2016 15:54

Od 1. novembra 2016 začala pre štát platiť všeobecná povinnosť vykonávať verejnú moc elektronicky. Ako informovala Národná agentúra pre sieťové a elektronické služby (NASES), orgány verejnej moci tak ...

Tlačové správy

SLOVLOG 2016: Industry 4.0 v hľadáčiku záujmu

06.12.2016 12:41

Logistické fórum SLOVLOG zaznamenalo takmer dve stovky zúčastnených, z toho bolo viacero nových tvárí najmä zo strany užívateľov logistických služieb. Bolo pre nich pripravených deväť inšpiratívnych p ...

Tlačové správy

UniControls rozširuje spoluprácu s PR agentúrou Accedo aj na Slovensku

06.12.2016 10:00

Public Relations agentúra Accedo Slovakia Communications oznamuje, že ju po začatí spolupráce v ČR v septembri tohto roku,  poverila skupina UniControls, významný hráč a medzinárodne uznávaný dodávate ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá