11.1.2013 0 Comments

V treťom kvartáli 2012 vzrástli Reklamné výdavky v USA o 7,1 %

V treťom kvartáli 2012 vzrástli reklamné výdavky v USA o 7,1% oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka, čím dosiahli celkovú úroveň 34,5 mld. USD. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov zverejnených spoločnosťou Kantar Media, do ktorej patrí aj sektor Media Intelligence agentúry TNS Slovakia. Celkové výdavky za prvých 9 mesiacov teda vrástli o 3,8 % na úroveň 101,3 mld. USD.

„Politické kampane a Letné olympijské hry 2012 priniesli očakávaný nárast reklamných výdavkov približne o 1,8 mld. USD." povedal Jon Swallen, Chief Research Officer zo spoločnosti Kantar Media North America. „Naše údaje poukazujú na to, že aj bez prihliadnutia na tieto špeciálne udalosti, viac ako 60 % z TOP 100 zadávateľov reklamy navýšili svoje reklamné rozpočty v porovnaní s minulým rokom. Tento pomer bol stabilný počas niekoľkých kvartálov a naznačuje, že marketéri si držia tento kurz."

Merané reklamné výdavky podľa médií
Letné olympijské hry a politické kampane dominovali v treťom kvartáli 2012. Televízne médiá boli hlavnými príjemcami reklamných výdavkov. Výdavky TV sietí vzrástli o 29,9 %, pričom LOH vytvorili v tomto sektore prírastok približne 1,0 mld. USD. Televízne výdavky na reklamné spoty vzrástli o 19,8 %, čo je výsledkom očakávaného prílevu peňazí od politických kandidátov, strán a skupín angažujúcich sa v politických voľbách.

Rozpočty hispánskych terestriálnych televízií vzrástli o 17,8 %, čomu dopomohla kombinácia vyššej úrovne výpredajov v kľúčových celoštátnych sieťach a výdavky politickej reklamy na lokálnych staniciach. Tzv. syndication televízie zaznamenali nárast o 9,3 %, ktorý bol spôsobený silným nárastom baleného spotrebiteľského tovaru, poistenia a reštauračnými zariadeniami. Výdavky v káblových televíziách vzrástli len o 2,9 %, čo je slabší nárast v porovnaní s predošlým štvrťrokom a reflektovali tak diverzitu niektorých reklamných rozpočtov počas olympiády.

Rovnako bol zaznamenaný nárast aj v iných sektoroch ako v televíznom sektore. Výdavky rozhlasových sietí vrástli o 26,3 %, čo bolo spôsobené pridaním väčšieho množstva rozhlasových staníc do monitoringu spoločnosti Kantar Media. Celoštátne reklamné rádiá zaznamenali nárast o 9,4 %, kde takmer polovicu prírastku vytvorili politické kampane.

FSI rozpočty boli navýšené o 17,3 %. K tomuto výsledku prispelo neobvyklé načasovanie tohto kvartálu, kedy 13 týždňov malo 14 nedieľ, t.j. kľúčových dní, kedy sú distribuované tlačené kupóny. Výdavky v outdoore vzrástli o 4,9 % v dôsledku vyšších výdavkov lokálnych maloobchodníkov a poskytovateľov služieb.

Objem plošnej inzercie na internete poklesol o 4,3 %. Celkové výdavky, ktoré nezahŕňajú video a mobilné reklamné formáty, poklesli v dôsledku slabších výsledkov stredne veľkých webov.

Printové média stále zaostávajú za celkovým reklamným trhom. Výdavky do národných novín poklesli o 17,2 % úmerne poklesu predaného reklamného priestoru. Spotrebiteľské časopisy poklesli o 3,2 % ako dôsledok nižších výdavkov zo strany farmaceutických spoločností a tiež je to aj priama odpoveď marketérov na zlé zisky v kategórii oblečenie a potraviny.

Regionálne noviny a ich príjmy sa v sledovanom období zvýšili o 0,8 % výhradne vďaka faktu, že v reportovanom štvrťroku bola jedna nedeľa navyše. Bez tohto bonusu by výdavky klesli zhruba o 3 %, čo korešponduje s poslednými štvrťročnými výsledkami. Nedeľa navyše pomohla nedeľným magazínom limitovať ich medziročný pokles na 1,8 %.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

ASUS? ACER? HP? DELL? APPLE? LENOVO? SONY? SAMSUNG? Poznáme výsledky súťaže NOTEBOOK ROKA

09.12.2016 00:13

„Karty“ sú rozdané, ocenenia odovzdané, poznáme názvy nositeľov TOP TITULOV. V tomto roku hlasovalo až 22 557 ľudí. Hlasy dokonca prichádzali aj po ukončení hlasovania, tie sme však do konečných vý ...

Biznis

Šiesty ročník STARTUP AWARDS pozná víťazov a obsahom aj návštevnosťou prekonal všetky predchádzajúce

06.12.2016 00:15

Tohtoročné Startup Awards, ktoré sa konali v piatok 2. decembra v bratislavskom Istropolise, už majú svojich víťazov. V súťaži vyberala zahraničná odborná porota spomedzi dvanástich nápadov celkom v š ...

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá