Image
13.10.2015 0 Comments

V rebríčku najlepších svetových značiek za rok 2015 dominuje IT sektor

best_global_brands_2015.jpg Spoločnosť Interbrand zverejnila svoju 16. každoročnú správu o najlepších svetových značkách (BestGlobalBrands report), v ktorej identifikuje 100 svetových značiek s najvyššou hodnotou.

Už tretí rok za sebou sa značky Apple (#1) a Google (#2) umiestnili na najvyšších miestach. Spoločnosť Apple s hodnotou 170, 276 miliardy USD zvýšila hodnotu svojej značky o 43 percent. Spoločnosť Google, ocenená na 120,314 miliardy USD, zvyšuje hodnotu značky o 12 percent. Microsoft (#4) sa posúva pred IBM (#5) a Amazon (#10) po prvýkrát vstupuje do Top 10 s hodnotou 37,948 mld. USD.

Do tohtoročného rebríčka vstúpilo päť nových značiek: Lego (#82), PayPal (#97), MINI (#98), Moët &Chandon (#99) a Lenovo (#100). Lenovo je druhá čínska značka, ktorá sa objavila v hodnotení BestGlobalBrands. Prvou bola značka Huawei (#88), ktorá sa sem dostala v roku 2014.

Tohtoročnému rebríčku dominujú značky z odvetví technológií a automobilového priemyslu, pričom spolu získali 28 umiestnení. Prevládajú tu najmä technologické značky - spoločne tvoria viac ako tretinu (33,6 %) celkovej hodnoty všetkých 100 značiek.

Top 10

  • Apple (#1, +43%)
  • Google (#2, +12%)
  • Coca-Cola (#3, -4%)
  • Microsoft (#4, +11%)
  • IBM (#5, -10%)
  • Toyota (#6, +16%)
  • Samsung (#7, 0%)
  • GE (#8, -7%)
  • McDonald's (#9, -6%)
  • Amazon (#10, +29%)

Najväčší „skokani"

  • Facebook (#23, +54%)
  • Apple (#1, +43%)
  • Amazon (#10, +29%)
  • Hermès (#41, +22%)
  • Nissan (#49, +19%)

Nové značky v rebríčku

  • Lego (#82)
  • PayPal (#97)
  • MINI (#98)
  • Moët& Chandon (#99)
  • Lenovo (#100)

Metodológia

Šestnásty rebríček Interbrand identifikuje 100 najhodnotnejších svetových značiek tak, že analyzuje celú škálu spôsobov, ako značka prospieva organizácii - od splnenia očakávaní zákazníkov po usmerňovanie ekonomickej hodnoty. Metodológia zostavovania rebríčka BestGlobalBrands spoločnosti Interbrand bola prvou metódou hodnotenia značiek, ktorá získala certifikáciu ISO.

Hodnotenie je založené na kombinácii vlastností, ktoré prispievajú ku kumulatívnej hodnote značky:

  • Finančná výkonnosť značkových produktov a služieb
  • Úloha, ktorú značka zohráva pri ovplyvňovaní zákazníckeho výberu
  • Sila, ktorou značka disponuje na to, aby si mohla určovať prémiové ceny alebo zabezpečiť zisky pre spoločnosť

Na stránke bestglobalbrands.com si môžete prečítať úplnú verziu správy 2015 BestGlobalBrands. Na vstup do konverzácie na sociálnych médiách použite #BGB2015.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

CES 2017: BMW i Inside Future a BMW HoloActive Touch – toto je budúcnosť automobilizmu

05.01.2017 09:42

BMW predstavilo nové koncepty a technológie pre autonómne riadené vozidlá. Na tlačovej konferencii bola predstavená štúdia elektromobilu BMW i Inside Future ktorá má za úlohu návštevníkom ukázať ako b ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Výdavky na digitálne iniciatívy narastú v priebehu dvoch rokov o 50 %

27.12.2016 00:08

Že sa CIO v Európe, ale aj na strednom východe a v Afrike (región EMEA), zapájajú do digitálneho biznisu, dokazujú výsledky prieskumu Gartner 2017 CIO Agenda. Organizácia plnej polovice z nich sú aktí ...

Prieskumy trhu

Prieskum: Stredoeurópania sa prihlasujú na Facebook sedemkrát denne

23.12.2016 00:05

Spoločnosť Ericsson vo svojom najnovšom vydaní štúdie konštatuje, že telekomunikačný trh v strednej a východnej Európy (CEE) má rastúci trend, najmä vďaka stúpajúcemu používaniu smartfónov a aplikácií ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocer TASK

Najnovšie videá