Image
13.10.2015 0 Comments

V rebríčku najlepších svetových značiek za rok 2015 dominuje IT sektor

best_global_brands_2015.jpg Spoločnosť Interbrand zverejnila svoju 16. každoročnú správu o najlepších svetových značkách (BestGlobalBrands report), v ktorej identifikuje 100 svetových značiek s najvyššou hodnotou.

Už tretí rok za sebou sa značky Apple (#1) a Google (#2) umiestnili na najvyšších miestach. Spoločnosť Apple s hodnotou 170, 276 miliardy USD zvýšila hodnotu svojej značky o 43 percent. Spoločnosť Google, ocenená na 120,314 miliardy USD, zvyšuje hodnotu značky o 12 percent. Microsoft (#4) sa posúva pred IBM (#5) a Amazon (#10) po prvýkrát vstupuje do Top 10 s hodnotou 37,948 mld. USD.

Do tohtoročného rebríčka vstúpilo päť nových značiek: Lego (#82), PayPal (#97), MINI (#98), Moët &Chandon (#99) a Lenovo (#100). Lenovo je druhá čínska značka, ktorá sa objavila v hodnotení BestGlobalBrands. Prvou bola značka Huawei (#88), ktorá sa sem dostala v roku 2014.

Tohtoročnému rebríčku dominujú značky z odvetví technológií a automobilového priemyslu, pričom spolu získali 28 umiestnení. Prevládajú tu najmä technologické značky - spoločne tvoria viac ako tretinu (33,6 %) celkovej hodnoty všetkých 100 značiek.

Top 10

  • Apple (#1, +43%)
  • Google (#2, +12%)
  • Coca-Cola (#3, -4%)
  • Microsoft (#4, +11%)
  • IBM (#5, -10%)
  • Toyota (#6, +16%)
  • Samsung (#7, 0%)
  • GE (#8, -7%)
  • McDonald's (#9, -6%)
  • Amazon (#10, +29%)

Najväčší „skokani"

  • Facebook (#23, +54%)
  • Apple (#1, +43%)
  • Amazon (#10, +29%)
  • Hermès (#41, +22%)
  • Nissan (#49, +19%)

Nové značky v rebríčku

  • Lego (#82)
  • PayPal (#97)
  • MINI (#98)
  • Moët& Chandon (#99)
  • Lenovo (#100)

Metodológia

Šestnásty rebríček Interbrand identifikuje 100 najhodnotnejších svetových značiek tak, že analyzuje celú škálu spôsobov, ako značka prospieva organizácii - od splnenia očakávaní zákazníkov po usmerňovanie ekonomickej hodnoty. Metodológia zostavovania rebríčka BestGlobalBrands spoločnosti Interbrand bola prvou metódou hodnotenia značiek, ktorá získala certifikáciu ISO.

Hodnotenie je založené na kombinácii vlastností, ktoré prispievajú ku kumulatívnej hodnote značky:

  • Finančná výkonnosť značkových produktov a služieb
  • Úloha, ktorú značka zohráva pri ovplyvňovaní zákazníckeho výberu
  • Sila, ktorou značka disponuje na to, aby si mohla určovať prémiové ceny alebo zabezpečiť zisky pre spoločnosť

Na stránke bestglobalbrands.com si môžete prečítať úplnú verziu správy 2015 BestGlobalBrands. Na vstup do konverzácie na sociálnych médiách použite #BGB2015.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

V roku 2020 pretečie cloudom 14,1 zettabajtu. Je na takúto premávku Slovensko pripravené?

08.12.2016 00:14

Podľa záverov novej štúdie Cisco Global Cloud Index  dosiahne do roku 2020 ročný objem cloudovej dátovej premávky až 14,1 zettabajtov (ZB). To znamená, že v porovnaní s rokom 2015, keď celková premávk ...

Prieskumy trhu

Slovenskí žiaci zaostávajú v matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti

07.12.2016 00:07

Slovensko v porovnaní s priemerom krajín OECD zaostáva vo všetkých troch oblastiach – matematickej, čitateľskej aj prírodovednej gramotnosti. Výsledky slovenských 15-ročných žiakov sú podľa medzináro ...

Prieskumy trhu 1

Analytici zverejnili hlavné predpovede o digitálnej budúcnosti

07.12.2016 00:13

Hlavné predpovede na rok 2017 a nasledujúce roky vychádzajú z troch hlavných vplyvov postupujúcej digitálnej inovácie: skúseností a zapojenia používateľov (zákazníkov), inovácie v oblasti biznisu a se ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá