Image
23.4.2014 0 Comments

V internetovej reklame sa vlani prvýkrát otočilo viac peňazí než v televíznej reklame

Blesk_reklama.jpg Príjmy z internetovej reklamy v USA boli v roku 2013 po prvýkrát vyššie ako z reklám v televíznom vysielaní. Zásluhu na tom má najmä väčšie množstvo peňazí investovaných do mobilnej reklamy.

Tržby za digitálnu reklamu predstavovali podľa údajov spoločnosti PricewaterhouseCoopers 42,8 mld. dolárov, čo je o 17 % viac ako v roku 2012. Na prvej priečke ostávajú naďalej príjmy z reklám vo vyhľadávaní, ktoré tvoria o niečo menej ako polovicu trhu (46 %). Výdavky na televíznu reklamu však stále majú významný trhový podiel, ich objem vlani predstavoval 74,5 mld. dolárov (bežné televízne vysielanie + káblové stanice).

Blesk_an_reklama_graf.jpg

Mobilná reklama pokračovala v rýchlom tempe rastu, príjmy z nej sa vlani zdvojnásobili v medziročnom porovnaní na 7,1 mld. dolárov. V každom type internetovej reklamy sa v minulom roku zaznamenal rast čistých príjmov, no ich podiel na trhu sa zmenšil v prospech mobilnej reklamy.

Dominantné postavenie na trhu mobilnej reklamy majú spoločnosti Google a Facebook, ktorým vlani dovedna patrilo asi 67 % amerického trhu.

Zdroj: hmashable.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 2

Hyperloop bude aj v Českej republike. Cesta z Bratislavy do Brna potrvá len 10 minút

20.01.2017 00:25

Na realizáciu futuristického dopravného systému Elona Muska Hyperloop sa podujali už dve spoločnosti – Hyperloop One a Hyperloop Transportation Technologies (HTT). Tá druhá už získala investície v hod ...

Biznis

Tvorca Androidu chce uviesť na trh high-end smartfón, ktorý bude vážnou konkurenciou pre Apple aj Samsung

19.01.2017 00:35

Tvorca operačného systému Android Andy Rubin chce spolu s asi 40-členným tímom bývalých zamestnancov Googlu a Applu založiť spoločnosť Essential. Tá bude pracovať na viacerých spotrebiteľských hardvér ...

Biznis

Schengen pre dáta. EK chce odstrániť bariéry voľného cezhraničného pohybu dát v EÚ

16.01.2017 00:07

Európska komisia navrhla politické a právne riešenia na uvoľnenie potenciálu dátového hospodárstva EÚ. Ide pri tom o súčasť stratégie digitálneho jednotného trhu, ktorú predstavila v máji 2015. Inform ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá