SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

V internetovej reklame sa vlani prvýkrát otočilo viac peňazí než v televíznej reklame

0
Príjmy z internetovej reklamy v USA boli v roku 2013 po prvýkrát vyššie ako z reklám v televíznom vysielaní. Zásluhu na tom má najmä väčšie množstvo peňazí investovaných do mobilnej reklamy. Tržby za digitálnu reklamu predstavovali podľa údajov spoločnosti PricewaterhouseCoopers 42,8 mld. dolárov, čo je o 17 % viac ako v roku 2012. Na prvej priečke ostávajú naďalej príjmy z reklám vo vyhľadávaní, ktoré tvoria o niečo menej ako polovicu trhu (46 %). Výdavky na televíznu reklamu však stále majú významný trhový podiel, ich objem vlani predstavoval 74,5 mld. dolárov (bežné televízne vysielanie + káblové stanice). Mobilná reklama pokračovala v rýchlom tempe rastu, príjmy z nej sa vlani zdvojnásobili v medziročnom porovnaní na 7,1 mld. dolárov. V každom type internetovej reklamy sa v minulom roku zaznamenal rast čistých príjmov, no ich podiel na trhu sa zmenšil v prospech mobilnej reklamy. Dominantné postavenie na trhu mobilnej reklamy majú spoločnosti Google a Facebook, ktorý ...

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať