17.9.2012 0 Comments

V druhom kvartáli 2012 vzrástli reklamné výdavky v USA o 0,9 %

V druhom kvartáli 2012 vzrástli reklamné výdavky v USA oproti rovnakému obdobiu predchádzajúceho roka o 0,9%, čím dosiahli celkovú úroveň 34,4 mld. USD. Vyplýva to z monitoringu reklamných výdavkov, ktorý zverejnila spoločnosť Kantar Media, do siete ktorej patrí aj sektor Media Intelligence agentúry TNS Slovakia. Celkové výdavky za prvý polrok 2012 tak celkovo vzrástli o 1,9 % na 67,1 mld. USD.

"Tempo rastu reklamných výdavkov sa v druhom kvartáli mierne spomalilo, nebolo možné nadviazať na jeho pozitívny vývoj zo začiatku roka", povedal Jon Swallen zo spoločnosti Kantar Media North America. "Reklamný trh odráža pomalý rast oživenia ekonomiky. Predbežné výsledky naznačujú, že v dôsledku Letnej olympiády a politickej reklamy, by reklamný trh v treťom kvartáli mohol dosiahnuť krátkodobé zlepšenie, ale z hľadiska dlhodobého trendu budú investície do reklamy súvisieť s obmedzovaním výdavkov spotrebiteľov na kúpu tovarov a služieb, ktoré výrobcovia ponúkajú."

Reklamné výdavky podľa médií
V druhom kvartáli 2012 dominovali reklamnému trhu televízie, ktoré v tomto období dosiahli nárast, a to o 4,4%. Výdavky do káblových televízií vzrástli o 4,2%, pričom tento rast spôsobila najmä zmena športovej programovej štruktúry a lepší rating sledovanosti. Výdavky do terestriálnych televízií klesli o 0,4%. Bolo to spôsobené sledovanosťou s posunom času (time-shifting), ktorá investície z reklám počas finálových zápasov basketbalového turnaja mužov NCAA presunula z apríla späť do prvého štvrťroka.

Výdavky do reklamných televízií vzrástli o 4,6%. Tento nárast podporila prvá vlna reklamných výdavkov politických strán, ktorú odštartovali prezidentské kampane v tzv. swing štátoch (štáty USA, v ktorých politické strany alebo kandidáti nemajú dostatočnú podporu). Dvojciferný nárast výdavkov do reklamných televízií v týchto geografických oblastiach dosť výrazne kontrastoval v porovnaní s len 2-3% mierou rastu výdavkov do reklamných televízií vo všetkých ostatných oblastiach.

Výdavky do hispánskych terestriálnych televízií vzrástli o 17,8%, a to najmä vďaka vyšším reklamným výdavkom výrobcov áut a rýchloobrátkového tovaru. Výdavky do televízií združených v tzv. „syndication" dosiahli nárast, a to o 10%, čomu pomohla hlavne vyššia sledovanosť ako aj väčší počet odvysielaných hodín.

Väčšie rozdiely boli zaznamenané mimo televízneho sektora. Viacokruhové rádiá zaznamenali nárast o 20%, ale tento nárast bol umelo spôsobený pridaním väčšieho počtu monitorovaných vysielaných hodín. Výdavky v outdoorových médiách vzrástli o 2,5%, čo je deviaty po sebe nasledujúci kvartálny nárast, ktorý bol tentokrát spôsobený väčšími investíciami do reklamy zo strany maloobchodu a lokálnych služieb.

Internetová reklama klesla v druhom kvartáli o 5,4%. Do celkového monitoringu však nie sú zahrnuté niektoré formáty, ako napríklad videá a mobilné formáty. Tento pokles bol spôsobený menším počtom zobrazovanej reklamy na priemerných webových stránkach, čo do istej miery vyvážil vyšší priemer CPM (Cost Per Mille).

Printové médiá pokračovali v klesajúcom trende. Reklamné výdavky v nedeľných časopisoch klesli o 7,9% a v spotrebiteľských časopisoch o 2,6%, bolo to spôsobené výrazným obmedzením reklamných výdavkov farmaceutických spoločností a výrobcov automobilov. Reklamné príjmy regionálnych novín boli väčšie o 1,9%, čo mala za následok hlavne redukcia príjmov zo strany spoločností finančných služieb, cestovných a telekomunikačných spoločností. Národné noviny zaznamenali obmedzenia reklamy vo všetkých hlavných produktových kategóriách, a tak počas druhého kvartálu príjmy v tomto periodiku poklesli o 10,7%.

Reklamné výdavky podľa zadávateľov
Reklamné výdavky top 10 najväčších zadávateľov dosiahli v prvom kvartáli tohto roka 3 578,0 mil. USD, čo v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka predstavuje pokles o 5,5%. Top 100 zadávateľov reklamy tvorí spolu viac ako dve pätiny všetkých zaznamenaných reklamných výdavkov, ich výdavky na reklamu narástli o 1,1%.

Z top 10 najväčších zadávateľov dosiahli nižšie výdavky na reklamu v druhom kvartáli traja zadávatelia (AT&T, General Motors, Procter & Gamble), ktorí si šetrili reklamné rozpočty na podporu blížiacich sa Olympijských hier.

Najväčším zadávateľom bola aj v druhom kvartáli 2012 spoločnosť Procter & Gamble. V tomto období minula na reklamu celkovo 577,3 mil. USD, v porovnaní s druhým kvartálom 2011 to však predstavuje pokles o 13,2%. Znamená to už šiesty po sebe nasledujúci pokles reklamných výdavkov. Spoločnosť P&G sprísnila svoje marketingové rozpočty a presunula časť reklamných výdavkov z tradičných médií do iných foriem reklamy.

Najväčší percentuálny pokles, a to až o 30,1%, dosiahla spoločnosť General Motors. Jej reklamné výdavky za obdobie druhého kvartálu 2012 dosiahli výšku 291,9 mil. USD. Výška reklamných výdavkov tejto spoločnosti tak dosiahla najnižšiu úroveň za ostatných desať rokov. Na porovnanie, Toyota Motor minula v druhom kvartáli 2012 na reklamu 285,0 mil. USD, čo je nárast oproti rovnakému obdobiu minulého roka, kedy bolo Japonsko postihnuté zemetrasením a tsunami, a kedy všetky japonské spoločnosti obmedzili svoje reklamné rozpočty, o 22,7%.

Reklamné výdavky dvoch najväčších telekomunikačných operátorov majú aj naďalej klesajúcu tendenciu. Spoločnosť AT&T znížila svoje reklamné výdavky o 21% na úroveň 375,5 mil. USD a spoločnosť Verizon Communication zredukovala svoje mediálne rozpočty o 14,7%, čo predstavuje 326,9 mil. USD.

Spoločnosť Unilever sa opäť dostala medzi top 10 zadávateľov. Zvýšila reklamné rozpočty o 48,6%, čím dosiahli výšku 278,3 mil. USD. Mediálny výdavky spoločnosti Comcast vzrástli o 12,8% a dosiahli 469,7 mil. USD, najmä vďaka svojej divízii filmových štúdií a jej vyšších rozpočtov. Spoločnosť L´Oreal investovala do reklamy o 0,9% viac a minula 377,8 mil. USD, čo odráža agresívnu marketingovú stratégiu na podporu ich kozmetiky a značiek starostlivosti o vlasy.

Reklamné výdavky podľa produktových kategórií
Výdavky v 10-tich najväčších kategóriách vzrástli v druhom kvartáli tohto roku o 1,3% na 21,25 mld. USD.

Najväčšie výdavky v rámci produktových kategórií dosiahla kategória maloobchod, a to vo výške 3 387,4 mi USD a nárastom o 0,9%. Zároveň však táto kategória dosiahla oproti prvému kvartálu 2012 prudký pokles. Vyššie reklamné výdavky mal segment obchodných domov, naopak, nižšie zase dosiahli obchody pre domácich majstrov a domáce potreby.

Automobilový priemysel bol druhou najväčšou kategóriou, celkovo do reklamy investoval 3 373,5 mil. USD, čo je nárast o 7,7%. Reklamné rozpočty predajcov áut sa navýšili o 16,8%, kým výrobcov len o 2,2%. Rast v tejto kategórii v roku 2012 spôsobili hlavne spoločnosti Toyota a Honda. Marketingové aktivity a produkcia týchto spoločností boli v predchádzajúcom roku výrazne obmedzené v dôsledku zemetrasenia a tsunami v Japonsku. Ostatní výrobcovia áut v druhom kvartáli 2012 stagnovali.

Výdavky v druhom kvartáli v kategórii produktov osobnej starostlivosti vzrástli o 3,8% a dosiahli výšku 1 897,3 mil. USD, pričom tempo rastu udával konkurenčný boj vedúcich spoločností z oblasti kozmetiky, starostlivosti o vlasy a starostlivosti o pleť. Mediálne investície v kategórii reštaurácii vzrástli o 2,1% s celkovými investíciami 1 525,7 mil. USD, čomu pomohla veľká reklamná kampaň spoločností rýchleho občerstvenia Burger King a Wendy´s.

V kategórii telekomunikácie bol druhý kvartál v znamení poklesu reklamných výdavkov o 2,4%, pričom tieto výdavky predstavujú 1 990,9 mil. USD. Reklamné rozpočty mobilných operátorov sa znížili v dôsledku rastu účastníkov a rastu kapitálových investícií do obnovy mobilných sietí, zatiaľ čo televízne služby a ich provideri pokračovali v navyšovaní svojich mediálnych rozpočtov.

Vo financiách dosiahli výdavky do reklamy pokles, a to o 3,4% s celkovými výdavkami vo výške 1 921,9 mil. USD, čo je výsledok redukcie reklamných rozpočtov zo strany spoločností kreditných kariet a pokračujúceho oslabenia v rámci segmentu spotrebiteľského bankovníctva.

Výdavky v kategórii potraviny a cukrovinky stále klesajú. V druhom kvartáli dosiahla táto kategória pokles o 5,5% a výšku 1 538,9 mi. USD.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Biznis

Automobilky sa dohodli o výstavbe siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily po celej Európe

01.12.2016 00:15

Automobilky BMW Group, Daimler, Ford Motor Company a skupina Volkswagen s Audi a Porsche uzavreli dohodu o spolupráci pri výstavbe siete vysokovýkonných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá, pokrý ...

Biznis

V Prahe má vo februári odštartovať škola pre youtuberov. Školáci zaplatia 5000 korún...

28.11.2016 00:18

V Prahe sa vo februári otvorí škola pre U2berov. Ako sa píše na stránke projektu, za ktorým stojí firma Books and Cards S.G.J.Š., s.r.o., chlapci a dievčatá sa tu v bloku workshopov naučia bezpečne a  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá