14.2.2012 0 Comments

V SR sú ceny na internete menšie a v obchodoch vyššie, ako je priemer EÚ

Na Slovensku, ale tiež v Českej republike a Maďarsku sú ceny v internetových obchodoch nižšie a v kamenných obchodoch zasa vyššie, ako je priemer Európskej únie. Dokázal to prieskum agentúry Civic Consulting pre Európsku komisiu, z ktorého tiež vyplýva, že škála ponuky e-shopov je priemerne 2,5x väčšia ako u veľkých kamenných predajcov.

„Že je v SR vyššia cenová hladina ako v mnohých štátoch EÚ, je všeobecne známe, rovnako ako to, že na internete sú ceny nižšie než v klasických obchodoch. Potešujúce však je, že z prieskumov vyplynulo, že ceny na slovenskom internete sú nižšie, ako je priemer EÚ a preto sú evidentne pre slovenských spotrebiteľov výhodnejšie.", upozorňuje Jitka Součková, marketingová riaditeľka HEJ.sk.

Prieskum tiež dokázal, že zatiaľ čo na Slovensku, Maďarsku a v Českej republike boli na danej vzorke produktov ceny na internete nižšie a ceny v kamenných predajniach vyššie, než je priemer EÚ, tak ceny vo Veľkej Británii a v Poľsku boli u oboch typov predajcov nižšie a naopak vo Švédsku, Dánsku a Rumunsku vyššie.

Tieto fakty potvrdzujú aj dáta popredného slovenského internetového obchodu HEJ.sk. „Ceny na www.hej.sk sú v mnohých prípadoch aj o 50% nižšie ako odporúčané maloobchodné ceny, za ktoré sa často tovar ponúka v kamenných predajniach.", hovorí Jitka Součková.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že veľa zákazníkov (18%) hľadá informácie o produkte a cenách v kamenných predajniach, aby následne nakúpili online. Opačný postup, teda informácie online-nákup offline, je tiež bežný, využíva ho priemerne 15% nakupujúcich.

Podľa štúdie minie v Slovenskej republike na internete 201 - 500 € ročne 33% ľudí (priemer EÚ 27%) a 501 - 1000 € 19%, rovnako ako priemer EÚ. Priemerný ročný internetový účet v Slovenskej republike je 556 eur, pričom medián je 300 eur. Priemer EÚ je 939 eur a medián je 439 eur.

V EÚ zákazníci najčastejšie platia kartou (63%), nasledujú online platby (36%), bankový prevod (31%) a dobierka (20%), v SR zákazníci najčastejšie využívajú dobierku (71%), bankový prevod (53%), platobné karty (35%) a online platby (15%).

V cudzine nakupuje online až 59% Slovákov, Čechov len 19%, priemer EÚ je 32 %. Slováci najviac nakupujú v ČR (59%), Nemecku a Veľkej Británii (15%) a Česi pre online nákup v zahraničí volia najčastejšie Nemecko (24%) a USA (23%). Z hľadiska cezhraničných nákupov v rámci celej EÚ spotrebitelia najčastejšie volia Nemecko (27%), Veľkú Britániu (24%) a USA (23%).

Prieskum realizovala agentúra Civic Consulting pre Európsku komisiu v 27 krajinách Európskej únie. Cenové porovnanie robila v 17 krajinách vrátane Slovenska a Českej republiky.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Schengen pre dáta. EK chce odstrániť bariéry voľného cezhraničného pohybu dát v EÚ

16.01.2017 00:07

Európska komisia navrhla politické a právne riešenia na uvoľnenie potenciálu dátového hospodárstva EÚ. Ide pri tom o súčasť stratégie digitálneho jednotného trhu, ktorú predstavila v máji 2015. Inform ...

Biznis

10 trendov v oblasti podnikových sietí v roku 2017

14.01.2017 00:20

Stojíme na pokraji zásadných technologických zmien. Uplynulý rok vydláždil cestu a pripravil podmienky pre budúcnosť, ktorá rýchlo získava jasné obrysy. V roku 2017 môžeme očakávať týchto desať zmien, ...

Biznis 1

S kamerou na bratislavskom kole robotickej súťaže FIRST LEGO League (video)

16.01.2017 00:15

Tvorivosť žiakov a študentov je jeden z kľúčových faktorov ich budúcej úspešnosti a aj potvrdenie kvalitatívnej úrovne výučby informatiky v školách. Preto sme sa s našou kamerou prišli pozrieť na prie ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

qubitconference

Najnovšie videá