14.2.2012 0 Comments

V SR sú ceny na internete menšie a v obchodoch vyššie, ako je priemer EÚ

Na Slovensku, ale tiež v Českej republike a Maďarsku sú ceny v internetových obchodoch nižšie a v kamenných obchodoch zasa vyššie, ako je priemer Európskej únie. Dokázal to prieskum agentúry Civic Consulting pre Európsku komisiu, z ktorého tiež vyplýva, že škála ponuky e-shopov je priemerne 2,5x väčšia ako u veľkých kamenných predajcov.

„Že je v SR vyššia cenová hladina ako v mnohých štátoch EÚ, je všeobecne známe, rovnako ako to, že na internete sú ceny nižšie než v klasických obchodoch. Potešujúce však je, že z prieskumov vyplynulo, že ceny na slovenskom internete sú nižšie, ako je priemer EÚ a preto sú evidentne pre slovenských spotrebiteľov výhodnejšie.", upozorňuje Jitka Součková, marketingová riaditeľka HEJ.sk.

Prieskum tiež dokázal, že zatiaľ čo na Slovensku, Maďarsku a v Českej republike boli na danej vzorke produktov ceny na internete nižšie a ceny v kamenných predajniach vyššie, než je priemer EÚ, tak ceny vo Veľkej Británii a v Poľsku boli u oboch typov predajcov nižšie a naopak vo Švédsku, Dánsku a Rumunsku vyššie.

Tieto fakty potvrdzujú aj dáta popredného slovenského internetového obchodu HEJ.sk. „Ceny na www.hej.sk sú v mnohých prípadoch aj o 50% nižšie ako odporúčané maloobchodné ceny, za ktoré sa často tovar ponúka v kamenných predajniach.", hovorí Jitka Součková.

Z prieskumu ďalej vyplynulo, že veľa zákazníkov (18%) hľadá informácie o produkte a cenách v kamenných predajniach, aby následne nakúpili online. Opačný postup, teda informácie online-nákup offline, je tiež bežný, využíva ho priemerne 15% nakupujúcich.

Podľa štúdie minie v Slovenskej republike na internete 201 - 500 € ročne 33% ľudí (priemer EÚ 27%) a 501 - 1000 € 19%, rovnako ako priemer EÚ. Priemerný ročný internetový účet v Slovenskej republike je 556 eur, pričom medián je 300 eur. Priemer EÚ je 939 eur a medián je 439 eur.

V EÚ zákazníci najčastejšie platia kartou (63%), nasledujú online platby (36%), bankový prevod (31%) a dobierka (20%), v SR zákazníci najčastejšie využívajú dobierku (71%), bankový prevod (53%), platobné karty (35%) a online platby (15%).

V cudzine nakupuje online až 59% Slovákov, Čechov len 19%, priemer EÚ je 32 %. Slováci najviac nakupujú v ČR (59%), Nemecku a Veľkej Británii (15%) a Česi pre online nákup v zahraničí volia najčastejšie Nemecko (24%) a USA (23%). Z hľadiska cezhraničných nákupov v rámci celej EÚ spotrebitelia najčastejšie volia Nemecko (27%), Veľkú Britániu (24%) a USA (23%).

Prieskum realizovala agentúra Civic Consulting pre Európsku komisiu v 27 krajinách Európskej únie. Cenové porovnanie robila v 17 krajinách vrátane Slovenska a Českej republiky.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Biznis

Automobilky sa dohodli o výstavbe siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily po celej Európe

01.12.2016 00:15

Automobilky BMW Group, Daimler, Ford Motor Company a skupina Volkswagen s Audi a Porsche uzavreli dohodu o spolupráci pri výstavbe siete vysokovýkonných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá, pokrý ...

Biznis

V Prahe má vo februári odštartovať škola pre youtuberov. Školáci zaplatia 5000 korún...

28.11.2016 00:18

V Prahe sa vo februári otvorí škola pre U2berov. Ako sa píše na stránke projektu, za ktorým stojí firma Books and Cards S.G.J.Š., s.r.o., chlapci a dievčatá sa tu v bloku workshopov naučia bezpečne a  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá