30.9.2015 0 Comments

Turizmus a cestovný ruch sa začnú viac spoliehať na dáta

Deväť z desiatich firiem, ktoré pôsobia v turizme a cestovnom ruchu si uvedomujú, že potrebujú viac využívať analýzy dát pre lepšie rozhodovanie.

Ak chcú firmy v turizme a cestovnom ruchu lepšie spoznať zákazníkov, čiže porozumieť na čom im záleží, za čo sú ochotní zaplatiť, ako vnímajú jednotlivé značky a ako sa správajú v digitálnom svete, potrebujú viac analyzovať dáta a premieňať ich na užitočné informácie. Vyplýva to z prieskumu, ktorý urobili MIT Sloan Management Review so softvérovou a poradenskou spoločnosťou SAS.

Pre firmy, ktoré pôsobia v turizme a cestovnom ruchu, nie je využívanie transakčných a zákazníckych dát úplnou novinkou. Napríklad aerolínie začali analyzovať dáta už koncom 80. rokov minulého storočia, aby mohli priebežne optimalizovať ceny podľa ponuky a dopytu. Neskôr sa k nim pridali hotely, prevádzkovatelia výletných lodí či autopožičovne.

Hoci cena je pre rozhodovanie spotrebiteľov nepochybne dôležitá, sama osebe nie je zárukou úspešného predaja. Rolu zohrávajú aj faktory ako sú pohodlie, minulé skúsenosti, vybavenie či doplnkové služby, komentáre a hodnotenie na webe či na sociálnych sieťach, aj vernostné programy.

Väčšina firiem z odvetvia priznáva, že v súčasnosti dáta nevyužívajú dostatočne, hoci ich zhromažďujú obrovské množstvá - či už cez vernostné karty, webové stránky s hodnoteniami cestovateľov, alebo z internetového surfovania a online rezervácií. Z dostupných dát sa môžu o cestovateľoch dozvedieť oveľa viac ako vedia dnes a lepšie odhadnúť čo, ako a kedy zákazníkovi ponúknuť.

Až 63 percent respondentov v turizme a doprave plánuje počas nasledujúcich 12 mesiacov investovať do analytického softvéru, čo je výrazne viac ako v iných odvetviach, kde má podobný zámer 52 percent spoločností. Viac firiem v turizme v porovnaní s inými odvetviami tiež plánuje investovať do školení svojich ľudí v oblasti analytiky.

Prieskum MIT Sloan Management Review a firmy SAS ďalej ukázal, že vyše polovica (54 percent) respondentov považuje analýzy dát za spôsob ako zvýšiť konkurenčnú schopnosť firmy. Väčšina tiež verí, že analytika zlepšuje aj schopnosti inovovať.

„V hotelovom biznise predávame niečo, čo je mimoriadne prchavé. Každá noc, kedy nepredáme izbu, je premrhaná príležitosť, ktorá sa nikdy nevráti. Preto potrebujeme lepšie oslovovať a zasiahnuť zákazníkov a umožniť im nakupovať spôsobom, aký im vyhovuje. Analytika musí podporovať inovácie," uviedol Dexter Wood, senior viceprezident Business and Investment Analytics hotelovej siete Hilton Worldwide.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá