Image
21.4.2015 0 Comments

Tri stratégie, ktoré pomôžu maximalizovať prínos softvéru pre biznis

Víziou Billa Forda z predstavenstva firmy Ford je radikálne zmeniť obchodný model automobilky. Vo svete vozidiel neustále pripojených do internetu nechce byť Ford iba výrobcom automobilov, ale aj poskytovateľom služieb postavených na softvéri, ktoré zvýšia bezpečnosť pasažierov a zlepšia efektívnosť premávky. Aj iní manažéri, a to zďaleka nie iba z IT oddelení, by si mali klásť otázky, akú rolu zohráva softvér v živote firmy a ako sa dá využiť na zásadné prekopanie odvetvia, na vytváranie nových trhov či na prilákanie nových klientov. Štúdia The Future of Applications definuje tri stratégie, ktoré môžu firmám pomôcť využiť technologické zmeny a zvýšiť rolu softvéru v podnikaní, ale aj zrýchliť vývoj firemných aplikácií šitých na mieru. Aké by teda mali byť softvérové aplikácie budúcnosti? 1. Tekuté Prvá charakteristika sa dá zhrnúť pod metaforu tekuté aplikácie. Ak majú byť firmy agilné a rýchle, nemôžu si dovoliť komplexný, zdĺhavý a drahý vývoj aplikácií alebo masívne niekoľkomesačné implementácie. Softvér potrebujú vyvíjať modernejšie - pomocou opätovne využiteľných komponentov, ktoré umožnia rýchlo skladať aplikácie na podporu meniacich sa potrieb biznisu. Príkladmi sú OpenTable, webový rezervačný systém reštaurácií alebo známa službu Uber, ktorá konkuruje tradičným taxislužbám. Keď chcú tieto firmy pridať novú funkcionalitu, napríklad na odosielanie správ klientom, že ich stôl v podniku je pripravený alebo auto pristavené, nevyvíjajú si ich samy. Namiesto toho sa obrátia na cloudových poskytovateľov, ako je Twilio, ktorý ponúka takúto funkcionalitu ako súčasť vopred pripravenej platformy. Predpokladom na budovanie tekutých aplikácií je sprístupnenie API. Napríklad Swisscom chce tento rok sprístupniť 120 nových API, aby mohol začať ľahšie využívať vopred pripravené softvérové komponenty. Dôležité je takisto zvažovať pri softvéri umiestnenie v cloude. Hoci spočiatku môžu byť nasadené interne, mali by byť na cloud vopred pripravené. 2. Inteligentné Druhá c ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Red Hat a Veracomp: Open source a cloudy

09.12.2016 12:05

Cieľom ďalšej z radu spoločných akcií firiem Red Hat a Veracomp Slovakia v Bratislave bola prezentácia produktov, služieb a stratégií týkajúcich sa najhorúcejších tém IT podpory biznisu s využitím naj ...

ITPro

Právne okienko

08.12.2016 12:02

1. Ako postupovať, ak obchodník nechce uznať reklamáciu tovaru objednaného z e-shopu? V takomto prípade môžu nastať v zásade dve situácie. Ak zákazník reklamuje tovar do 12 mesiacov od jeho kúpy, mož ...

ITPro

Red Hat Forum 2016: Otvorená digitálna transformácia

09.12.2016 11:51

Podujatím v Prahe pre región CENE (stredná a severná Európa) rezonovala komunitná atmosféra a snaha o spoluprácu podľa pravidla „každý s každým“. IT musí priniesť do digitálneho biznisu novú kultúru a ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá