Image
23.8.2016 0 Comments

Trh spotrebného tovaru na slovenskom trhu rástol o takmer 12 percent

Nárast bol ťahaný všetkými sektormi okrem fota, ktoré zaznamenalo pokles o takmer 17 percent. Naopak, najviac sa darilo telekomunikáciám – s prírastkom o 25 percent.

Spotrebná elektronika
V druhom kvartáli 2016 zaznamenal sektor spotrebnej elektroniky rast na úrovni 14,9 percenta v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2015. Predaje televízorov v 2. kvartáli 2016 oproti 2. kvartálu 2015 významne vzrástli v hodnotovom vyjadrení, a to hlavne vďaka väčšej orientácii zákazníkov na uhlopriečky 40 palcov a viac, ktoré medziročne vzrástli o takmer 22 percent. Silný rast bol zaznamenaný aj v segmente set-top-boxov, a to hlavne vďaka rastúcemu záujmu o funkciu DVB-S2, ktorý vyvolal plánovaný prechod na druhú generáciu štandardu pre satelitné vysielanie v roku 2016.

Foto
V 2. kvartáli 2016 sektor fota v Slovenskej republike klesal takmer o 17 percent v porovnaní s rovnakým obdobím roku 2015.
V druhom kvartáli 2016 došlo k poklesu podielu fotoaparátov s pevným objektívom v prospech fotoaparátov s vymeniteľným objektívom. Rovnako sa medziročne zdvihla priemerná cena digitálnych zrkadloviek a kompaktov s pevným objektívom.

Veľké domáce spotrebiče
Dva najväčšie segmenty tohto sektoru – práčky a chladničky – rástli v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku o 7,2 respektíve 9,6 percenta. Rast v segmente práčok bol ťahaný zvýšeným dopytom po modeloch s predným plnením a kombinácii práčky a sušičky. V segmente umývačiek riadu v 2. kvartáli 2016 vzrástol predaj vstavaných modelov oproti rovnakému obdobiu 2015.

Malé domáce spotrebiče
V 2. kvartáli 2016 došlo k nárastu hodnoty v sektore malých domácich spotrebičov o 13 percent v porovnaní s 2. kvartálom 2015.  Všetky segmenty rástli, s výnimkou odšťavovačov a lisov na citrusy, ktoré klesli o 16,2 percenta.
On-line predaj rástol rovnakým tempom ako offline predaj. Cena rástla viac agresívne v tradičných kanáloch (offline). Priemerné ceny sa zvýšili vo všetkých produktových skupinách, a to najmä z dôvodu posunu záujmu smerom k drahším modelom.

Informačné technológie
Oproti 2. kvartálu 2015 vzrástol trh informačných technológií v 2. kvartáli 2016 o takmer 4 percentá. Rast bol generovaný vďaka segmentu notebookov, ktoré dokázali rásť o takmer 9 percent, a to aj vďaka väčšej priemernej cene. Nárast o 13 percent zaznamenali dotykové zariadenia. Z pohľadu monitorov bol medzi zákazníkmi väčší záujem o zariadenia s väčšou uhlopriečkou (24 palcov a viac).

Telekomunikácie *
Trh telekomunikácií zaznamenal v 2. kvartáli 2016 nárast o 25 percent v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku. Podiel smartfónov s podporou LTE dosiahol v 2. kvartáli 84 percent..

*Data za „open market“

Kancelárska technika
Trh kancelárskej techniky vzrástol o 9,2 percenta v 2. kvartáli 2016 v porovnaní s 2. kvartálom 2015. Rast bol ťahaný hlavne rastom hodnoty v segmente laserových tlačiarenských zariadení.

GfK TEMAX® správy za všetkých 41 krajín, vrátane dátových tabuliek sú dostupné na: http://temax.gfk.com/reports/

Stiahnuť (PDF)

Zdroj: http://www.gfk.com/sk

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Tlačové správy

Unibail-Rodamco, Niantic a Pokémon vstúpili do partnerstva zameraného na mobilnú aplikáciu Pokémon Go

13.01.2017 08:30

Spoločnosť Unibail-Rodamco, ktorá je najväčšou obchodno-realitnou skupinou v Európe, uzatvára v spolupráci s nadnárodnou spoločnosťou The Pokémon Company International partnerstvo so softvérovým vývoj ...

Tlačové správy

Canon získava popredného výrobcu zdravotníckych zariadení Toshiba Medical Systems a vytvára z neho svoju dcérsku spoločnosť

13.01.2017 08:20

Spoločnosť Canon, líder v oblasti digitálneho spracovania obrazu, oznámila, že na základe kladného rozhodnutia regulačných orgánov jej predstavenstvo odsúhlasilo prevod akcií japonskej spoločnosti Tos ...

Tlačové správy

Viac ako 1,6 milióna ponúknutých miest – taký bol prvý rok BlaBlaCar na Slovensku a v Čechách

13.01.2017 08:18

Celosvetová platforma pre spolujazdu BlaBlaCar vstúpila na slovenský a český trh pred rokom. Za ten čas stihli vodiči ponúknuť na spolujazdu 1 682 217 miest. Prebrázdili dokopy trasu dlhú takmer 136 m ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá