SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement SAMSUNG_042024 Advertisement

Trh IT vzrástol v prvom kvartáli o viac ako 7 %

Tlačové správy
0

prieskum.jpg V prvom kvartáli tohto roka zaznamenal trh technického spotrebného tovaru medziročne nárast o 8,4 % v hodnotovom vyjadrení a dosiahol tak úroveň 194 mil. eur. Vyplýva to z prieskumu GfK Temax, ktorý pripravila výskumná spoločnosť GfK Slovakia. Okrem fotografického sektoru rástli všetky segmenty.

V prvom štvrťroku 2014 evidoval trh digitálnych fotoaparátov pokles z hľadiska hodnoty o takmer 19 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Za negatívnym vývojom stojí podľa výskumnej spoločnosti predovšetkým segment kompaktov s pevným objektívnom, ktorý sa medziročne výrazne prepadá.

Obrat sektoru telekomunikácií pokračoval v raste aj v prvom kvartáli 2014. Medziročne táto oblasť vykázala nárast o 27,4 %. "Na tomto vývoji sa pozitívne podieľal predovšetkým segment smartfónov, ale aj headsetov. Zvýšený dopyt bol najmä po smartfónoch s väčšou uhlopriečkou," informovala spoločnosť.

Trh informačných technológií sa v hodnotovom vyjadrení zvýšil o viac ako 7 % v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka. Na pozitívnom vývoji sa podľa zverejnených informácií najviac podieľali obe kľúčové kategórie, a to prenosné počítače a media tablety. "V rámci prenosných počítačov sa darilo ultratenkým počítačom, naopak, netbooky tvorili už iba nepatrnú časť trhu. Media tablety dokázali generovať dvojciferný hodnotový rast, a to aj napriek tomu, že je v rámci tejto kategórie stále zjavná silná cenová erózia," vysvetlila spoločnosť. V kladných hodnotách sa pohybovali aj stolné počítače, ktoré taktiež prispeli k celkovému nárastu trhu.

V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka, v prvom kvartáli rástol trh malých domácich spotrebičov o 8,4 %. Segment veľkých domácich spotrebičov vzrástol medziročne o 7,4 %.

GfK Temax je index sledovanosti technického spotrebného tovaru na trhu, ktorý vyvinula spoločnosť GfK. Výsledky sa zakladajú na pravidelných prieskumoch uskutočňovaných v maloobchodnom paneli GfK, ktorý sa skladá z viac ako 425 tis. maloobchodných predajní z celého sveta.

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať