Image
8.2.2016 0 Comments

Toyota Auris Hybrid Touring Sport 2015

Hybridný „kombík“ v druhej generácii Hybridný systém Hybrid Synergy Drive (HSD) od Toyoty je už dlhší čas známy vďaka modelu Prius. Hybridný systém Toyota HSD sa skladá zo spaľovacieho motora (zážihového) s objemom 1,8l pracujúceho s Atkinsonovým cyklom, planétového deliča výkonu, dvoch motor-generátorov, NiMH akumulátora a riadiacej jednotky s invertorom. Na palube je aj pomocný 12V akumulátor ktorý slúži iba na inicializáciu hybridného systému a napájanie podporných systémov. Treba zdôrazniť že na rozdiel od áut s bežným spaľovacím motorom, hybridný Auris nemá klasickú prevodovku (automatickú ani manuálnu), nemá žiadnu spojku, nemá štartér – jeho funkciu plní jeden z motor-generátorov a nemá ani alternátor, energiu dodávajú motor-generátory, podľa aktuálneho režimu. Spaľovací motor má naviac rozvody riešené priamym ozubeným prevodom bez potreby reťaze alebo remeňa. Ak nie je batéria dostatočne nabitá, naštartuje sa spaľovací motor a ten dodáva energiu. Rozbieha sa vždy na elektrinu, nakoľko elektromotor má na rozdiel od spaľovacieho točivý moment 207 Nm už od najnižších otáčok. Motor sa štartuje ak potrebujete viac výkonu, je slabá batéria alebo pri nízkych teplotách zapnuté kúrenie, takže sa musí zohriať motor. Počas jazdy, pokiaľ je dostatočne nabitá batéria a idete tak do 60km/h, systém preferuje elektromotor, motor je vypnutý. Ak treba viac výkonu motor sa automaticky naštartuje. Počas jazdy poznáte naštartovanie/vypnutie motora iba podľa displeja. Nekoná sa žiadne šklbanie ani zvukové prejavy. Pokiaľ dáte nohu z plynu alebo pribrzdíte, batérie sa nabíjajú rekuperáciou. Ak sú vybité pod 80 percent, nabíjajú sa aj bežnou jazdou. Pokiaľ idete ustálenou jazdou(napr. po diaľnici), Auris si necháva rezervu cca 20 percent na rekuperačné brzdenie, takže batéria sa nenabije doplna. Pri akcelerácii sa vždy zapája aj elektromotor (bez ohľadu na rýchlosť), takže ťahajú oba spolu . Pri väčších rýchlostiach je v činnosti iba spaľovací motor a elektromotor sa pripája len k ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Magazín

Čo dokáže odhaliť fleet manažment

07.12.2016 15:24

Systémy na monitorovanie vozidiel umožňujú sledovať a zaznamenávať nielen polohu vozidla podľa GPS, ale množstvo iných dôležitých informácií. Vo väčšine prípadov sú to údaje o aktuálnej rýchlosti, otá ...

Magazín

Thunderbolt 3 – jeden konektor pre všetky zariadenia

07.12.2016 15:14

Miniaturizácia klientskych zariadení, predovšetkým mobilných, poskytuje čoraz menej miesta na konektory klasických rozhraní, na druhej strane sa rozširujú možnosti a oblasti použitia týchto zariadení, ...

Magazín

Slovak Telekom ako partner pre Industry 4.0

07.12.2016 00:00

Reakciou na zvýšenie konkurencieschopnosti výrobných firiem súvisiacich s neustále rastúcou dynamikou trhov je nevyhnutnosť skracovať životný cyklus vývoja a prípravy výroby. To všetko pri neustále ra ...

Vyhľadávanie

ShowIT

Najnovšie videá