Image
3.3.2016 0 Comments

Technologické predikcie na rok 2016

  • Virtuálna realita sa tento rok stane trhom v hodnote jednej miliardy USD.
  • Výrazný potenciál rastu majú kognitívne technológie, ako napríklad počítačové videnie, spracovanie prirodzeného jazyka a učenie sa strojov.
  • Počet ľudí, ktorí používajú dotykovú platobnú službu tretej strany na nakupovanie vo svojich mobilných zariadeniach (smartfónoch a tabletoch), sa v roku 2016 pravdepodobne zvýši o 150 % na 50 miliónov pravidelných používateľov.
  • Zatiaľ čo celková hodnota trhu grafénových materiálov v roku 2016 pravdepodobne dosiahne len zopár desiatok miliónov USD, výdavky na výskum a vývoj v tomto roku sa zrejme budú pohybovať v stovkách miliónov USD. V strednodobom horizonte môže byť grafén použitý v produktoch v hodnote niekoľko miliárd USD ročne, ale úplné využitie potenciálu tohto materiálu môže trvať desaťročia.
  • Očakáva sa, že do konca roka 2016 bude len 0,3 % všetkých vlastníkov mobilných zariadení používať blokovanie reklám. Pravdepodobne to ohrozí menej ako 100 miliónov USD (0,1 %) z trhu mobilných reklám (smartfóny a tablety) v hodnote 70 miliárd USD.
  • V roku 2016 sa mobilné zariadenia (smartfóny a tablety) pravdepodobne stanú hlavnou platformou na hry z hľadiska výnosov zo softvéru. Očakáva sa, že výnosy dosiahnu 35 miliárd USD, čo je nárast o 20 % oproti roku 2015. Na porovnanie, očakávané výnosy z počítačových hier vo výške 32 miliárd USD a hier na konzoly vo výške 28 miliárd USD rastú len o 5 %, resp. 6 % oproti predošlému roku. Priemerný výnos za hru podľa platformy sa však bude výrazne líšiť.
  • E-športy v roku 2016 pravdepodobne dosiahnu globálne výnosy vo výške 500 miliónov USD, čo je nárast o 25 % z približne 400 miliónov USD v roku 2015. Zrejme ich bude sledovať takmer 150 miliónov pravidelných a príležitostných divákov. Tieto očakávané výnosy sú len zlomkom ligových výnosov v najobľúbenejších športoch, ako sú futbal, americký futbal, basketbal, bejzbal alebo ľadový hokej, ktoré sa pohybujú od 4 miliárd USD do 30 miliárd USD.
  • Očakáva sa, že počet internetových pripojení s rýchlosťou gigabit za sekundu (Gbit/s) vzrastie do konca roka desaťnásobne na desať miliónov, pričom asi 70 % budú pravdepodobne tvoriť pripojenia domácností. Dopyt bude rásť pravdepodobne v dôsledku väčšej dostupnosti a klesajúcich cien. Predpokladá sa, že v roku 2020 môže byť k sieťam s gigabitovou tarifou pripojených okolo 600 miliónov používateľov, čo je väčšina pripojených domácností na svete.
  • Očakáva sa, že spotrebitelia v roku 2016 priamo predajú alebo vymenia približne 120 miliónov použitých smartfónov a ich vlastníci tým získajú viac ako 17 miliárd USD. Ide o výrazné zvýšenie z 80 miliónov predaných smartfónov v roku 2015 v hodnote 11 miliárd USD. Až 10 % nových prémiových smartfónov (s cenou 500 USD a viac) zakúpených v roku 2016 bude mať do svojho vyradenia pravdepodobne troch alebo viac majiteľov.
  • Očakáva sa, že v roku 2016 sa bude zdieľať alebo sa uloží on-line 2,5 bilióna fotiek, čo je nárast o 15 % oproti predošlému roku. Viac ako 90 % týchto fotiek bude pravdepodobne zachytených smartfónom. Odhaduje sa, že zvyšok budú tvoriť snímky digitálnych zrkadloviek, kompaktných fotoaparátov, tabletov a prenosných počítačov. Tento odhad nezahŕňa bilióny fotiek, ktoré ostanú v pamäti týchto zariadení.
  • Očakáva sa, že v roku 2016 okolo 26 % používateľov smartfónov na rozvinutých trhoch neuskutoční tradičný telefonický hovor ani raz za týždeň. Ľudia, ktorí používajú výhradne dáta, neprestali komunikovať, ale nahrádzajú tradičné hlasové hovory kombináciou správ vrátane správ SMS, hlasových služieb a videoslužieb dodávaných cez internet.
  • Až 100 mobilných operátorov na svete bude na konci roka 2016 pravdepodobne ponúkať aspoň jednu hlasovú službu založenú na paketoch, čo je dvojnásobok medziročne a šesťnásobok oproti začiatku roka 2015. Podľa správy sa odhaduje, že približne 300 miliónov zákazníkov bude používať službu hlas cez Wi-Fi (Voice over Wi-Fi – VoWi-Fi) a/alebo hlas cez LTE (Voice over LTE – VoLTE), čo je dvojnásobok oproti začiatku roka a päťnásobok oproti začiatku roka 2015.

Tomáš Belavý
manažér, Deloitte

 

Zobrazit Galériu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá