Image
28.11.2012 0 Comments

Technológia vo figurínach pomáha sledovať zákazníkov

eyesee_mannequin.jpg Facebook a Google nie sú jediné spoločnosti s možnosťami sledovať vás. Kamenné obchody to takisto dokážu vďaka trochu strašidelnej technológii.

Nie je nijaké tajomstvo, že niektoré spoločnosti sledujú naše on-line aktivity, aby zistili naše záujmy a mohli používať cielené reklamy, pri ktorých je pravdepodobnejšie, že si ich všimneme. Podľa Washington Post teraz niektoré kamenné obchody nasadzujú novú generáciu figurín, vybavenú technológiou rozpoznávania tvárí.

Talianska spoločnosť Almax SpA predáva manekýnky s kamerou zabudovanou do očí, nazývané EyeSee (doslovne oko vidí). Kamera posiela obraz programu na rozpoznávanie tvárí, ktorý analyzuje a zaznamenáva vek, pohlavie a rasu okoloidúcich, prípadne koľko času a kde v zornom poli kamery strávili. Cena jednej takejto figuríny má byť vyše 5000 dolárov a jedným z prvých používateľov EyeSee má byť módny predajca Benetton.

S takýmito dátami môžu predajcovia optimalizovať výklady i rozloženie regálov v obchodoch, rovnako aj promoakcie nasadzovať podľa toho, aká časť populácie kedy navštevuje danú oblasť. Ak vás myšlienka na ozajstné sliediace figuríny desí, je načase, aby ste si začali zvykať. Internetové spoločnosti ako Facebook, Google, ale aj Apple používajú technológie na identifikáciu ľudí na fotografiách už dlhší čas.

Aj FBI už začala implementovať svoj systém NGI (Next Generation Identification), čo je systém s rozpočtom 1 miliardy dolárov na vytváranie celonárodnej databázy policajných fotografií, skenov dúhoviek, vzoriek DNA, záznamov hlasu, odtlačkov dlane a ďalších biometrických informácií nazbieraných od viac ako 100 miliónov Američanov. Databáza beží ako skúšobná v niekoľkých štátoch a do roku 2014, keď má byť plne implementovaná, bude obsahovať minimálne 12 miliónov fotografií ľudských tvárí.

Oficiálny cieľ je, samozrejme, získanie ďalšieho nástroja na identifikáciu a zadržanie zločincov. Doteraz boli podobné snahy považované za príliš citlivé témy. Spoločnosť Facebook, ktorá nasadzuje rozpoznávanie tvárí od polovice minulého roka, tvrdila, že to pomôže používateľom organizovať fotografie priateľov a členov rodiny. Objavilo sa však veľa sťažností, že zbiera osobné údaje bez potreby povolenia, čo rovnako ako množstvo zmien v používateľskom prostredí nasvedčuje skôr snahe o obmedzenie autorovej možnosti zabrániť šíreniu dát mimo presne definovanej skupiny priateľov. V Európskej únii musela spoločnosť túto funkciu vypnúť a všetky nazbierané údaje odstrániť. Používateľ z EÚ si túto funkciu musí sám zapnúť.

Zdroj: computerworld.cz


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Technológie

Koniec dokazovania, že nie sme robot. Google pripravuje systém Neviditeľná reCAPTCHA

07.12.2016 11:38

Pred niekoľkými rokmi Google zjednodušil používateľom webu dokazovanie, že sú ľudia, a nie automatizované roboty, keď nahradil systém CAPTCHA (akronym pre Completely Automated Public Turing test to te ...

Technológie 1

Video: Virtuálna realita ukazuje, čo sa môže stať, ak budete auto šoférovať opití

07.12.2016 00:21

Britská spoločnosť Diaego, ktorej patria značky ako Johnnie Walker, Smirnoff či Guinness použila „taktiku zastrašovania“  a spojila svoje sily so Samsungom pri tvorbe dosť hrôzostrašného videa s virtu ...

Technológie

Telefón nabitý do minúty a batéria poháňaná baktériami? Na alternatívne zdroje energie si ešte počkáme

07.12.2016 00:16

Hoci batériám stále dominujú tie lítiovo-iónové, vedci priebežne hľadajú efektívnejšie alternatívy. Nové prototypy vydržia napríklad 7500 cyklov vybitia a nabitia, majú až osemkrát vyššiu energetickú ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá