SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement SAMSUNG_022024A Advertisement

Štúdia: Viac ako tretina spotrebiteľov poskytne obchodníkom svoje mobilné číslo, profil na FCB či polohu.

Tlačové správy
0

Nová spotrebiteľská štúdia IBM odhalila, že zákazníci sú síce ochotní zdieľať s maloobchodnými firmami svoje osobné informácie, ale výmenou za to očakávajú výhody. Prieskumu sa zúčastnilo vyše 30 tisíc spotrebiteľov z celého sveta.

V porovnaní s minulým rokom sa počet spotrebiteľov, ktorí sú ochotní zdieľať s predajcami svoju aktuálnu polohu, prostredníctvom GPS navigácií, takmer zdvojnásobil a dosiahol 36 percent. 32 percent spotrebiteľov je ochotných zdieľať s obchodníkmi odkazy na svojich profiloch na sociálnych sieťach. Až 38 percent spotrebiteľov im je ochotných poskytnúť svoje mobilné telefónne číslo pre zasielanie krátkych textových správ o aktuálnej ponuke.

Podľa výsledkov štúdie sa spotrebitelia delia do štyroch základných skupín, v závislosti od záujmov, využívania sociálnych sietí, lokalizačných služieb a mobilných technológií pri nakupovaní. 19 percent účastníkov prieskumu uviedlo, že v porovnaní s ostatnými zaostávajú pri využívaní najmodernejších technológií pri nakupovaní. 40 percent dopytovaných využíva sociálne siete a mobilné služby pri získavaní informácií o tovare, ktorý si chcú kúpiť, ale nevyužívajú moderné technológie pre samotný nákup.

Až 29 percent účastníkov prieskumu využíva najmodernejšie technológie, vrátane mobilných, lokalizačných služieb a sociálnych sietí aj na zber informácií o tovare, ktorý si chcú kúpiť, aj na samotný nákup. A napokon 12 percent dopytovaných spotrebiteľov oslovených v prieskume využíva pri nákupe tovaru všetky dostupné technológie naprieč jednotlivými predajnými kanálmi.

Čo spotrebitelia chcú?

Aj keď väčšina obchodníkov v štúdii označila za svoj hlavný cieľ omnichannel retailing - predaj prostredníctvom mobilných, online, ako aj tradičných obchodných kanálov, vrátane personalizovaného prístupu k zákazníkom - samotní spotrebitelia o takýto viackanálový spôsob predaja nežiadali. Dnešní zákazníci ale očakávajú, že budú môcť využiť technológie vo všetkých oblastiach života, vrátane nakupovania. Štúdia tiež zisťovala, čo považujú zákazníci pri nakupovaní za najdôležitejšie (uvedené v poradí podľa stupňa dôležitosti).

Stabilné ceny naprieč predajnými kanálmi
Možnosť dopraviť zákazníkovi objednaný tovar, ktorý práve nie je na sklade domov
Možnosť sledovania stavu objednávky
Stabilný sortiment naprieč predajnými kanálmi
Možnosť vrátiť tovar kúpený online v kamennej predajni

Spotrebitelia po celom svete stále viac nakupujú online. Až 84 percent respondentov prieskumu vlani uviedlo, že svoj posledný nákup uskutočnili v kamennej predajni. V tomto roku sa ich počet znížil na 72 percent. Prekvapujúco za týmto trendom nemožno hľadať nákupy, pri ktorých si zákazník najskôr tovar prezrie v obchode, a potom uskutoční nákup na internete. V porovnaní s minulým rokom počet online nákupov vychádzajúcich z predchádzajúceho prezretia tovaru v kamennej predajni klesol z 50 na 30 percent. Až 70 percent online nákupov pritom uskutočnili spotrebitelia, ktorí nakupovali priamo na webe.

Viac informácií o prieskume nájdete Tu a Tu.

infografika_ibm.jpg

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať