Image
23.12.2015 0 Comments

Štúdia: Mladí ľudia posúvajú televízny prime-time

Najnovšie vydanie štúdie Ericsson Mobility Report zamerané na Európu potvrdilo stále výraznejšie zmeny v návykoch sledovania televízneho obsahu a videa. Analytici švédskej firmy to vysvetľujú rastúcou penetráciou pripojených zariadení, zároveň však aj vyššou dostupnosťou online obsahu.

On-demand sledovanie sa v Európe stáva kľúčovým spôsobom akým pozeráme TV obsah. V krajinách ako Švédsko, Taliansko, Veľká Británia, Írsko a Rusko dnes dosahuje 30- percentný podiel na celkovom sledovaní. On-demand služby už nie sú rozšírené len pri sledovaní krátkych videoklipov či krátkometrážneho obsahu, stále viac ľudí sleduje celé filmy či seriálové sezóny, často aj nárazovo. V Írsku, Španielsku a Rusku napríklad čas, ktorí spotrebitelia trávia sledovaním on-demand filmov, seriálov a TV programov, dosahuje viac ako 6 hodín každý týždeň.

Ak hovoríme o sledovaní TV a videa, dôležitosť mobilných platforiem ako laptopy, tablety a smartfóny rastie. Viac ako polovica Európanov používa smartfóny na sledovanie videoobsahu na týždennej báze. Špeciálne to platí u mladšej generácie, pričom tínedžeri sa na sledovaní obsahu prostredníctvom smartfónov podieľajú 25 percentami z celkového času sledovania. Stále viac ľudí si osvojuje nové sledovacie návyky ako napríklad dopozeranie filmu na inom mieste a zariadení, než na akom sledovanie začali. Pätina Európanov zmení zariadenie pri sledovaní toho istého videa aspoň raz za mesiac.

Televízny prime-time, teda hlavný vysielací čas, prechádza v poslednom období redefiníciou, pod čo sa podpísali hlavne návyky mladej generácie. Dvaja z troch ľudí pod 25 rokov sledujú TV alebo videoobsah v posteli pred tým, než sa uložia na spánok. Jeden z troch spotrebiteľov v rovnakej vekovej hranici sleduje TV alebo videá na internete v posteli, ešte pred tým než vstáva.

Celú správu Ericsson Mobility Report Europe nájdete TU.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Prieskumy trhu

Predaj tabletov klesá aj v treťom štvrťroku. Najviac to pocítili Apple a Samsung, Amazon, naopak, raketovo rastie

08.11.2016 00:10

Podľa predbežných údajov spoločnosti IDC v treťom štvrťroku 2016 (3Q16) pokračoval na svetových trhoch prepad dodávok tabletov. Hoci dodávky v 3Q16 vzrástli v porovnaní s druhým štvrťrokom 2016 o 9,8 ...

Prieskumy trhu 2

Prieskum: Po akých počítačoch túžia Slováci, ako často ich menia a koľko sú ochotní zaplatiť

04.11.2016 00:12

Spotrebiteľský prieskum Microsoftu odhalil niekoľko zaujímavých atribútov. Slováci, ale aj Česi si na nákup notebooku či tabletu radšej zájdu do kamenného obchodu. V e-shopoch nakupujú najmä mladí ľud ...

Prieskumy trhu

Samsung aj Apple vedú rebríček. Z podielu im však stále viac ukrajujú čínske značky

02.11.2016 00:07

Podľa prieskumu spoločnosti IDC sa v treťom štvrťroku 2016 dodalo na svetový trh 362,9 milióna smartfónov. Aj napriek stiahnutiu Samsung Galaxy Note 7 objem dodávok v medziročnom porovnaní vzrástol o  ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá