Image
20.2.2014 0 Comments

Startup ponúka ľuďom 8 USD mesačne za to, že sa nechajú sledovať na Facebooku, Google a Twitter

Startup DataCoup nie je jediná technologická spoločnosť, ktorá chce zbohatnúť zo zistení, ktoré získa z vašich osobných dát. Ale pravdepodobne ako jediná vám za to ponúka peniaze.

DataCoup testuje biznis, v ktorom zaplatí mesačne 8 dolárov používateľom internetu, ktorí firme sprístupnia svoje aktivity na účtoch sociálnych sietí, ako je Facebook či Twitter, a zároveň jej umožnia sledovať ich nákupné zvyklosti v rôznych e-shopoch. Newyorská spoločnosť potom plánuje zarobiť peniaze tým, že po odstránení osobných identifikačných dát bude iným spoločnostiam predávať trendové modely správania používateľov.

Väčšina ľudí obchoduje so svojimi osobnými údajmi dennodenne, napr. zadaním hľadaného výrazu do vyhľadávacieho poľa Googlu či použitím vernostnej karty v obchodnom reťazci. Na oplátku získa službu zadarmo alebo vernostnú zľavu. Matt Hogan, CEO a spoluzakladateľ spoločnosti DataCoup, povedal, že ponúka ľuďom spôsob, ako tieto údaje speňažiť, a firmy, ktoré takéto údaje o správaní ľudí potrebujú, tým odbremení od zberu a triedenia dát.

Počas skúšobnej prevádzky podpísalo dohodu o spolupráci so spoločnosťou už 1500 ľudí, po niekoľkých mesiacoch testovania bude služba otvorená pre každého. Spoločnosť chce ľuďom ponúknuť možnosť zdieľať aj dáta z rôznych fitnes zariadení, ako je napr. Fitbit, alebo z histórie ich webového vyhľadávania. Také údaje by mohli byť užitočné pre tvorcov reklamy a on-line obchodníkov, no ich získanie je dosť obťažné.

Zatiaľ DataCoup nepredáva údaje nijakej spoločnosti, no podľa Hoganovho vyjadrenia boli počiatočné rokovania veľmi povzbudivé. Údaje o on-line správaní spotrebiteľov sú dnes veľmi žiadané. Hromadia sa v databázach sociálnych sietí, reklamných agentúr a mobilných operátorov, no ich analýza je veľmi náročná. Údaje zozbierané spoločnosťou DataCoup by mohli byť užitočné najmä preto, že by obsahovali záznamy o on-line činnosti ľudí v kombinácii s údajmi o ich nákupných zvyklostiach.

Zdroj:technologyreview.com


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Startupy

Startup4Dummies

27.11.2016 11:25

Startup4Dummies je užitočná knižka pre inovatívne startupy obsahujúca súbor praktických informácií, rád a návodov, ktoré im pomôžu vyhnúť sa chybám svojich predchodcov.

Startupy 2

Predstavujeme slovenské startupy: Gettpal – on-line sociálna sieť na off-line aktivity v reálnom svete

15.11.2016 00:19

Ako Gettpal vznikol? „Určite sa už raz každému stalo, že chcel ísť do kina či zabaviť sa, zašportovať si alebo sa len tak prejsť, ale jeho priatelia nemali čas, prípadne už mali svoje rodiny. Podobnú ...

Startupy

Nemecký startup má solárne auto s dojazdom 30 km na solar alebo 250 km na batériu

16.09.2016 00:19

Nemecká automobilka Sono Motors predstavila elektrické vozidlo Sion, ktoré možno nabíjať pomocou solárnych panelov. Vyzerá ako skrátená Toyota Prius, celá pokrytá solárnymi panelmi. Tie sú integrované ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá