21.2.2013 0 Comments

Správa o reklame počas udeľovania cien academy awards za posledných 10 rokov

85. odovzdávanie cien Academy Awards, inak známe aj ako odovzdávanie Oscarov, budú aj tento rok sledovať milióny divákov, ktorí sú zvedaví na to, kto tento rok vyhrá, čo bude mať kto oblečené a či bude tohtoročný moderátor galavečera lepší ako ten minuloročný. Vybraná skupina zadávateľov zameraná na zisk, zaplatí značnú sumu za to, aby bola ich obchodná značka súčasťou programu a aby oslovila cielených zákazníkov (divákov) - publikum, ktorému výrazne dominujú ženy.

Spoločnosť Kantar Media, do ktorej patrí aj sektor Media Intelligence agentúry TNS Slovakia, pripravila prehľad o reklame počas udeľovania cien Academy Awards. Trendy posledných rokov poukazujú na vzostup cien reklamy a príjmov z reklamy; rastúci počet premiériových zadávateľov reklamy počas televízneho vysielania a rôzne digitálne taktiky médií smerujúce k vytvoreniu záujmu o obsah súvisiaci s udeľovaním Oscarov, ktoré sa tiež využívajú na zacielenie oscarových fanúšikov.

Cena za reklamu
Priemerná cena za 30-sekundový reklamný spot počas posledných rokov mierne rástla, no napriek tomu doteraz neprekonala maximálnu hodnotu z obdobia rokov 2006 - 2008.

Priemerné náklady na 30 sekundový spot boli v roku 2012 počas televízneho vysielania Oscarov 1,61 mil. USD a celkové príjmy dosiahli 82,1 mil. USD. ABC uvádza, že 30-sekundový spot sa v roku 2013 predáva za 1,7 mil. USD - čo naznačuje cenové ozdravenie vzhľadom k nedávnej recesii.

Academy Awards:
Priemerné náklady a celkové príjmy

Rok

Priemerné náklady na 30 sek spot (000) v USD

Celkové reklamné výdavky

(v mil. USD)

2003

1,355

65,0

2004

1,503

78,2

2005

1,503

72,1

2006

1,647

80,7

2007

1,666

80,0

2008

1,689

81,1

2009

1,307

68,0

2010

1,400

70,0

2011

1,550

74,4

2012

1,610

82,1

Zdroj: Kantar Media

V marketingových kruhoch boli Academy Awards tradične porovnávané s podujatím Super Bowl. V posledných rokoch Super Bowl zvýšil svoj náskok v cenách, príjmoch a sledovanosti. Medzitým sa aj Grammy Awards (s rekordnými príjmami z reklamy v roku 2012 na úrovni takmer 60 mil. USD) darí znižovať priepasť za svojím hollywoodskym rivalom tým, že jej ceny reklamy neustále rastú.

Míňanie TOP zadávateľov
Malý počet blue-chip zadávateľov dominuje rebríčku top zadávateľov počas udeľovania Oscarov. 43% z celkových príjmov v minulom roku pochádza od štyroch spoločností.

Top zadávatelia v roku 2012 počas Academy Awards:

Poradie

Spoločnosť

Reklamné výdavky

(v mil. USD)

Reklamný čas

(mm:ss)

1.

Hyundai Corp

11,3

3:30

2.

JC Penney Co Inc

9,7

3:00

3.

Coca-Cola Co

8,1

2:30

4.

American Express Co

6,4

2:00

Zdroj: Kantar Media

Hyundai je exkluzívnym automobilovým zadávateľom od roku 2009 a JC Penney je sponzorom od roku 2002.

Dvaja ďalší veľmi známi zadávatelia sa vyznačujú svojou lojalitou a životnosťou. McDonald´s sa objavil v programe každý rok od roku 1992 a American Express od roku 1993.

Premiéroví zadávatelia
V prvej dekáde 21. storočia mala Academy Awards stabilné jadro dominantných a verných sponzorov. Nízky obrat spolu s prísnymi obmedzeniami celkového reklamného času spôsobili náročný vstup do programu pre nových zadávateľov.

V posledných rokoch sa niektorí starší sponzori stiahli úplne, iní zredukovali nákup reklamného priestoru. To vytvorilo príležitosť na nákup reklamného času pre ďalšie spoločnosti. V roku 2012 bolo 29% zadávateľov bolo takých, ktorí si komerčný čas kúpili po prvý krát.

Zadávatelia na odovzdávaní cien Academy Awards
2008-2012


2008

2009

2010

2011

2012

Všetci zadávatelia

13

18

21

21

21

Premiéroví zadávatelia (počet)

2

6

10

5

6

Premiéroví zadávatelia (v%)

15

33

48

24

29

Zdroj: Kantar Media

Nováčikmi roka 2012 boli aj Citigroup, Google, Hulu a MetLife.

Prekryv zadávateľov podujatia Academy Awards a Super Bowl
Dve najdrahšie reklamné udalosti roka - Super Bowl a Academy Awards - sa konajú v rozmedzí troch týždňov. Napriek vysokej cene reklamného času počas týchto dvoch podujatí sa rastúci počet zadávateľov zúčastňuje na oboch udalostiach.

Prekrývajúci sa zadávatelia: Academy Awards a Super Bowl
2008 - 2012

Rok

Zadávatelia

Academy Awards

(počet)

Z toho inzerovali aj počas

Super Bowl

(počet)

Vo všeobecnosti

(%)

2008

13

4

26,7

2009

18

6

30,8

2010

21

5

33,3

2011

21

7

23,8

2012

21

8

38,1

Zdroj: Kantar Media

Zadávatelia, ktorí sa v roku 2013 objavia na oboch podujatiach, budú Coca Cola, Hyundai, Procter&Gamble a Samsung.

Reklamný zmätok
Academy Awards oproti bežnému trendu, keď sa zväčšuje objem reklamného priestoru v TV programe, ponúka zadávateľom prehľadnejšie prostredie. Pri udeľovaní vysielacích práv k programu Akadémia limituje množstvo komerčného času. V priemere je to len 9-10 minút reklamných spotov za hodinu.

Pre porovnanie, obchodné ťaženie Grammy Awards, ktoré je vysielané o dva týždne skôr, je o 50% vyššie. Vysiela viac ako 14 minút komerčných spotov za hodinu.

Reklamné vysielanie za hodinu
Academy Awards vs. Grammy Awards

Rok

Academy Awards

(mm:ss)

Grammy Awards

(mm:ss)

2008

8:47

13:55

2009

9:07

14:29

2010

9:40

14:22

2011

9:05

14:29

2012

9:42

14:16

Priemer

9:16

14:18

Zdroj: Kantar Media


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis

Amazon bude prevážať dáta v kamiónoch. Chce tak ušetriť čas

05.12.2016 10:02

Na svojej používateľskej konferencii re:Invent predstavil Amazon nový spôsob, ako môžu zákazníci presúvať veľké objemy dát do jeho cloudovej služby Amazon Web Services (AWS). Pre veľké firmy, ktoré c ...

Biznis 1

Xiaomi vraj neutrpí poklesom predaja smartfónov, živia ho iné zdroje

02.12.2016 00:19

Prepad predaja smartfónov na čínskom trhu nebude mať významný dosah na spoločnosť Xiaomi, pretože bude kompenzovaný predajom inteligentných domácich spotrebičov a príjmami zo softvéru. Povedal to star ...

Biznis

Automobilky sa dohodli o výstavbe siete ultrarýchlych nabíjacích staníc pre elektromobily po celej Európe

01.12.2016 00:15

Automobilky BMW Group, Daimler, Ford Motor Company a skupina Volkswagen s Audi a Porsche uzavreli dohodu o spolupráci pri výstavbe siete vysokovýkonných nabíjacích staníc pre elektrické vozidlá, pokrý ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá