15.2.2012 0 Comments

Spoločnosť SAS na Slovensku narástla dvojciferne

Dodávateľ softvéru pre dátové analýzy, spoločnosť SAS, dosiahla vlani na Slovensku 10-percentný rast tržieb. Celosvetovo narástli výnosy o 12 percent na rekordných 2,725 mld. USD, pričom firma už 36. rok po sebe ukončila finančný rok v pluse.

„Vďaka inováciám rastieme nepretržite už 36 rokov," vyhlásil prezident SASu Jim Goodnight. V jeho očiach sú hlavný motor inovácií zamestnanci, preto sa o nich firma príkladne stará. Po predchádzajúcich dvoch víťazstvách v súťaži magazínu Fortune o najlepšieho zamestnávateľa v USA získal SAS v najnovšom rebríčku 3. miesto. V roku 2011 sa počet zamestnancov zvýšil o 9,2 percenta, pričom firma investovala vo výskumu a vývoja 24 percent svojich tržieb.

Dôvod rastu na Slovensku vidí riaditeľka miestnej pobočky Hana Petríková v tom, že kým v roku 2010 podniky škrtili investície, vlani pochopili, že proti kríze sa nedá bojovať iba úsporami. „Firmy museli zefektívňovať a optimalizovať a práve to sú veci, pri ktorých je náš softvér pre dátové analýzy užitočný," uviedla.

Slovenská pobočka SASu vlani ťažila najmä z dopytu po riešeniach pre riadenie vzťahov so zákazníkmi. „Tri štvrtiny z predaja nových licencií pripadlo na softvér pre customer intelligence," vysvetlila H. Petríková. Podľa nej to súvisí s nasycovaním trhu: „Konkurencia sa zostruje, firmy ťažko získavajú nových klientov, preto sa viac snažia vyťažiť z tých existujúcich. Okrem toho, nadlinkové kampane sú drahé a tak spoločnosti hľadajú spôsob, ako zvýšiť predaj inak."

V roku 2011 získal SAS na Slovensku nových klientov z finančného sektora a prehĺbil spoluprácu napríklad so spoločnosťami Slovak Telekom a Slovenská sporiteľňa. „Tento rok chceme posilniť pozíciu trhového lídra v analytickom riadení vzťahov so zákazníkmi a podporovať existujúcich klientov, ktorí využívajú riešenia pre riadenie rizík, pri príprave na regulačné požiadavky známe ako Basel III," dodáva H. Petríková, ktorá očakáva, že tento rok získa firmy prvých zákazníkov aj na softvér na odhaľovanie podvodov.

SAS plánuje v roku 2012 uviesť nové verzie produktov pre analýzu sociálnych sietí SAS Social Media Analytics a pre optimalizáciu marketingu SAS Marketing Automation. Okrem toho aktualizuje ponuku softvéru pre boj proti podvodom a investuje do prediktívnych a prognostických schopností produktu SAS Analytics, ktorý umožňuje organizáciám rozhodovať lepšie a rýchlejšie.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

Biznis 2

Hyperloop bude aj v Českej republike. Cesta z Bratislavy do Brna potrvá len 10 minút

20.01.2017 00:25

Na realizáciu futuristického dopravného systému Elona Muska Hyperloop sa podujali už dve spoločnosti – Hyperloop One a Hyperloop Transportation Technologies (HTT). Tá druhá už získala investície v hod ...

Biznis

Tvorca Androidu chce uviesť na trh high-end smartfón, ktorý bude vážnou konkurenciou pre Apple aj Samsung

19.01.2017 00:35

Tvorca operačného systému Android Andy Rubin chce spolu s asi 40-členným tímom bývalých zamestnancov Googlu a Applu založiť spoločnosť Essential. Tá bude pracovať na viacerých spotrebiteľských hardvér ...

Biznis

Schengen pre dáta. EK chce odstrániť bariéry voľného cezhraničného pohybu dát v EÚ

16.01.2017 00:07

Európska komisia navrhla politické a právne riešenia na uvoľnenie potenciálu dátového hospodárstva EÚ. Ide pri tom o súčasť stratégie digitálneho jednotného trhu, ktorú predstavila v máji 2015. Inform ...

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá