SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement SAMSUNG_022024C Advertisement

Spoločnosť SAP oznámila výsledky za druhý štvrťrok 2016

Tlačové správy
0

Spoločnosť SAP SE, svetový líder v oblasti podnikových informačných systémov, oznámila finančné výsledky za druhý štvrťrok 2016.

  • príjmy z cloudu a softvéru zaznamenali 7 % nárast pri účtovaní podľa IFRS štandardov a 11 % nárast pri účtovaní podľa non-IFRS štandardov
  • príjmy z cloudu dosiahli 30 % nárast pri účtovaní podľa IFRS štandardov a 33 % nárast pri účtovaní podľa non-IFRS štandardov a pri fixnom menovom kurze
  • prevádzkový zisk zaznamenal 81 % nárast pri účtovaní podľa IFRS štandardov a 11 % nárast pri účtovaní podľa non-IFRS štandardov a fixnom menovom kurze a pri investíciách do oblastí rýchleho rastu
  • S/4 HANA je hnacou silou digitálnej transformácie s viac ako 3 700 zákazníkmi
  • SAP potvrdzuje výhľad na celý rok

Finančné ukazovatele

Spoločnosť SAP zaznamenala silný rast v cloude. Príjmy z predplatného cloudu a podpory v druhom štvrťroku, účtované podľa IFRS štandardov, narástli medziročne o 30 % na 720 miliónov eur. Príjmy z predplatného cloudu a podpory, účtované podľa non-IFRS štandardov, narástli medziročne o 30 % (a o 33 % pri fixnom menovom kurze) na 721 miliónov eur. Nové objednávky cloudu zaznamenali v druhom štvrťroku nárast o solídnych 28 % (31 % pri fixnom menovom kurze) a dosiahli 255 miliónov eur.

Rýchlo rastúci cloudový biznis spolu so solídnym rastom príjmov z podpory sa naďalej najviac podieľal na predvídateľnejších príjmoch. Súhrn predplatného cloudu, príjmov z podpory a príjmov z podpory softvéru tvoril v druhom kvartáli 63 % celkových príjmov, čo je nárast o 1 percentuálny bod.

SAP v cloude a príjmoch z podpory výrazne predbieha svoju hlavnú konkurenciu. Príjmy z cloudu a softvéru, účtované podľa IFRS štandardov dosiahli 4,36 miliardy eur, čo je 7 % nárast. Príjmy z cloudu a softvéru, účtované podľa non-IFRS štandardov dosiahli 4,36 miliardy eur, čo je 7 % nárast (11 % pri fixnom menovom kurze).

Prevádzkový zisk, účtovaný podľa IFRS štandardov zaznamenal 81 % nárast na 1,27 miliardy eur. Prevádzkový zisk, účtovaný podľa non-IFRS štandardov zaznamenal 9 % nárast na 1,52 miliardy eur (11 % pri fixnom menovom kurze). Zisk na akciu, účtovaný podľa IFRS štandardov, narástol 73 % na 0,68 eura a podľa non-IFRS štandardov zaznamenal 2 % nárast na 0,82 eura.

Prevádzkový cash flow pre šesť mesiacov, končiacich 30. júnom, bol 2,92 miliardy eur (2015: 2,78 miliardy eur), čo je medziročný 5 % nárast. Voľný cash flow vzrástol medziročne 1 % na 2,52 miliardy eur (2015: 2,50 miliardy eur).

SAP S/4 HANA, BUSINESS SUITE SAP ĎALŠEJ GENERÁCIE

SAP S/4 HANA naďalej silno rastie, keďže zákazníci si stále vychutnávajú benefity vedenia svojho biznisu naživo na masívne zjednodušenej architektúre. SAP získal viac ako 500 zákazníkov SAP S/4 HANA v druhom štvrťroku, z čoho približne 40 % sú úplne noví zákazníci SAP. S platformou SAP HANA Cloud a jej energickým ekosystémom môžu zákazníci rozširovať množstvo funkcií, vytvárať nové aplikácie a integrovať naprieč cloudom i on-premise. SAP HANA Enterprise Cloud nadôvažok naďalej zákazníkom ponúka bezpečnú a rýchlu možnosť migrácie kritických procesov do cloudu. Počas druhého štvrťroku si SAP S/4 HANA vybrali napríklad firmy The Hershey Company (USA), skupina Targin Group (Rusko), Cathay Pacific (Hong Kong) a Roy Hill Holdings Pty Ltd. (Austrália).

MANAŽMENT ĽUDSKÉHO KAPITÁLU

SAP naďalej rastie aj so svojimi cloudovými nástrojmi pre správu ľudského kapitálu. SAP globálne ponúka riešenia na úplný manažment pracovnej sily, ktoré zahŕňajú inteligentné služby na automatizáciu procesov. Počet zákazníkov SAP SuccessFactors Employee Central, čo je jadro ponuky v oblasti manažmentu ľudského kapitálu, presiahol ku koncu druhého štvrťroka 1 250.

ZAPOJENIE ZÁKAZNÍKOV A OBCHOD

SAP hladko spája zákazníkov a obchod pre čoraz viac omni-kanálový svet. Riešenie hybris slúži B2C i B2B v množstve odvetví, vrátane obchodu, telekomunikácií, finančných služieb, verejného sektora a výroby. SAP  je jedinečný, pretože umožňuje biznisom spájať front a back office v reálnom čase a napĺňať e-commerce v jednom hodnotovom reťazci od začiatku až po koniec. Oblasť zapojenia zákazníkov a obchodu zaznamenala v druhom štvrťroku silný dvojciferný rast naprieč ponukou pre cloud i on-premise.

OBCHODNÉ SIETE

SAP pomáha zákazníkom všetkých veľkostí uspieť v čoraz prepojenejšom svete. Každé z riešení obchodných sietí od SAP prepája veľký ekosystém zákazníkov, dodávateľov a partnerov. Tieto sieťové riešenia sú vysoko synergické s ostatnou ponukou SAP. Predplatné cloudu a príjem z podpory v segmente obchodný sietí SAP zaznamenali v druhom štvrťroku 21 % nárast pri fixných menových kurzoch. Hrubá marža cloudu v segmente bola 76 %, čo je nárast o 1 percentuálny bod.

Približne 2,2 milióna zapojených spoločností zobchodovalo na sieti Ariba viac ako 820 miliárd dolárov hodnoty, viac ako 42 miliónov koncových používateľov spracovalo svoje cestovné a iné výdavky bez námahy s riešením Concur a zákazníci riadili počas uplynulých 12 mesiacov viac ako 2,6 milióna flexibilných zamestnancov v približne 130 krajinách sveta s platformou Fieldglass.

REGIONÁLNE VÝSLEDKY

V regióne EMEA zaznamenala spoločnosť silné výsledky. Úspešne preplávala cez neistotu po britskom referende, keď zaznamenala 7 % nárast príjmov z cloudu a podpory (IFRS) a 11 % pri účtovaní podľa non-IFRS štandardov pri fixnom menovom kurze. Príjmy z predplatného cloudu a podpory zaznamenali 38 % nárast pri účtovaní podľa IFRS štandardov  a 41 % pri účtovaní podľa non-IFRS štandardov pri fixnom menovom kurze.

V regióne EMEA SAP zaznamenal silný dvojciferný nárast príjmov zo softvérových licencií vo Francúzsku, Holandsku, Švajčiarsku, v južnej Európe a opäť solídny výsledok v Nemecku. Rusko a Nemecko zaznamenali veľmi silný dvojciferný nárast v príjmoch z predplatného cloudu a z podpory.

TS SAP

Všetky autorove články
SAP

Pridať komentár

Mohlo by vás zaujímať

Mohlo by vás zaujímať