12.11.2015 0 Comments

Softec oslavuje štvrťstoročie od svojho založenia – s novou vizuálnou identitou a stratégiou

Spoločnosť Softec oslavuje tento rok 25 rokov od svojho vzniku, a tak sa pri tejto príležitosti rozhodla predstaviť niekoľko noviniek naraz. Tou prvou je web softec25, ktorý mapuje ich úspechy za uplynulé štvrťstoročie. Druhou je kompletná zmena vizuálnej identity, ktorá by mala podporiť dlhodobé smerovanie firmy. Treťou potom nové plány skupiny, ktoré počítajú s 10% nárastom ročne.

Od roku 1990, kedy spoločnosť začala s vývojom ekonomického softvéru, sa postupne presadila v poisťovníctve, bankovníctve, telekomunikáciách a verejnej správe. Svoju prvú zahraničnú zákazku získala vo Viedni v roku 1991. Pôvodne slovenská firma, ktorá v roku 2001 mala 100 zamestnancov, sa dostala na prelome tisícročia tiež do Česka, potom čo získala významné zákazky v Českej sporiteľni a Českej pojišťovni. Nasledovalo založenie pobočky v Prahe a vznik dcérskej spoločnosti Softec CZ (2007). V rovnakom roku sa spojila so spoločnosťou Centaur, čím postavila základné kamene skupiny Softec.

O rok neskôr jej tržby už presahujú 10 miliónov EUR, počet zamestnancov číslo 200. V roku 2011 prichádza najväčšia zákazka v histórii – Informačný systém riadenia sociálnych dávok pre slovenské MPSVaR. Nasleduje ocenenie IT firma roku 2012 a vývoj prvých mobilných aplikácií, napr. finančno-poradenský software MAX alebo aplikácia pre najširšiu verejnosť Odkaz pre starostu. To už sa skupina profiluje ako konzultačno-softvérová. Minulý rok iniciovala založenie platformy IoT Bratislava a začala spolupracovať s elitným rozvojovým programom pre študentov Nexteria. Dnes má tržby cez 16 miliónov EUR, takmer 300 zamestnancov, viac ako 40 aktívnych zákazníkov v 10 krajinách Európy a vyvíja riešenia, ktoré nachádzajú uplatnenie v najrôznejších sektoroch. Veľmi úspešná je u nadnárodných koncernov, kde dodáva služby napr. Vienna Insurance Group, Generali, Raiffeisen, ČSOB (KBC) alebo Ergo Versicherung. Podiel zákaziek u týchto nadnárodných koncernov na tržbách skupiny už presiahol 30 %. Od začiatku Softec tiež intenzívne spolupracuje s univerzitami, najmä FIIT STU, s ktorou nedávno vytvoril ojedinelé výskumné centrum užívateľského zážitku UX@FIIT, ktoré dokáže odhaliť, ako sa človek chová pri práci s aplikáciami.

Rozširujeme dlhodobú spoluprácu s FIIT STU: začíname oceňovať najlepšie záverečné bakalárske a diplomové práce v odbore Informatika. Nami vyvinutý portál Priameho predaja poistenia pre Českú pojišťovnu získava ocenenie Internet Effectiveness Award a zahajuje éru presunu predaje finančných produktov na InternetAleš Mičovský, výkonný riaditeľ skupiny Softec: „Dvadsaťpäť rokov je doba, ktorá v živote človeka už niečo znamená. Je dospelý, získal potrebné znalosti a skúsenosti, je plný energie hľadať nové príležitosti. S našou firmou je to podobné – dospeli sme a zistili, v čom sme skutočne silní (znalosť softvérových technológií kombinovaná so znalosťami finančníctva, telekomunikácií a verejnej správy). To nám pomôže mať v dnešnom svete turbulentných zmien oči otvorené, aby sme videli nové príležitosti a nebáli sa podieľať na realizácii odvážnych vízií našich klientov.“

Zmienené jubileum a hlavne postupná orientácia firmy nielen na vývoj softvérových aplikácií, ale tiež na management consulting, sa stali príležitosťou k zmene celkovej vizuálnej identity spoločnosti i samotného loga. Oboje prešlo určitou evolúciou. Novým ústredným motívom sa stalo vlnenie, ktoré má znázorňovať dlhodobé posolstvo firmy – chceme sa s vami naladiť na spoločnú frekvenciu, spoločný tón komunikácie, či už ste našimi klientami, zamestnancami alebo obchodnými partnermi a naviazať na všetko dobré, čo doposiaľ vzniklo (hľadáme súznenie). Grafický obraz jemne zvlnenej plochy s modrou farbou evokuje pokoj a stabilitu.

Logo je vo svojej základnej podobe vlastne výsekom z nekonečne zvlnenej krajiny. Oproti predchádzajúcemu pôsobí nová vizuálna identita omnoho čistejšie a jednoduchšie.

Aké sú najbližšie plány skupiny? Predovšetkým investovať do ďalšieho rozvoja inovatívnych produktov pre podporu predajných kanálov a digitálne tak podporiť predajné procesy vo finančných a telekomunikačných firmách. „Pre našich klientov chceme byť nielen kvalitným softvérovým tvorcom ich aplikácií, ale i biznis partnerom, ktorý pozná ich potreby a prichádza s inovatívnymi riešeniami.


Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Žiadne komentáre

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá