Image
17.12.2015 0 Comments

Služby a broadcasty

V dosiaľ prezentovaných témach sme sa zameriavali na činnosti, ktoré generujú reakciu cez používateľské rozhranie. V mobilných zariadeniach sa často využíva aj kód služieb bežiaci na pozadí, a to buď trvale, alebo dlhší čas. Vykonávanie činností na pozadí Služby sa využívajú na pravidelné a nepretržite vykonávané akcie, ktoré nevyžadujú používateľské rozhranie. Typické príklady sú sťahovanie súborov z internetu, synchronizácia informácií s cloudovým serverom, sledovanie komunikácie či prehrávanie hudby na pozadí. Umožňujú, aby kód služby v jednom procese mohol komunikovať s kódom v inom procese. Služby sú spúšťané, zastavované a kontrolované z iných komponentov aplikácie, napríklad z aktivít, BroadcastReceiverov či iných služieb. Musia byť registrované v manifeste. Služby môžu vykonávať činnosti na pozadí aj v prípade, ak systém aplikáciu služby ukončí. Sú zároveň menej náchylné na násilné ukončenie systémom, napríklad pri nedostatku pamäte, než aktivity na pozadí. Pri prípadnom ukončení ich systém po získaní potrebných prostriedkov reštartuje. Služba zostáva spustená dovtedy, kým nie je explicitne zastavená z iného komponentu pomocou metódy stopService (), kým sama služba nezavolá metódu stopSelf () alebo nie je ukončená systémom. Po prípadnom opätovnom zavolaní metódy startService () sa len opäť zavolá metóda onStartCommand() v už bežiacej službe. Na rozdiel od aktivity má služba vždy maximálne jednu inštanciu. Napriek tomu, že služba beží na pozadí, nebeží vo svojom vlákne, ako je to typicky pri iných operačných systémoch. Na platforme Android je služba spustená v hlavnom aplikačnom vlákne, preto má jej blokovanie rovnaké následky ako blokovanie aktivity, teda zlú reakciu používateľského rozhrania. Na dlhotrvajúce akcie treba vytvoriť samostatné vlákno, v ktorom môže služba robiť svoju prácu. Životný cyklus služby Služby majú dva základné stavy, pričom služba sa môže nachádzať aj v obidvoch zároveň. Spustená služba (started) - služba beží na pozadí, dokonc ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (14. časť): Small Business Server

09.11.2016 14:57

Pojem Small Business Server (malý firemný server) začala používať spoločnosť Microsoft ešte v roku 2000 na označenie servera, ktorý ­dokázal plniť úlohy niekoľkých samostatných serverov. Aplikačná vrs ...

ITPro

Industry 4.0: Fikcia alebo už realita?

09.11.2016 14:52

Štvrtá priemyselná revolúcia je pomenovanie rozsiahlych zmien prudko vstupujúcich do súčasného priemyslu. Nositeľom týchto zmien je digitalizácia výroby a optimalizácia všetkých podnikových procesov v ...

ITPro

Vývoj aplikácií UWP pre Xbox One II.

09.11.2016 14:47

V predošlej časti sme ukázali postup, ako si ­vytvoriť vývojársky účet a aktivovať vývojársky režim na hernej konzole Xbox One, aby ste mohli testovať svoje aplikácie. Výhodou hernej konzoly Xbox je v ...

Vyhľadávanie

Kyocera - prve-zariadenia-formatu-a4-s-vykonom-a3

Najnovšie videá