Image
17.12.2015 0 Comments

Služby a broadcasty

V dosiaľ prezentovaných témach sme sa zameriavali na činnosti, ktoré generujú reakciu cez používateľské rozhranie. V mobilných zariadeniach sa často využíva aj kód služieb bežiaci na pozadí, a to buď trvale, alebo dlhší čas. Vykonávanie činností na pozadí Služby sa využívajú na pravidelné a nepretržite vykonávané akcie, ktoré nevyžadujú používateľské rozhranie. Typické príklady sú sťahovanie súborov z internetu, synchronizácia informácií s cloudovým serverom, sledovanie komunikácie či prehrávanie hudby na pozadí. Umožňujú, aby kód služby v jednom procese mohol komunikovať s kódom v inom procese. Služby sú spúšťané, zastavované a kontrolované z iných komponentov aplikácie, napríklad z aktivít, BroadcastReceiverov či iných služieb. Musia byť registrované v manifeste. Služby môžu vykonávať činnosti na pozadí aj v prípade, ak systém aplikáciu služby ukončí. Sú zároveň menej náchylné na násilné ukončenie systémom, napríklad pri nedostatku pamäte, než aktivity na pozadí. Pri prípadnom ukončení ich systém po získaní potrebných prostriedkov reštartuje. Služba zostáva spustená dovtedy, kým nie je explicitne zastavená z iného komponentu pomocou metódy stopService (), kým sama služba nezavolá metódu stopSelf () alebo nie je ukončená systémom. Po prípadnom opätovnom zavolaní metódy startService () sa len opäť zavolá metóda onStartCommand() v už bežiacej službe. Na rozdiel od aktivity má služba vždy maximálne jednu inštanciu. Napriek tomu, že služba beží na pozadí, nebeží vo svojom vlákne, ako je to typicky pri iných operačných systémoch. Na platforme Android je služba spustená v hlavnom aplikačnom vlákne, preto má jej blokovanie rovnaké následky ako blokovanie aktivity, teda zlú reakciu používateľského rozhrania. Na dlhotrvajúce akcie treba vytvoriť samostatné vlákno, v ktorom môže služba robiť svoju prácu. Životný cyklus služby Služby majú dva základné stavy, pričom služba sa môže nachádzať aj v obidvoch zároveň. Spustená služba (started) - služba beží na pozadí, dokonc ...

Článok je uzamknutý

Pokračovanie článku patrí k prémiovému obsahu PC REVUE, ktorý je dostupný pre predplatiteľov. S digitálnym predplatným za 20 € na celý rok získate neobmedzený prístup k uzamknutému obsahu na webe. Objednať si ho môžete TU. Ak už máte digitálne predplatné PC REVUE prihláste sa TU. Ak máte digitálne predplatné Piano, prihláste sa pomocou Piano.


Prihlásiť pomocou členstva PC REVUE
 
Alebo sa prihláste cez službu Piano





Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ emailom

Mohlo by Vás zaujímať

ITPro 1

Rozšírená realita pomôže školám

17.12.2016 00:05

Raz vidieť je lepšie ako stokrát počuť a v školstve to platí ešte mnohonásobne viac. Čo však v prípade, ak si študenti majú pozrieť, ako v reálnom čase pracuje jadrový reaktor? Alebo by chceli vidieť, ...

ITPro

Linux súkromne i pracovne v2.0 (15. časť): SIP (Session Initiation Protocol)

13.12.2016 11:58

Je priam neuveriteľné, aké množstvo užitočných informácií a faktov súvisiacich s IP telefóniou (VoIP) sa skrýva za takou jednoduchou skratkou, ako je SIP. Nejde pritom iba o protokol, ale o mnoho ďalš ...

ITPro

Výzvy a perspektívy mobilných sietí

13.12.2016 11:52

Dostupnosť kvalitného mobilného pripojenia vrátane dostatočnej kapacity na prenos dát považujeme v súčasnosti za samozrejmosť.  O niektorých špecifikách a  perspektívach služieb mobilných operátorov v ...

Vyhľadávanie

ITSMF jar

Najnovšie videá